Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@22:03:49 GMT

وزیر امور خارجه اتریش با «ظریف» دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۵۴۳۸

وزیر امور خارجه اتریش با «ظریف» دیدار کرد

وزیر امور خارجه اتریش پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با همتای ایرانی خود دیدار کرد.

به گزارش ایمنا، «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده است، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار کرد و به گفتگو نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرای خارجه دو کشور در دور اول مذاکرات‌شان ضمن استقبال از گسترش روابط خوب دوجانبه بر توسعه و تعمیق آن در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

آخرین تحولات مربوط به برجام و تعهدات طرف‌های اروپایی از مهمترین محورهای گفتگوی دور اول ظریف و شالنبرگ بود.

دو مقام پس از پایان دور اول مذاکرات خود به دیدار حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران می‌روند و پس از آن دور دوم مذاکرات خود را ظهر امروز در محل وزارت امور خارجه از سر خواهند گرفت.

گفتنی است امروز همچنین قرار است سند همکاری‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اتریش توسط «ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و «استفان شلتز» سفیر اتریش در ایران در حضور وزرای امور خارجه دو کشور امضا شود.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیروز (شنبه) نیز در تهران میزبان «استف بلاک» همتای هلندی خود بود. برجام، اینستکس، تحولات منطقه، ابعاد ترور سردار شهید سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی از جمله موضوعات مورد گفتگو در این دیدار بود.

وزیر خارجه اتریش اخیراً و بعد از دیدار با همتای آلمانی خود در «برلین» گفته بود که متعاقب دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روزهای شنبه و یکشنبه آینده عازم تهران می‌شود تا پیام اتحادیه اروپا را به اطلاع مقامات ارشد ایران برساند.

منبع: فارس

کد خبر 411839

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اتريش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خارجه اتریش امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی