Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به بیماری کرونا ویروس توصیه‌هایی را در قالب اطلاعیه خطاب به ایثارگران ارائه کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، متن اطلاعیه معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به این شرح است:

ایثارگران عزیز، همان‌گونه که مستحضرید بیماری کرونا از نوع ویروسی بوده و راه‌های انتقال آن یا مستقیم از طریق قطرات ریز تنفسی به دنبال سرفه و عطسه به افراد دیگر و یا غیرمستقیم با تماس دست به اشیا و سپس انتقال آن به چشم و دهان و بینی افراد سالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این بیماری در افراد با مشخصات ذیل با عوارض و خطرات بیشتری همراه است:

۱- افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن از قبیل دیابت، بیماری‌های مزمن ریه (مانند جانبازان شیمیایی)، بیماران با نارسایی مزمن کلیه، ریه، قلب، کبد حتی اگر بیماری آن تحت کنترل باشد و یا بیمارانی که در حال حاضر عفونت فعال مانند عفونت ادراری، تنفسی، گوارشی و… دارند و نیز ابتلاء به انواع سرطان.

۲- افرادی که داروهای ضد درد، داروهای کورتونی، داروهای ضد سیستم ایمنی در بیماران روماتیسمی و یا پیوند عضو شده، داروهای شیمی‌درمانی استفاده می‌کنند و یا تحت رادیوتراپی جهت بیماری‌های صعب‌العلاج هستند.

۳- افراد با مشکلات حرکتی خصوصاً جانبازان نخاعی، جانبازان با انواع ضایعات مغزی و... .

با عنایت به آخرین اطلاعات و مطالعات در سطح کشور و جهان بهترین راه مبارزه و جلوگیری از گسترش این بیماری رعایت دقیق موازین بهداشتی و نکاتی است که به آن اشاره می‌شود:

۱- عدم خروج از منزل افراد فوق و یا حداقل پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و محل‌های پرازدحام.

۲- رعایت بهداشت دست با شستشوی مکرر و منظم با آب گرم و صابون و توجه به عدم تماس دست با صورت و چشم‌ها و دهان و بینی قبل از شستشوی دست‌ها، ضمناً به‌محض ورود به منزل نسبت به شستشوی دست‌ها اقدام شود.

۳- عدم عیادت از بیماران تب‌دار با سرفه و یا حتی بدون سرفه و در صورت امکان عدم عیادت و تماس با بیماران بستری در مراکز درمانی.

۴- در صورت بروز هرگونه علائم تب، سردرد و سرفه خشک یا تنگی نفس، خستگی و یا بی‌اشتهایی، ضمن رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال احتمالی از تماس با فاصله کمتر از یک و نیم متری با خانواده خودداری شود.

کد خبر 411838

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا کرونا ویروس بنیاد شهید و امور ایثارگران ایثارگران پیشگیری از کرونا ابتلا به کرونا ویروس کرونا در ایران کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فقدان مهارتهای خود مراقبتی در بیماران قلبی و بستری شدن مکرر آنها از چالش های مهم است که ریشه در اجرای برنامه خودمراقبتی نادرست و کافی نبودن آموزش به این بیماران دارد.

آموزش خود مراقبتی، انسانها را به سمت حفظ، نگهداری و ارتقای سلامت سوق می دهد و می تواندباعث مقابله ی بهتر افراد با اثرات بیماری گردد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • آیین‎نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می‌شود
  • هر سال حدود ۵۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در کشور ثبت می‌شود
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو به زودی ابلاغ می شود