Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های پنتاگون تعهد انگلیس برای خرید نسل جدیدی از کلاهک‌های اتمی را برای جایگزینی سیستم‌های بازدارنده ترایدنت ساخت داخل افشا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، این خرید از سوی انگلیس ۳۱ میلیارد پوند هزینه در پی خواهد داشت.

سیستم‌های تسلیحات اتمی ترایدنت مستقر در ساحل غربی اسکاتلند شامل چهار زیردریایی انگلیسی مسلح با هشت موشک، هرکدام با قابلیت حمل ۴۰ کلاهک اتمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست کم یک زیردریایی انگلیسی به صورت دائم در دریا حضور دارد و زرادخانه اتمی حمل می‌کند.

چارلز ریچارد، فرماندهی استراتژیک آمریکا در جریان سخنرانی در جلسه استماع سنا گفت، لازم است که کلاهک‌های اتمی جدید موسوم به " W۹۳" یا " Mk۷" در آمریکا تهیه شود.

وی ادامه داد، این اقدام از یک جایگزینی موازی برنامه کلاهک در انگلیس پشتیبانی می‌کند که بازدارندگی اتمی‌اش نقش بسیار مهم و حیاتی در موضع دفاعی ناتو ایفا می‌کند.

آلن شافر، معاون وزارت دفاع در امور خرید و پشتیبانی آمریکا نیز اوایل ماه جاری میلادی به یک نشست بازدارندگی دفاعی گفته بود، شگفت انگیز است که انگلیس بر روی یک کلاهک جدید اتمی کار می‌کند و لندن و واشنگتن درباره این مساله گفتگو می‌کنند و می توانند به اشتراک فناوری‌ها بپردازند.

این اظهارات در پی بیانیه وزارت دفاع انگلیس در گزارش سالانه خود به پارلمان در دسامبر ۲۰۱۹ مطرح شد که در این گزارش به‌روز شده آورده بود دولت انگلیس بر روی جایگزینی کلاهک‌های ترایدنت کار می‌کند.

در همین حال، سرپرست حزب لیبرال دموکرات انگلیس اما این اقدام دولت لندن را دادن چراغ سبز برای فناوری‌های ساخت تسلیحات اتمی جدید بدون رایزنی و دقت نظر دانست و آن را به شدت مورد انتقاد قرار داد و غیرقانونی خواند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مدت‌هاست که حامی این برنامه بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، مرکز ملی آمار انگلیس با اشاره به رصد شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل در سال ۲۰۲۲ افزود: شمار مرگ ناشی از مصرف الکل در این کشور نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۳۳ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد دو هزار و پانصد نفر بیشتر از این سال است.
بنا به گزارش این مرکز، علت بیشترین مرگ ناشی از مصرف الکل مربوط به اختلالات کبدی است و در مردان بیشتر از زنان بوده است.
این میزان مرگ مرتبط با الکل، علاوه بر مرگ شمار زیادی از افرادی است که به علت زیاده روی در مصرف الکل و درگیری‌ها یا حوادث و جرایم ناشی از مستی در این کشور جان می‌بازند.

دیگر خبرها

  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • پرخاشگری مربیان به جامعه تسری پیدا می‌کند/جریمه ها بازدارنده نیست
  • کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد
  • ورود رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بوشهر
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • تماس منچستریونایتد با توماس توخل
  • گزارش‌ های واقعی پنتاگون درباره چیزایی که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم
  • جرایم قاچاق آب در خواف بازدارنده نیست
  • کره شمالی کلاهک فوق بزرگ موشک کروز آزمایش کرد
  • رسوایی‌های گسترده در پارلمان انگلیس