Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@06:25:17 GMT

نقشه راه تنظیم بازار ابلاغ می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۶۶۷۵

نقشه راه تنظیم بازار ابلاغ می‌شود

خبرگزاری میزان- رییس مرکز مطالعات پژوهش‌های بازرگانی از تدوین راه تنظیم بازار خبر داد وگفت: این نقشه طی یک فرایند سریع و کار مطالعاتی تدوین و به دفتر وزیر صنعت ارسال شد تا ابلاغ شود. تاریخ انتشار: 12:42 - 04 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۹۳۹۹

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، مرجان فقیه نصیری در نشست خبری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تدوین نقشه راه تنظیم بازار اظهار کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین این نقشه در دستور کار قرار گرفت و طی یک فرایند سریع و کار مطالعاتی این نقشه تدوین و به دفتر وزیر صنعت ارسال شد تا ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس مرکز مطالعات پژوهش‌های بازرگانی با اشاره به اعمال تحریم‌های ضالمانه گفت: پس از اعمال این تحریم‌ها نقش این مرکز تغییر و وظایف جدیدی برای آن تعریف شد.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه این مجموعه معیشت مردم است، گفت: میزان اثرگذاری تحریم‌ها در حوزه بازرگانی اعم از تامین کالا، لجستیک، تنظیم بازار و صادرات توسط مجموعه مورد رصد و پایش قرار گرفته و به سازمان‌ها و مقامات ارسال می‌شود تا در تصمیم گیری‌ها لحاظ شود.

فقیه نصیری تصریح کرد: با توجه به اینکه طی ماه‌های اخیر، تحریم‌های جدیدی علیه کشور اعمال شده، اثرات آن را در سیستم بازرگانی کشور تحلیل و گزارش‌های آن را برای مقامات عالی ارسال کردیم.

وی تاکید کرد: تحریم یک تیغ دو لبه است و باید از فرصت‌هایی که به وجود آورده استفاده کرد، بر همین اساس در وزارت صمت برنامه سا خت داخل و تعمیق آن اجرایی شده است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: مرکز مطالعات گلوگاه‌های حوزه بازرگانی را مشخص کرده به طوری که از کل زنجیره مواد اولیه تا تولید صنایعی که ممکن است بیشترین ضربه را ببیند تشریح کرده است و آن صنایعی که دارای توانایی ساخت داخل هستیم نیز مشخص شده است.

وی گفت: همچنین نقشه راه توسعه صادرات تدوین شده که به زودی از سوی رییس سازمان توسعه تجارت ابلاغ خواهد شد.

فقیه نصیری با بیان اینکه این نقشه با توجه به شرایط فعلی و تحریم‌ها تا سال ۱۴۰۴ تدوین شده است، گفت: تلاش شده در حوزه بازاریابی و تسهیل فعالیت‌های تجاری با اولویت‌بندی ۱۵ کشور همسایه به اضافه چین و هند این نقشه راه را تدوین کنیم.

وی افزود: در حوزه تنظیم بازار نیز ما آ‌خرین گزار‌ش‌ها را مقطع به مقطع برای مدیران ارسال می‌کنیم به طور مثال کمپین بدون برچسب نخوریم حاصل همین گزارش‌ها بوده که بر طبق آ‌خرین تجارب جهانی تدوین شده است.

در ادامه این نشست علیرضا گرشاسبی معاون مرکز مطالعات بازرگانی با اشاره به تجمیع فعالیت‌های بازرگانی کشور در قائم مقامی وزارت صمت گفت: پس از تاکید مقام معظم رهبری برای توسعه نقشه تنظیم بازار این وظیفه به عهده این مرکز گذاشته شد و بیش از ۴۰ هزار ساعت نیروی انسانی برای آن صرف شده و قبل از نهایی شدن برای نظرخواهی برای کلیه مدیران این حوزه فرستاد شد.

وی با اشاره به بخش‌هایی از سند تنظیم بازار گفت: مهمترین نکات این سند تنظیم بازار با مولفه‌های تولید و صادرات است این سند پشسی بینی کردن بازار را دنبال می‌کند و پیشنهاد مشخص ما این بود که با توجه به شرایط فعلی کشور باید یک تقویم کالایی مشخص شود که در آن موقعیت‌های مذهبی یا آ‌یینی نیز کاملا ذکر گردد و از همان ابتدا اگر نیاز به مداخله دولت در بازار است چه اقداماتی صورت می‌گیرد.

گرشاسبی ادامه داد: حوزه‌های واردات موجودی کالا، ذخیره سازی، توزیع نظارت، بازرسی و اطلاع‌رسانی در این سند مورد توجه قرار گرفته است. ضمن آنکه در حوزه تولید نیز با استفاده از کمیته‌های مختلف مطالبی ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: ۵ اولویت کالایی در بازرسی‌ها اعلام شد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تنظیم بازار تنظیم بازار اخبار اقتصادی مرکز مطالعات تنظیم بازار تحریم ها نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صالحی گفت: با هدف تأمین کالا‌های مورد نیاز جامعه، از نیمه دوم اسفند پارسال تا کنون، بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی تنظیم بازار به این شهرستان اختصاص یافته است که به‌منظور کنترل قیمت در حال توزیع هستند.

او افزود: اقلام طرح تنظیم بازار به میزان ۸ تن برنج وارداتی هندی، ۵ تن شکر، ۴ تن گوشت منجمد بوده که با نرخ مصوب دولتی در این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اظهارداشت: توزیع برنج هندی با قیمت کیلویی ۳۵هزار تومان و همچنین شکر با قیمت کیلویی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت منجمد کیلویی ۳۱۰ هزار تومان در فروشگاه اقتصاد مقاومتی توسط اتحادیه تعاونی روستایی سپیدان عرضه شده است.

صالحی یادآور شد: همچنین شش و نیم تن میوه شب عید شامل سیب سفید و قرمزبه قیمت ۲۶ هزار تومان، پرتقال هر کیلو ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان و خرما کیلویی ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین و در سطح شهرستان توزیع شد.

او گفت: در روز‌های آینده مرغ منجمد نیز برای کنترل بازار مرغ گرم در شهرستان توزیع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان تصریح‌کرد: به منظور مقابله با گران‌فروشی و احتکار اقلام و کالا‌های اساسی، بازرسی از فروشگاه‌های مربوط، توسط بازرسان این مدیریت و اتاق اصناف شهرستان به‌طور منظم صورت‌می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • ابلاغ دستورالعمل نحوه تدوین مقررات محیط کسب‌وکار
  • ابلاغ دستورالعمل تدوین پیش‌نویس مقررات مرتبط با کسب و کار