Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@10:09:09 GMT

اختصاص بودجه اضطراری به کرونا

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۶۲۲۳

اختصاص بودجه اضطراری به کرونا

حناچی در صحن شورای شهر تهران گزارشی از اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع کرونا ارائه کرد و گفت: بودجه اضطراری به کرونا اختصاص می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «پیروز جناچی» صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران گزارشی از تمهیدات و اقدامات شهرداری تهران پیرامون کنترل شیوع ویروس کرونا ارائه کرد و گفت: از روز چهارشنبه که وزارت بهداشت ویروس کرونا را اعلام کرد اقدامات شهرداری تهران آغاز شد و روز پنجشنبه جلسه اضطراری در شهرداری تشکیل شد و در این جلسه ضدعفونی کردن فضاهای عمومی همچون مترو، اسکان کارگری و مکان‌هایی که مردم زیادی در آن تردد دارند در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار تهران با بیان این که مراقبت از ساختمان اسکان کارگری، آموزش کارگران نظافت شهری و غیره در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: در جلسه روز گذشته نیز با هماهنگی وزارت بهداشت یکبار دیگر تمهیدات چک شد و با پروتکل‌های وزارت بهداشت هماهنگ بودیم تا مبادا جلوتر از چارچوب توصیه شده توسط وزارت بهداشت جلوتر برویم و امروز نیز در نامه‌ای به وزارت بهداشت خواستیم که تمهیدات لازم به خصوص برای مجموعه‌های ورزشی، مترو وغیره را حتما به ما ابلاغ کنند.

 

وی با بیان این‌که ما پروتکل‌هایی برای رعایت بیماری‌های واگیردار و ویروسی داریم اما وزارت بهداشت نیز می‌بایست پروتکل‌های خود را به ما ابلاغ کند، اظهار کرد: با این حال ضدعفونی کردن گرمخانه‌ها و ایجاد اتاق‌های ایزوله در سامان‌سراها به ویژه در خاورشهر و لویزان انجام شده است و در ورزشگاه‌ها نیز از ورود افراد مشکوک به سرماخوردگی ممانعت به عمل می‌آید و ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها و پایانه، مترو و غیره نیز در دستور کار قرار گرفته است. همچنین سایت جدید پسماند برای امحاء پسماند عفونی بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده و تمهیدات لازم برای کاهش خرید بلیت تک‌سفره و همچنین گندزدایی توسط نیروها لحاظ شده است.

 

حناچی با اشاره به اینکه بودجه اضطراری برای کرونا در نظر گرفته شده است، گفت: خرید تجهیزات مورد نیاز برای کارگران شهرداری و شهروندان در دستور کار قرار گرفته است و تمهیدات ویژه‌ای برای روزبازارها و مراکز نگهداری حیوانات در نظر گرفته‌ایم.

 

شهردار تهران با بیان این‌که از امروز تمامی بیلبوردهای سطح شهر اعم از تجاری و فرهنگی با هدف اطلاع‌رسانی به مردم رنگ و بوی اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا را می‌گیرند، اظهار کرد: تمام مانیتورهای سطح شهر نیز در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا به مردم آموزش می‌دهند.

 

وی با تاکید بر این‌که ما متولی مستقیم بهداشت نیستیم و هر اقدام‌مان در چارچوب پروتکل‌های وزارت بهداشت است، گفت: متاسفانه برخی از همکاران‌مان نیز مشکوک به این بیماری بودند که من شب گذشته با یکی از این دوستان صحبت کردم و صدایش از پشت تلفن نسبت به پنج‌شنبه خیلی بهتر بود و امیدواریم این افراد درمان خود را با سلامتی به پایان برسانند و منطقه مشکوک نیز روز گذشته ضدعفونی شد.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: بودجه اضطراری ویروس کرونا شهردار تهران دستور کار قرار وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم از اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهر قم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری در دیدار با آیت‌الله اعرافی از حمایت حوزه از شورای شهر تشکر کرد و گفت: کمتر از 18 ماه تا پایان شورای ششم باقی است و تنها کارنامه ما در تاریخ ثبت می‌شود.

وی تحقق 107 درصدی بودجه شهرداری را افتخاری برای شورای شهر دانست و افزود: بودجه شهرداری در تفریق 10 هزار و700 میلیارد تومان بوده و تا امروز تفریق بیش از مصوب و اصلاحیه بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم به بودجه سال 1403 نیز اشاره کرد و گفت: برای سال 1403 نیز بودجه 14 همتی تصویب‌شده و باوجود اجازه دولت برای افزایش 46 درصد تعرفه و عوارض تنها 39 درصد افزایش تصویب شد و تلاش کردیم از راه سرمایه‌گذاری و اوراق مشارکت بودجه خود را تأمین کنیم.

وی از اختصاص 2 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهر قم خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده این عدد به قم اختصاص داده‌شده که بخش عمده آن برای حفاری مترو تا مسجد مقدس جمکران و ساعت ایستگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

محرری تصویب بودجه 900 میلیارد تومانی مربوط به بخش فرهنگ را اتفاقی مبارک خواند و بیان کرد: بودجه سازمان فرهنگی نیز به 80 میلیارد تومان ارتقاء پیداکرده و باوجود نداشتن مسئولیت در بخش فرهنگی، شهرداری کم‌کاری نهادهای فرهنگی شهر را جبران می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود به اجرای پروژه‌های مهم در شهر اشاره کرد و گفت: اتمام تملک چهل اختران و تکمیل پارکینگ این امامزاده، بهره‌برداری مرحله 5 عمار یاسر، تملک 100 مغازه آرامستان نو و سرعت بخشی به پروژه بسط شرقی انجام‌ شده است.

رئیس شورای شهر قم افزود: اجرای پروژه دروازه ری نیز با پیگیری شورا سرعت خوبی پیدا کرده و 10 تقاطع در حال ساخت در شهر داریم و همچنین تملک مغازه‌های میدان نو نیز رو به اتمام است و به‌زودی وارد مرحله عملیاتی خواهد شد اما متأسفانه اوقاف با شهرداری همکاری لازم را ندارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم