Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا دودمان رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه تکنولوژی باعث تغییر در نحوه اداره شهر و حرکت به سوی حکمروایی هوشمند خواهد بود، گفت: استفاده از توسعه اینترنت اشیا (IOT) دو مزیت عمده خواهد داشت که یکی استفاده از داده‌های آن در پارکینگ‌های هوشمند و دیگری قابلیت بهره‌گیری در تمامی حوزه‌های شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: در عصر حاضر دنیا در حال حرکت به سمت هوشمندسازی و توسعه اینترنت اشیا (IOT) در تمام زمینه‌ها است و ضرورت دارد در چنین عرصه‌ای، خدمات مدیریت هوشمند پارکینگ به عنوان راهکاری نوآورانه و لازمه ساخت شهر‌های هوشمند تلقی شود.

دودمان با اشاره به وظایف شهرداری در زمینه ایجاد پارکینگ‌های هوشمند، بیان داشت: شهرداری مکلف است ساختاری یکپارچه در زمینه پرداخت با کارت شهروندی در سامانه پارکینگ هوشمند لحاظ کند.

او تامین زیرساخت‌های ارتباطی نظیر وب سرویس یا APT) ها) و الزام شهرداری در انجام اقدامات موثر برای هماهنگی با پیمانکار در مالکیت پایگاه داده سامانه پارکینگ‌های هوشمند را از مصوبات دیگر این جلسه خواند و با تاکید بر اینکه شهرداری مکلف است معماری به‌روزرسانی شده سامانه پارکینگ هوشمند را پیاده سازی کند، افزود: در جلسه فوق مصوب شد شهرداری اپلیکیشن تحت موبایل سامانه مدیریت پارکینگ‌ها را به منظور دسترسی آسان‌تر شهروندان و ارتقا کیفیت زندگی تهیه و ارائه کند.

این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به وظیفه شهرداری در ارائه شرح خدمات پروژه هوشمندسازی نظارت و رینگ کردن حلقه‌های چاه، اظهار کرد: شهرداری مکلف است در زمینه چاه‌های هوشمند هماهنگی لازم را با سازمان پدافند غیرعامل، انجام داده و گزارش آن را ظرف مدت ۲۰ روز به کمیسیون ارائه دهد.

دودمان، شهرداری را موظف دانست در راستای حرکت به سمت هوشمندسازی شهری بانک اطلاعات شهری بارکد درختان را در پایگاه داده‌ها تکمیل کند.

او دیگر مصوبه این جلسه از کمیسیون را در زمینه پروژه BMS دانست و افزود: شهرداری مکلف است در شرح خدمات نهایی پروژه BMS مواردی همچون به‌روزرسانی نقشه‌ها در فاز ۲، توجه به ابعاد سخت افزار، نرم افزار و مدیریت داده، هماهنگی با پیمانکار در پایگاه داده و ضرورت توجه به تکنولوژی روز را لحاظ کرده و پیش از عقد قرارداد به کمیسیون ارائه دهد.

دودمان تصریح کرد: شهرداری همچنین مکلف است در سامانه BMS، اپلیکیشن تحت موبایل ارائه داده و به شهروندان آگاهی‌رسانی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر طراحی سامانه شهر شیراز شهرداری مکلف پارکینگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

شهردار مشهد مقدس از راه‌اندازی سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندرشریف در مراسم امضای تفاهم‌نامه تشکیل دفتر همکاری مشترک دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد اظهار کرد: یک لحظه غفلت در شهر باعث نارضایتی و بحران می‌شود، مثلاً نشست یک خیابان در مشهد به سرعت رسانه‌ای می‌شود و همه پیگیر آن می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه‌ها درگیر موضوعات شهری هستند و بهترین مکان برای اینکه علم به عمل برسد، مدیریت شهری است چرا که ویترین خدمات دولت است؛ امروز شهرداری مشهد بیش از ۴۰۰ خدمت به مردم ارائه می‌کند و این گستردگی کار مقداری مدیریت شهری را به سمت تصمیم لحظه‌ای می‌برد و اگر از قبل برای بحران فکر شده باشد، تصمیم هم لحظه‌ای و هم علمی خواهد بود.

قلندرشریف اضافه کرد: دانشگاه در این زمینه می‌توانند کمک کند و در کنار آن خلاقیت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، در این دوره مدیریت شهری دفتر خلاقیت در شهرداری تشکیل شد که کارهای خوبی نیز انجام شده است.

شهردار مشهد مقدس افزود: ارتباط مناسب بین خلاقیت با بدنه شهرداری، ظرفیت خوبی برای همکاری دانشگاه و شهرداری به وجود آورده و این همکاری تصمیم‌گیری برای مدیریت شهری را در موقعیت‌های مختلف آسان می‌کند.

وی با بیان اینکه تا امروز پژوهش‌های زیادی برای شهرداری انجام شده که عملیاتی نبوده است، گفت: اگر پایان‌نامه‌ها هدف‌دار باشند و در قالب موضوعات شناسایی شده تنظیم شوند، کار ما در شهرداری راحت‌تر خواهد شد.

قلندر شریف تصریح کرد: سامانه شمس برای شناسایی موضوعات شهرداری در حال راه‌اندازی است و همه مسائل شناسایی شده در آن ثبت می‌شود و ما هم از ایده‌ها برای حل آن‌ها استقبال می‌کنیم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: امروز مشهد به‌عنوان دبیرخانه خلاقیت کلانشهرها تعیین شده و در حوزه هوشمندسازی و خلاقیت پیشرو است و در ارزیابی صورت گرفته رتبه اول کشور و سوم غرب آسیا در هوشمندسازی را داریم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا همه فرآیندهای خدمات شهری آنلاین شود، یادآور شد: در حال حاضر جمع‌آوری پسماند خشک، مجوزهای حمل خاک، آتش‌نشانی و … هوشمند شده است و در آینده نزدیک هم پیش‌نویس پروانه ساختمانی در لحظه صادر خواهد شد.

قلندر شریف تاکید کرد: اگر در این حوزه‌ها سریع پیش نرویم عقب می‌مانیم و این مستلزم این است که ارتباط میان شهرداری و دانشگاه شکل بگیرد و پایان‌نامه‌ها کاربردی باشد، اگر علم با تجربیات عملیاتی شهرداری ترکیب شود در آموزش دانشگاه هم تأثیرگذار است و آن را تقویت می‌کند.

وی گفت: ٢٠ کار ویژه در مدیریت شهری استخراج شده و روی آن کار می‌شود، همکاری میان دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد را می‌توان از اینجا شروع کرد، با برقراری این همکاری دانشجویان می‌توانند تأثیرگذاری کارشان را ببینند و از طرف دیگر در شهرداری، هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم کیفیت کار بالا می‌رود.

کد خبر 747677

دیگر خبرها

  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز
  • اجرای «طرح نور» هوشمند می‌شود!
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند