Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، «آدانوم گابریاسوس» روز شنبه در یک جلسه توجیهی گفت: موارد ابتلا به کروناویروس که هیچ ارتباط واضحی با منشاء همه گیری ندارند شامل افرادی می‌شود که هیچ سابقه سفر به کشور چین و یا تماس با یک مورد آلوده نداشته‌اند.

وی ادامه داد: چین ۷۵ هزار و ۵۶۵ مورد آلوده به کروناویروس را به سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده است که شامل دو هزار و ۲۳۹ مورد فوت بر اثر این بیماری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس داده های موجود، این بیماری در ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کروناویروس خفیف است و در ۲۰ درصد بیماران شدید یا بحرانی است. این ویروس در ۲ درصد موارد گزارش شده کشنده بوده است.

گابریاسوس افزود: خطر مرگ برای بیماران مسن زیاد و این خطر میان کودکان نسبتا کم است. در خارج از چین، هزار و ۲۰۰ مورد ابتلا به کروناویروس در ۲۶ کشور و هشت مورد فوت گزارش شده است. 

وی خبر کاهش موارد جدید ابتلا به کروناویروس را در چین خبر خوبی اعلام کرد اما در عین حال گفت که این خبر باید بسیار محتاطانه تفسیر شود و افزود: هنوز خیلی زود است که پیش بینی هایی در مورد این شیوع انجام دهیم.

یک گروه بین المللی از متخصصان با هدایت سازمان جهانی بهداشت که هفته گذشته در چین مستقر شدند، دیروز شنبه به ووهان مرکز  شیوع ویروس سفر کردند.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: بیشترین نگرانی ما در مورد پتانسیل گسترش آلودگی به ویروس COVID-۱۹ در کشورهایی با سیستم بهداشتی ضعیف تر است.

گابریاسوس افزود: سازمان جهانی بهداشت ۶۷۵ میلیون دلار برای حمایت از کشورها به ویژه آسیب پذیرترین کشورها، درخواست کرده است. این سازمان، ۱۳ کشور را در آفریقا شناسایی کرده است که به دلیل ارتباطاتشان با چین در اولویت قرار دارند.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت بیش از۳۰ هزار دستگاه تجهیزات محافظ شخصی را به چند کشور آفریقایی ارسال کرده و آماده است تقریباً ۶۰ هزار دستگاه دیگر را نیز در هفته های آتی به ۱۹ کشور ارسال کند.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: این سازمان همچنین دو متخصص را به عنوان فرستاده ویژه برای کمک به کشورهای آفریقایی به منظور آماده سازی برای ورود احتمالی کرونا ویروس منصوب کرده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور

سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد، اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد، این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور مؤثر پایش و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند؛ طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سیدجعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ها اظهار کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی افزود: اهدای این تجهیزات که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تأمین مالی شده است، تأکیدی بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر است.

گفتنی است، این پروژه در راستای مأموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام شده است، هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهادها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب‌آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

کد خبر 746985

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ