Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد سجادی گفت: پنج گروه ارزیاب سریع هلال احمر به منطقه زلزله زده قطور شهرستان خوی اعزام شدند.

«حامد سجادی» در گفتگو با خبرنگار شبستان از ارومیه، با اعلام اینکه زلزله صبح امروز نزدیک به 7 پس لرزه نیز داشت، گفت: دپنج تیم ارزیاب از نزدیکترین پایگاهها (سه تیم خوی و دو تیم سلماس) به منطقه زلزله زده اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: طبق گزارش های اولیه این تیم ها ترک خوردگی و تخریب جزئی در برخی از روستاهای نزدیک به محل وقوع این زمین لرزه مشاهده شده است ولی هیچ گونه تلفات جانی تا کنون گزارش نشده است.

 

وی ادامه داد: مرکز زلزله در یک ناحیه کوهستانی قرار دارد و نیروها در تلاش برای بازدید از منطقه هستند.

 

این مسئول ادامه داد: ترک خوردگی دیوار ها نیز به خاطر سستی بناهای روستایی است.

 

گفتنی است، زمین‌لرزه ای در ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه و ۵۹ ثانیه و در عمق ۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

 

مرکز این زمین‌لرزه در فاصله ۱۷ کیلومتری قطور، ۳۱ کیلومتری شهر خوی و ۳۲ کیلومتری زرآباد بود.

 

با اینکه مرکز زلزه تا تبریز 156 کیلومتر است اما مردم برخی از شهرستان های آذربایجان غربی و ارومیه این لرزش را احساس کردند.

 

هفت فقره پس لرزه ۲.۶ تا ۳.۳ ریشتری طی ۳۰ دقیقه گذشته در منطقه قطور خوی ثبت شده‌است.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: زلزله قطور تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان

رضا حاجیلری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی اعلام سطح نارنجی هواشناسی، تغییرات جوی و بارندگی‌های شدید روز گذشته و صبح امروز، در برخی شهرستان‌ها موجب آبگرفتگی و آسیب شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در آزادشهر و رامیان روستای مرزبان، رضا آباد، پل سیاه چو و سنگستان، در علی آباد کتول روستای مهدی آبادی، در بندر گز روستای محمد آباد و در آق قلا روستای یانپی و در گنبدکاووس بلوار دانشجو سطح شهر و روستای سپاهی تحت تأثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی ۱۰ تیم شامل ۳۵ نیروی عملیاتی از هلال‌احمر شهرستان‌های تحت تأثیر برای ارزیابی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه با دریافت گزارشات جدید آبگرفتگی نیروها برای ارزیابی اعزام می‌شوند، افزود: امدادگران تا کنون به ۲۸ خانواده شامل ۱۱۲ حادثه دیده امدادرسانی کردند.

حاجیلری اظهار کرد: در این امداد رسانی عمده ترین خدمات تخلیه آب خانه‌ها بوده و در برخی مناطق مورد نیاز بسته غذایی ۷۲ ساعته و پتو توزیع شده است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر گلستان(EOC) با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده دریافت تماس‌های اضطراری هموطنان است

کد خبر 6087993

دیگر خبرها

  • واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند