Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@11:27:08 GMT

افزایش قیمت طلا به دلیل افزایش قیمت دلار است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۵۸۸۱

افزایش قیمت طلا به دلیل افزایش قیمت دلار است

ایسنا/قزوین رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان قزوین با تأکید بر اینکه وقتی دلال‌ها قیمت دلار را افزایش می‌دهند دولت نباید قیمت دلار را در صرافی‌ها افزایش دهد، گفت: روز گذشته قیمت دلار در صرافی‌ها افزایش پیدا کرد و این یکی از عوامل افزایش قیمت طلا شد؛ وقتی دولت تابع بازار باشد این وضعیت به وجود خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد فرج‌زاده‌ها، رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افزایش قیمت طلا در چند روز اخیر ناشی از افزایش اونس جهانی و دلار بوده است، البته افزایش قیمت دلار تأثیر بسزایی در آن داشته است.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه قیمت دلار ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان بود که روز گذشته به ۱۵ هزار تومان رسید به همین علت قیمت یک گرم طلا در روز گذشته مرز ۶۰۰ هزار تومان را رد کرد و در اوایل وقت دیروز به ۶۲۸ هزار تومان رسید ولی قیمت آن در اواخر وقت روز گذشته به ۶۰۱ هزار تومان رسید، این کاهش قیمت به علت بازار داخلی بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان قزوین با تأکید بر اینکه وقتی دلال‌ها قیمت دلار را افزایش می‌دهند دولت نباید قیمت دلار را در صرافی‌ها افزایش دهد، تصریح کرد: روز گذشته قیمت دلار در صرافی‌ها افزایش پیدا کرد و این یکی از عوامل افزایش قیمت طلا شد اگر دولت در دلاری که به صرافی‌ها می‌فروشد افزایش قیمت نداشته باشد طلا افزایش پیدا نخواهد کرد اما متأسفانه وقتی دولت تابع بازار باشد این وضعیت به وجود خواهد آمد.

وی گفت: اگر دولت پشتیبانی کند و قیمت دلار عرضه‌شده در صرافی‌ها را کاهش دهد شاهد کاهش قیمت طلا و سکه خواهیم بود، به دلیل اینکه سکه و طلا حباب ندارد مردم از روز پنج‌شنبه هفته گذشته از خرید سکه و طلای آبشده استقبال کردند وقتی از مردم دلیل خرید را سؤال می‌کنیم اکثرشان می‌گویند می‌خواهند ارزش پول خود را حفظ کنند و برای همین موضوع پول خود را تبدیل به سکه و طلای آبشده می‌کنند.

فرج‌زاده‌ها ضمن اشاره به اینکه در ابتدای آبان ماه با افزایش قیمت دلار توسط دولت قیمت طلا به ۴۰۰ هزار تومان رسید، یادآور شد: در صورت ثابت بودن قیمت دلار، افزایش انس جهانی قیمت طلا تأثیر چندانی در قیمت طلا نخواهد داشت.

وی بیان کرد: اگر دولت از برنامه اقتصادی خود پشتیبانی کند و قیمت دلار را ثابت نگه دارد مردم به سمت بازار سکه و طلا روی نخواهند آورد ولی اگر دولت قیمت دلار را در صرافی‌ها افزایش دهد مردم به سمت بازار دلار و طلا کشیده خواهند شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان قزوین تأکید کرد: در حال حاضر بازار تابع رفتار دولت است، اگر دولت فروش دلار خود را در صرافی‌ها افزایش ندهد شاهد کاهش قیمت نخواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قیمت دلار قیمت طلا صرافی ها افزایش هزار تومان رسید افزایش قیمت طلا قیمت دلار روز گذشته سکه و طلا اگر دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

به گزارش بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۸ درصدی به ۲۳۹۰ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا پس از یک افزایش پیاپی ۵ هفته‌ای که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بوده به زیر ۲۳۷۷ دلار رسیده است. قیمت طلا در این مدت یک رکورد جدید ثبت کرد. 

تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا ۱۵ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته است. عواملی که معمولاً مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شوند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۲ کاهش به ۲۸ دلار و ۷۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۰۸ درصدی ۹۳۶ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • بیت کوین صعود کرد
  • قیمت طلا کاهش یافت