Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:49:00 GMT

بارسلونا در یک شب همه چیز را از رئال مادرید گرفت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۵۸۲۵

بارسلونا در یک شب همه چیز را از رئال مادرید گرفت

بارسلونا با پیروزی پر گل برابر ایبار علاوه بر گرفتن صدرنشینی از رئال مادرید یک عنوان دیگر را از حریف همیشگی‌اش ربود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، کیکه ستین که از اواسط ژانویه هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت دومین هفته است که صدرنشینی را تجربه می‌کند. بارسلونا پس از بازی نخست (با حضور ستین) برابر گرانادا توانست جایگاه نخست را حفظ کند چون ارنستو والورده بارسا را صدرنشین تحویل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروزی مقابل گرانادا به لطف گل لیونل مسی رقم خورد. سپس آبی اناری ها با شکست برابر والنسیا در مستایا ( ۲ بر صفر) صدرنشینی را به رئال مادرید واگذار کردند. با این حال پنج هفته بعد با جشنواره گل برابر ایبار (۵ بر صفر) و شکست غیر منتظره رئال مادرید مقابل لوانته (یک بر صفر) دوباره به جایگاه نخست برگشتند.

۳۴ روز طول کشید که بارسا دوباره صدرنشین شود و همچنین دو امتیاز بیشتر از رئال مادرید داشته باشد، در حالی که یک هفته بعد قرار است ال کلاسیکو در سانتیاگو برنابئو برگزار شود. در بدترین حالت اگر بارسلونا مغلوب سفیدپوشان شود یک امتیاز با صدر فاصله خواهد داشت. در مقابل یک پیروزی یا یک تساوی در برنابئو شرایط را در ۱۲ هفته مانده به پایان لالیگا به نفع تیم کاتالانی می‌کند.

بارسا دیشب تنها صدرنشینی را به دست نیاورد بلکه یک رکورد به نام خود ثبت کرد. آبی اناری ها گلزن‌ترین تیم تاریخ لالیگا لقب گرفتند و از رئال مادرید پیشی گرفتند. از سال ۱۹۶۳ این رکورد به سفیدپوشان تعلق داشت. ۵۷ سال بعد، بارسا با به ثمر رساندن ۶۱۵۱ اُمین گلش توانست از رکورد رئال مادرید با ۶۱۵۰ گل پیشی بگیرد.

۴۳۶ گل را لیونل مسی به ثمر رسانده است. این گل‌ها به پیشی گرفتن تیم کاتالانی از سفیدپوشان تاثیر زیادی داشته است. زمانی که ستاره آرژانتینی در تیم نخست بارسا بازی کرد (سال ۲۰۰۳) اختلاف گل‌های دو تیم ۷۱ بود. ۱۷ سال بعد مهاجم بارسا دوباره درخشید و با به ثمر رساندن چهار گل نقش مهمی در عبور بارسا از مادرید داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیم فوتبال بارسلونا لالیگا رئال مادريد رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلداری پرز به لاپورتا قبل از ال‌کلاسیکو!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید یکشنبه شب در برنابئو با برتری 3-2 مقابل بارسا تقریبا تکلیف قهرمانی لالیگا را یکسره کرد و حالا فقط هفت امتیاز برای فتح جام نیاز دارد.

ساعاتی قبل از ال کلاسیکو ضیافت ناهار سنتی بین روسای دو باشگاه در یکی از رستوران های شهر مادرید برگزار شد و طبق ادعای اسپورت، پرز در این ضیافت حرفی زده که باعث تعجب مدیران بارسلونا شده است.

پرز با دیدن اعضای هیئت مدیره بارسا به آنها گفته شما را بسیار مضطرب و عصبی می بینم و در واقع دلیلی برای این همه اضطراب پیدا نمی کنم. رئیس رئال در ادامه گفته است که ما هم سال قبل در لالیگا و لیگ قهرمانان ناکام ماندیم ولی هرگز جایگاه کارلو آنچلوتی به خطر نیفتاد و ما اصلا برنامه ای برای قطع همکاری با او نداشتیم. شما هم بهتر است به ژاوی اطمینان خاطر بدهید و تلاش کنید او یک سال دیگر نیز در بارسلونا بماند.

اسپورت نوشته است که تعجب مدیران بارسا به این دلیل بود که رئال فصل قبل توانست قهرمان کوپا دل ری و جام باشگاه های جهان شود ولی امسال دست بارسا با ژاوی از همه جام ها کوتاه مانده است. از 
آن گذشته، شکل بازی های بارسا نیز جذاب نیست و در بارسا زیبا بازی کردن یک اصل و فلسفه مهم است.

دیگر خبرها

  • دلداری پرز به لاپورتا قبل از ال‌کلاسیکو!
  • چرا باید برای کارلو آنچلوتی احترام قائل شویم؟
  • رویای ناتمام بارسلونا: کار ژاوی تمام شد
  • سلام رئال مادرید به قهرمانی با شکست بارسلونا
  • ببینید | خلاصه بازی رئال مادرید ۳ - بارسلونا ۲
  • رئال مادرید باز هم بارسلونا را برد؛ سه برد متوالی برای کارلتو
  • رکوردهای جدید برای رئال و بارسا در ال‌کلاسیکوی دیشب
  • فیلم/ خلاصه دیدار رئال مادرید ۳ - بارسلونا ۲
  • رئال مادرید فاتح ال‌کلاسیکوی جذاب و پرگل/ بارسلونا از قهرمانی ناامید شد
  • باخت‌های پیاپی مقابل رئال مادرید، هواداران بارسلونا را دلتنگ پپ گواردیولا کرد! / عکس