Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس گفت: تخلفات نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده و نسبت به دوره‌های گذشته در هیچ حوزه‌ای درگیری نداشتیم و امنیت و سلامت انتخابات به طور کامل تامین شد. ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید احمد احمدی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به مشارکت خوب مردم در انتخابات دوم اسفندماه اظهار داشت: با وجود عملیات روانی دشمن برای تحریم انتخابات و پس از آن دنبال کردن سیاست مشارکت پایین با بهانه مسائل اقتصادی اما مردم حضور پرشوری در انتخابات داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مشارکت در استان فارس خوب بوده و مردم پیروز واقعی انتخابات هستند، گفت: 924 نفر در استان فارس ثبت‌نام کردند که با احتساب 10 نفر جابه‌جایی از دیگر حوزه‌ها مجموع ثبت‌نام کنندگان در استان فارس 934 نفر بودند. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس درباره تائید و رد صلاحیت‌شدگان در استان افزود: در نهایت 241 نفر در سطح استان با یکدیگر رقابت کردند که تا پایان شب انتخابات نیز 216 نفر انصراف دادند. 

احمدی‌زاده با بیان اینکه 3 هزار و 227 شعبه در سطح استان داشتیم که پس از تهران بیشترین تعداد  شعب اخذ رای بوده است، بیان کرد: از این تعداد 4 شعبه مربوط به اقلیت‌های دینی زرتشتی، ارامنه و کلیمیان بودند. 

وی با اشاره به اینکه مشارکت استان خوب بوده اما به لحاظ درصدی وزارت کشور اعلام می‌کند، عنوان کرد: در میان شهرستان‌های استان فارس بیشترین مشارکت مربوط به حوزه انتخابیه ممسنی و رستم با حدود 77 درصد و کمترین میزان مشارکت مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با حدود 25 درصد بوده است. 

قدردانی نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری از حضور حماسی در انتخابات/دشمنان مأیوس شدند‌بیانیه 6 ماده‌ای سیاسیون افغان: نتیجه انتخابات را نمی‌پذیریم؛ دولت فراگیر تشکیل شودنتایج نهایی انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون مشخص شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس تصریح کرد: در مجموع 3 میلیون و 674 هزار و 790 نفر واجد شرایط رای بودند که  کل آرای ماخوذه استان یک میلیون و 579 هزار و 776 نفر بوده است همچنین 2 هزار و 132 رای باطله غیرماخوذه و 103 هزار و 943 رای باطله ماخوذه بوده است. 

احمدی‌زاده با اشاره به وضعیت تحصیلی و شغل نامزدهای انتخابات مجلس در استان فارس خاطرنشان کرد: 9 نفر حوزوی، 47 نفر مدرک دکترا، 169 نفر فوق لیسانس، 16 نفر لیسانس، 37 نفر فرهنگی، 74 نفر کارمند، 25 نفر استاد دانشگاه، 30 نفر بازنشسته، 4 نفر پزشک، 8 نماینده مجلس، 16 نفر وکیل و قاضی، 4 نفر نظامی، 14 نفر آزاد، 6 نفر بیکار، 20 نفر سایر مشاغل و یک نفر نیز از اهل سنت بوده است. 

وی با اشاره به تخلفات انتخاباتی در استان نیز گفت: داوطلبان می‌توانند ظرف 48 ساعت از انجام انتخابات شکایت خود را تحویل دهند و 7 روز نیز فرصت بررسی شکایت است و نمایندگان جدید نیز از اولین روز خرداد وارد مجلس می‌شوند. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس بیان کرد: تخلفات نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده، تنها در یکی از شهرستان‌ها 7 نفر دستگیری داشتیم که مربوط به خرید و فروش رای بوده است اما نسبت به دوره‌های گذشته در هیچ حوزه‌ای درگیری نداشتیم و امنیت و سلامت انتخابات به طور کامل تامین شد. 

احمدی‌زاده درباره آرای اقلیت‌های دینی نیز گفت: در اقلیت زرتشتی تعداد آرای ماخوذه 90 نفر بوده و  اسفندیار اختیاری کسنویه منتخب شده است؛ در اقلیت کلیمیان تعرفه مصرف شده 533 عدد بوده که همایون سامه یح نجف‌آبادی 426 رای کسب کرده و آقای سلیمان کلیمی صفنا 88 رای کسب کرده است. 

وی ادامه داد: در اقلیت ارامنه جنوب روبرت بگلریان در شیراز 20 رای و امین هوسپ هیچ رای نداشته است؛ تعرفه مصرف شده در میان ارامنه جنوب در شیراز 21 عدد بوده است. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس درباره انتخابات خبرگان رهبری نیز بیان کرد: از آنجا که طبق قانون ابتدا باید آرای مجلس شورای اسلامی خوانده شود، آرای خبرگان هنوز در تعدادی از بخش‌های استان فارس قرائت نشده و نتیجه نهایی خبرگان امروز عصر مشخص می‌شود. 

احمدی‌زاده بیان کرد: با این حال براساس رصد انجام شده آیت‌‌الله دژکام با فاصله زیاد پیشتاز است اما تا زمان قرائت همه صندوق‌ها نمی‌توان نتیجه نهایی را اعلام کرد. 

انتهای پیام/424 /ز

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس استان فارس احمدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند

اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم  انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله نخست انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره  پرونده های تخلفات انتخاباتی  نیز گفت:  یکسری پرونده ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت:  در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده  است و نتیجه اش این بود که برای نخستین بار  در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقان در روزهای عید کلاً منتفی شد و سخت گیری ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقان  پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات