Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@23:02:11 GMT

حضور ایران در نمایشگاه کتاب مسقط

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۵۸۳۱

حضور ایران در نمایشگاه کتاب مسقط

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، بیست و پنجمین دوره نمایشگاه مسقط روز گذشته (۳ اسفند) با حضور جمهوری اسلامی ایران رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

این نمایشگاه با حضور شهاب بن طارق آل سعید (مشاور سلطان عمان)، عبدالعزیز الرواس (مشاور فرهنگی سلطان عمان) و عبدالمنعم بن منصور الحسنی (وزیر اطلاع‌رسانی عمان) افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مراسم حجت‌الاسلام نوری شاهرودی (سفیر جمهوری اسلامی ایران)، محمدحسین هاشمی (معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و سید علی موسوی زاده (رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عمان) حضور داشتند.
در این دوره ۶۷۶ ناشر به‌صورت مستقیم از ۳۲ کشور و ۲۷۰ ناشر از طریق نمایندگی حضور دارند. در مجموع ۹۴۶ شرکت‌کننده در این نمایشگاه حضور دارند.

بر اساس آمار اعلام‌شده این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره قبل ۶۴ شرکت‌کننده و ۱۸۴ غرفه افزایش داشته است. ۱۵ نشست، ۱۱ سخنرانی، ۷ شب‌شعر، ۱۰ جلسه گفت‌وگو، ۳۱ کارگاه و ۱۰ برنامه اختصاصی از سوی مهمان ویژه در کنار بخش کودک برگزار می‌شود. مهمان ویژه این دوره استان «مسندم» از کشور عمان است.

در مراسم افتتاحیه از سه نفر از صاحبان اندیشه و هنر عمان در حوزه عکاسی، پژوهش تئاتر ‌و ادبیات کودک تقدیر به عمل آمد. رونمایی از دایرة‌المعارف عمان در طول تاریخ و شعرخوانی عیدالله الکمالی از استان مسندم (مهمان ویژه نمایشگاه) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

نمایشگاه کتاب مسقط در سایه توجه به سلطان فقید این کشور برگزار می‌شود و آن‌گونه که وزیر اطلاع‌رسانی این کشور اعلام داشته در ۸۶ برنامه به نقش ایشان پرداخته می‌شود.

موسسه نمایشگاه در این دوره با مجموعه‌ای از کتاب‌های منتشره عربی در کشورمان به همراه کتاب‌های منتخب به فارسی حضور دارد. مجموعه آثار انتشارات صهبا در خصوص آثار و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری به زبان عربی ازجمله «مشروع الفکر الاسلامی فی القرآن»، «انسان بعمره ۲۵۰ سنه»، «استضافه الفردوس»، «الاسره لقاء مطول مع سماحه الامام الخامنئی»، «النهضه الحسینیه»، «الفجر الصادق»، «فی المنفی»، «شرح و تفسیر آیة‌الکرسی» و «المسیح فی لیله القدر» و در حوزه ادبیات مقاومت کتاب‌هایی از قبیل «البصیره و الاستقامه»، «الهواجس الثقافیه فی مشروع الحضاری المعاصر»، به همراه مجموعه‌ای از کتاب‌های ترجمه‌شده دفاع مقدس، کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر در غرفه ایران عرضه‌شده است.

هم‌چنین ۱۵۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان که قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارد با همکاری انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در غرفه ایران به نمایش درآمده است.

معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و معرفی ظرفیت‌های نشر ایران از دیگر برنامه‌های غرفه ایران است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: پیش بینی می شود در نمایشگاه توانمدی های صادراتی ایران امسال بیش از یک میلیارد دلار قرار داد تجاری منجر به صادرات امضا شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارس خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران  اظهار داشت: روز جمعه هفتم اردیبهست دومین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا و روز شنبه هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورمان و مقامات کشورهای مختلف  در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می شود.

وی افزود: 80 کشور در نمایشگاه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که 40 کشور با مقامات عالی رتبه در کنار فعالان اقتصادی در این نمایشگاه شرکت دارند. 

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: در این نمایشگاه 25 کشور اروپایی نیز حضور خواهند یافت که 12 کشور از اروپای شرقی هستند.رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار بازرگان خارجی از این نمایشگاه بازدید کنند.وی گفت: عربستان نیز به همراه هیئتی عالی رتبه با حضور یکی از معاون زیر در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

 وی بیان داشت : در نمایشگاه سال گذشته در نتیجه قراردادهای تجار ایرانی و خارجی در این نمایشگاه در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار صادرات تحقق یافت که در سال جاری با توجه به حجم گسترده تجار در سال جاری پیش بینی می شود بیش از یک میلیارد دلار صادرات را منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبرهایی از حج، نمایشگاه کتاب و اختلاف‌ مجریان تلویزیون
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد