Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:56:03 GMT

سفر وزیر دفاع کره جنوبی به آمریکا

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۶۲۰۲

سفر وزیر دفاع کره جنوبی به آمریکا

وزیر دفاع کره جنوبی امروز یکشنبه به منظور انجام مذاکراتی با رئیس پنتاگون و یک سری دیدارها و بازدیدهای دیگر به آمریکا سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، از جمله موارد دستور کار مذاکرات میان جئونگ کیونگ دو، وزیر دفاع کره جنوبی با مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا که قرار است روز دوشنبه صورت بگیرد، رزمایش نظامی مشترک دو کشور در فصل بهار و آمادگی برای انتقال کنترل عملیاتی در زمان جنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو کشور همپیمان بر اساس گزارش ها قبول کرده‌اند که در اوایل ماه مارس رزمایش ترکیبی خود را اجرا کنند. اما کره جنوبی همزمان در حال مبارزه با گسترش ویروس کُرونای جدید نیز هست و این وضعیت احتمالا سبب می شود که سئول و واشنگتن زمانبندی و ابعاد رزمایش خود را تغییر دهند.

یک مقام وزارت دفاع ملی سئول گفت: تا کنون تغییری در ارتباط با این رزمایش وجود نداشته است.

وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی همچنین قرار است به تبادل نظر درباره اینکه سئول تا چه میزان برای استقرار نظامیان آمریکا در خاکش هزینه بدهد بپردازند.

از جمله دیگر مسائل مهم میان دو طرف چگونگی پاسخ کره جنوبی به بحران شیوع ویروس کُرونا، سرنوشت توافق اشتراک اطلاعات نظامی میان توکیو و سئول و برنامه به‌روزرسانی سامانه دفاع موشکی تاد مستقر در شبه‌جزیره کره هستند.

وزیر دفاع کره جنوبی در جریان سفرش به آمریکا به مناسبت هفتادمین سالگرد آغاز جنگ دهه 1950 کره، از بنای یادبود ویژه کهنه‌کاران نظامی این جنگ در واشنگتن دی‌.سی و همچنین یک بیمارستان مربوط به این کهنه‌کاران نظامی بازدید می‌کند.

او در ادامه سفرش با مقامهای کنگره آمریکا و دانشگاه دفاع ملی این کشور به منظور بحث درباره وضعیت شبه جزیره کره و راه‌های تقویت ائتلاف بین دو کشور دیدار خواهد کرد.

جئونگ کیونگ دو در مسیر بازگشتش به خانه همچنین توقف کوتاهی در کالیفرنیای آمریکا خواهد داشت تا به دیدار واحدهای تفنگداران دریایی که در جنگ کره شرکت کرده بودند برود.

این نخستین سفر جئونگ کیونگ دو به آمریکا از زمان انتصاب اسپر به وزارت دفاع این کشور در ژوئیه سال گذشته است. اسپر در ماه های ژوئن و نوامبر سال گذشته به کره جنوبی سفر کرده بود.

جئونگ روز جمعه به سئول باز می‌گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره جنوبی آمريكا مارک اسپر وزیر دفاع کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟

به گزارش خبرگزاری مهر، پس‌لرزه‌های عملیات غرورانگیز و پر صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه متجاوز طی عملیات «وعده صادق» همچنان در محافل نظامی و خبری دشمنان ادامه دارد.

شبکه خبری الجزیره چهارشنبه شب گزارش داد که «پاتریک رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اظهاراتی رسانه‌ای از ادامه رایزنی‌های مقامات وزارت دفاع آمریکا با سران صهیونیستی درباره لزوم کاهش تنش پس از عملیات نظامی ایران ضد اهدافی در اسرائیل خبر داد.

سخنگوی پنتاگون درباره قدرت عملیات نظامی ایران در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه اسرائیل در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق اذعان کرد که اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه و گسترده از داخل خاک ایران بود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به رایزنی‌های گسترده وزیر دفاع آمریکا با شماری از همتایان خود در سطح منطقه غرب آسیا و جهان گفت: آمریکا به دنبال کاهش تنش منطقه‌ای و جلوگیری از درگیری در مقیاس گسترده است.

گفتنی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه عملیات «وعده صادق» را با رمز «یا رسول الله (ص)» اجرا کرد و با ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

کد خبر 6081598

دیگر خبرها

  • سرمربی تیم ملی والیبال ایران در کره تیم گرفت!
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی