Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه از آمادگی این شرکت برای ضدعفونی کردن تمامی اتوبوس‌های بخش خصوصی و دولتی در سطح شهر تبریز برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

فرخ جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمادگی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه برای ضدعفونی کردن تمامی اتوبوس‌های بخش خصوصی و دولتی جهت مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: به محض ابلاغ نوع محلول مورد نظر از سوی ستاد پیشگیری از کرونا، اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در یکی از استان‌های کشور از روش غیراصولی برای ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها استفاده کردند، افزود: ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها باید با محلول مناسب و به طور اصولی انجام شود، در یکی از شهرها به جای محلول مناسب از محلول پرکلرین(وایتکس) استفاده کردند که این عامل نیز بوی تندی در اتوبوس‌ها ایجاد کرده است.

جلالی ادامه داد: ما منتظر ابلاغ نوع محلول مورد نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی برای ضدعفونی کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت ریزتراشه تایوان تنها یک روز پس از بزرگترین زلزله تاریخ خود به روال عادی برگشت

زمینلرزه مهیب تایوان با بزرگای ۷.۴ تنها ۶ ساعت در روند تولید بزرگترین ریزتراشه جهان در این کشور وقفه ایجاد کرد و این صنعت یک روز پس از این زلزله بزرگ به حیات رو به رشد خود ادامه داد.

به گزارش ایسنا، زلزله اخیر تایوان با قدرت ۷.۴ بزگترین زلزله ۲۵ سال اخیر این جزیره از سال ۱۹۹۹ است. در زلزله قبلی که در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۱۹۹۹ رخ داد، یک هفته طول کشید تا آسیب‌های وارد شده به شبکه تامین برق، ترمیم و تجهیزات از ابتدا راه‌اندازی شود و در خط تولید قرار گیرند تا زنجیره تامین ریزتراشه احیاء شود.

به اعتقاد محققان برنامه ملی میکروالکترونیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان این در حالی است که در زلزله چند روز پیش تایوان، صنعت ریزتراشه در این کشور تنها پس از یک روز به شرایط تولید عادی خود بازگشت؛ موضوعی که نشان می‌دهد در ۲۵ سال اخیر این کشور آمادگی خود را تا حد بسیار مطلوبی به منظور تاب‌آوری در برابر بلایای طبیعی بخصوص زمینلرزه بالا برده است.

TSMC، بزرگترین تولیدکننده ریزتراشه در جهان که در تایوان قرار دارد، اعلام کرده است که برخی لوله‌های کوارتز و تعدادی ویفر که در فرایند تولید ریزتراشه قرار داشتند، آسیب دیده‌اند. بعضی از ماشین‌آلاتی که مشکوک به نقص یا کاهش کیفیت در اثر زمینلرزه بودند نیز برای جلوگیری از مشکلات آتی مورد بررسی و راه‌اندازی مجدد قرار گرفته‌اند.

این زمینلرزه مهیب تنها کمتر از ۶ ساعت در روند تولید TSMC وقفه ایجاد کرد و به دلیل آمادگی فوق‌العاده تایوانی‌ها، خسارات آن بسیار محدود بوده است. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که خسارت ایجاد شده برای شرکت TSMC با کسر میزان جبرانی توسط بیمه چیزی نزدیک به ۶۲ میلیون دلار است که رقمی ناچیز برای شرکتی با قدرت و ابعاد TSMC است.

نکته قابل توجه دیگر در این زمینه، همکاری شرکت‌های مختلف ریزتراشه و حمایت دولتی از آنها بود. به طور مثال تنها ساعاتی پس از حادثه مدیر شعبه شرکت ASML در تایوان اعلام کرد تمام مهندسان این شرکت بلافاصله پس از زمینلرزه به کمک‌رسانی در کارخانه‌های ریزتراشه به منظور جلوگیری از وقفه در تولید ریزتراشه مشغول شدند.

این همکاری و همچنین آمادگی قبلی تایوانی‌ها باعث شد چنین زمین‌لرزه عظیمی نتواند تاثیر چندانی بر بزرگترین صنعت جزیره، یعنی صنعت میکروالکترونیک داشته باشد و نشان می‌دهد برای داشتن اکوسیستم پایدار این صنعت باید بخش‌های مختلف همکاری و نظم بی نقصی را ارائه دهند. شیوه مدیریت بحران و آمادگی قبلی تایوان می‌تواند الگویی مناسب و عملی در شرایط مشابه برای دیگر کشورها باشد.

تصویری از خسارات زلزله سال ۱۹۹۹ تایوان

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی برای عبور از پیک تابستان ۱۴۰۳
  • حریفان نام‌آشنایی در آسیا دارم
  • کنعانی: کشتی اسرائیلی به دلیلی نقض قوانین توقیف شد
  • پنج فوتی در واژگونی اتوبوس تبریز در گردنه حیران
  • پنج کشته و ۱۸ مصدوم در واژگونی اتوبوس تبریز در گردنه حیران
  • چگونه توت‌فرنگی را بشوییم که برای خوردنش نگران میکروب‌ها نباشیم؟
  • تولید دستگاه طیف‌سنج نوری برای تعیین غلظت مواد محلول در آب
  • تدوین الزام‌های اچ‌اس‌ئی در عملیات توپک‌رانی صنعت نفت
  • صنعت ریزتراشه تایوان تنها یک روز پس از بزرگترین زلزله تاریخ خود به روال عادی برگشت
  • بازسازی ۴۰ دستگاه اتوبوس در تبریز