Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: 200 سفیر سلامت در مدارس با نیازهای ویژه کردستان به ترویج سلامت فردی و اجتماعی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک می‌کنند.

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تأکید بر اهمیت انتخاب سفیران سلامت در مدارس اظهار کرد: یکی از وظایف آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی، انتقال آموزه‌های بهداشتی و مراقبت از سلامت گروههای مختلف دانش‌آموزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سفیران سلامت در دوره ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای دوره اول و حرفه‌ای دوره دوم با هدف آگاه‌سازی، توانمندسازی شناخت عوامل تأثیرگذار بر سلامت فردی و اجتماعی، تصمیم‌گیری صحیح در انتخاب رفتارهای بهداشتی و رعایت شیوه زندگی سالم در مدارس با نیازهای ویژه حضور دارند.

وی با بیان اینکه سفیران سلامت آموزش‌های لازم را در سطوح خودمراقبتی فردی و خانوادگی فرا گرفته و به سایر همسالان آموزش می‌دهند، اعلام کرد: اشاعه تندرستی، نشاط و پویایی با فرهنگ‌سازی و آموزش‌های مناسب برای تقویت بنیان‌های سلامت از دیگر فعالیت‌های مراقبین سلامت است‌.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تصریح کرد: سبک زندگی سالم، تغذیه صحیح و اصولی، سلامت فردی، سلامت زیست محیطی، اصول ایمنی، پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، مشارکت در تیم‌های امداد و نجات از اقدامات مهمی است که توسط این دانش‌آموزان در مدارس آموزش و انتقال داده می‌شود. 

رنجبر عنوان کرد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، سندی است که چارچوب تعلیم و تربیت را تدوین کرده و جامعه سالم را رقم می‌زند.

وی اعلام کرد: برنامه‌های متعددی مانند جشنواره غذای سالم، فلوراید تراپی، برنامه‌ها و جشنواره‌های مناسبتی چون روز جهانی غذا، روز جهانی دیابت، پویش ملی مبارزه با سرطان، هفته سلامت، هفته محیط زیست و هفته منابع طبیعی به عنوان دیگر برنامه‌های سفیران سلامت در مدارس استثنایی استان در حال اجراست.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: تکمیل پرونده‌های بهداشتی و ثبت اطلاعات در سامانه بهداشتی، اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کنترل سلامت، نظارت بر بهداشت و ایمنی، تشکیل شورای بهداشت، برگزاری جلسات آموزشی ویژه والدین به منظور توجه کردن به سلامت جسم و روان دانش‌آموز و افزایش آگاهی دانش‌آموزان و اولیای آن از دیگر اقدامات در راستای ارتقای سلامت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت آموزش مدارس کردستان نیازهای ویژه آموزش و پرورش سفیران سلامت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: تاکنون هیچ‌گونه مسمومیت یا مشکلی در اثر مصرف شیر مدارس برای دانش‌آموزان گزارش نشده و کیفیت شیر توزیع‌شده بین دانش‌آموزان مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، بهنام اسماعیلی در پی انتشار نامه‌ای از یکی از شهرستان‌های استان در فضای مجازی با موضوع توزیع نشدن شیر در مدارس تا اطلاع ثانوی اظهار کرد: با توجه به مشکوک شدن مدیران دو آموزشگاه در یکی از شهرستان‌ها نسبت به کیفیت شیر، توزیع شیر در آن منطقه به صورت موقت متوقف شد تا بررسی‌های لازم توسط مسئولان بهداشت صورت پذیرد.

وی افزود: طبق دستوالعمل‌های نظارت‌های بهداشتی و کنترل کیفی شامل خط تولید تا محصول نهایی شیر مدارس قبل از خروج از کارخانه توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد، نمونه‌برداری و بررسی می‌شود، پس از انجام آزمایشات مربوطه و اطمینان از سلامت محصول شیر توزیع می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها نیز در فرایند حمل شیر تا توزیع در مدارس نظارت مستمر دارند و مربیان بهداشت و مدیران مدارس نیز در نهایت پیش از توزیع، کیفیت شیر را بررسی می‌کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در تمام نقاط استان فرایند توزیع شیر همچنان ادامه دارد و این مورد جزئی در شهرستان فارسان است که از امروز توزیع شیر در این شهرستان نیز به‌طور معمول ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه مسمومیت یا مشکلی در اثر مصرف شیر مدارس برای دانش‌آموزان گزارش نشده و کیفیت شیر توزیع‌شده بین دانش‌آموزان مطلوب است.

کد خبر 746846

دیگر خبرها

  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند