Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:45:15 GMT

پروژه پست و خط ۴۰۰ کیلوولت بجنورد افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۵۷۳۶

پروژه پست و خط ۴۰۰ کیلوولت بجنورد افتتاح شد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان اظهار داشت: برای پست ۴۰۰ کیلوولت و خط ۴۰۰ کیلوولت بجنورد - اسفراین یکهزار و ۲۵۰ میلیارد اعتبار از محل سفر رهبر معظم انقلاب به این استان هزینه شده است.

 رضا ریاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال برای ایجاد پست و برای خط انتقال نیز ۷۰۰ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ظرفیت این پست ۲۰۰ مگاولت‌آمپر است که برای ۲۰۰ مگاولت‌آمپر دیگر نیز بسترسازی توسعه‌ای دارد.

ریاحی با بیان اینکه این پست در طول مدت چهار سال ساخته شده است گفت: پست ۴۰۰ کیلوولت بجنورد در زمان ساخت به صورت مستقیم برای ۲۵ نفر اشتغال‌زایی داشته است،  این پست پس از بهره‌برداری نیز برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: کاهش بار پست‌های ۴۰۰ کیلوولت منطقه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، افزایش پایداری شبکه خراسان شمالی، تامین پایدار برق صنایع سنگین و شهرستان بجنورد از اهداف اصلی راه‌اندازی این پروژه است.

ریاحی افزود: پروژه خط ۴۰۰ کیلوولت بجنورد - اسفراین ۵۷ کیلومتر طول دارد و ۱۶۴ برج برای آن ساخته شده است.  

وی مزایای این پروژه را شامل کاهش بار پست های ۴۰۰ کیلوولت منطقه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، افزایش پایداری شبکه خراسان شمالی، فراهم شدن شرایط اتصال نیروگاه های تجدید پذیر به شبکه در منطقه و تامین برق صنایع سنگین و تامین برق مطئمن شهرستان بجنورد عنوان کرد.

وی دستاورد های این طرح را نیز شامل کاهش تلفات به میزان ۴.۳ مگا وات و بهبود پروفیل ولتاژ پست های منطقه به میزان سه درصد عنوان کرد.

 ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ مشترک شرکت توزیع برق خراسان شمالی هستند که از این تعداد ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد انرژی برق خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد انرژی برق خراسان شمالی بجنورد انرژی برق خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز احداث ۱۳ مدرسه در سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان اخذ شد.
وی افزود: طی تفاهم نامه‌ای بین این اداره کل با اداره کل نوسازی مدارس استان، این مدارس با طراحی و نظارت اداره کل نوسازی مدارس استان و تامین اعتباراز سوی سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین اعتبارات استانی احداث می‌شود.
به گفته میر کریمی این مدارس با ظرفیت ۱۱۴ کلاس درس در شهر‌های بجنورد ۳ مدرسه، شیروان ۲ مدرسه، اسفراین ۲ مدرسه، فاروج، جاجرم، گرمه، درق، ایور و تیتکانلو هر کدام ۱ مدرسه با مساحت بیش از ۱۳ هزار مترمربع با اعتباری بیش از ۶۳۵ میلیارد ریال احداث می‌شود.
تحویل قطعی ۲۴۰ واحد از طرح ۱۱۲۰ واحدی برکت بجنورد به پیمانکار جدید
مدیر کل راه و شهرسازی استان در ادامه به طرح ۱۱۲۰ واحدی برکت بجنورد اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات متعددی که برای این طرح بوجود آمده است و پیگیری‌های انجام شده در حال تحویل از پیمانکار قبلی است و طی روز‌های گذشته ۲۴۰ واحد دیگر از پروژه مذکور به صورت تحویل قطعی به پیمانکار جدید تحویل شد و پیمانکار جدید نیز تجهیز کارگاه این ۲۴۰ واحد را انجام داده است.
میر کریمی اضافه کرد: پروژه به صورت فعال به کار خود ادامه خواهد داد و تاکنون ۳۲ درصد پیشرفت را طی سه ماه اول دارد.
دبیر شورای مسکن استان عنوان کرد: ۶۴۰ واحد دیگر که در اختیار پیمانکار قبلی بوده است و طی ۴ سال پیشرفت نزدیک به ۳۵ درصد را دارد طی روز‌های آینده تحویل پیمانکار جدید خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد
  • آمادگی افتتاح طرح‌های برق منطقه‌ای سمنان با سه‌هزار میلیارد ریال در سفر دولت
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم
  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود
  • طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • ۹ طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت