Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@14:23:24 GMT

بورس از دام FATF گریخت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۶۰۴۱

بورس از دام FATF گریخت

بازار سرمایه در همان ساعات اولیه واکنش کوتاه مدت و منفی خود را نسبت به ورود ایران به لیست سیاه FATF نشان داد و صبح امروز شاخص کل بورس بیش از 17 هزار واحد رشد را تجربه کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا یک روز پس از اعلام ورود ایران به لیست سیاه FATF  در حالی که نگرانی‌ها برای آشفتگی و بحران در بازارهایی مثل بورس، سکه و طلا تشدید شده‌بود، بازار سرمایه در ساعات اولیه نخستین روز هفته با افت 10 هزار واحدی مواجه شد اما پتروشیمی‌ها، نفتی‌ها و فولادی‌ها دوباره شاخص را بالا بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در ۷۴۵ هزار و ۳۲۰ نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۱۲۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار میلیارد تومان در بورس معامله شد و شاخص بورس که تحت تاثیر نماد بانک ملت در ساعات ابتدایی با حدود ۱۰ هزار واحد ریزش مواجه شده بود، در نهایت با حمایت حقوقی‌ها با صعود ۳۱۱۱ واحدی به کار خود پایان داد و به ۴۸۱ هزار و ۸۶۹ واحد رسید.

اما شاخص کل بورس در آغاز معاملات امروز بازار سرمایه هم بیش از 17هزار واحد رشد را تجربه کرد.

شاخص کل بورس با ۱۷ هزار و ۶۴ واحد رشد در ساعات ابتدایی امروز به عدد ۴۹۸ هزار و ۹۱۲ واحد رسیده و وارد کانال ۴۹۰ هزار واحد شد.

برخی کارشناسان از جمله عوامل صعود بورس را رشد بازار ارز دانسته‌اند و در خصوص آثار FATF می‌گویند که پیش از این‌ها خبرهای عدم تمدید مهلت ایران از سوی FATF تاثیرات منفی خود را بر بازارها گذاشته‌بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه بازار سهام هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نمادهای «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نمادهای «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

کد خبر 846987 برچسب‌ها شاخص کل بورس بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس به مدار برگشت؟