Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حاتم شاکرمی»  معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز -چهارم اسفند- در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالروز تاسیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار با بیان اینکه این مرکز می‌تواند بازویی برای اجرای صحیح آئین‌نامه‌های مصوب شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار باشد، اظهار کرد: مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی باید تغییر نگرش به فرهنگ و آموزش های ایمنی را در دستور کار خود قرار دهد؛ به عبارتی از روشهای سنتی خود به سمت روش‌های جدید کوچ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این مرکز باید یک ارزیابی واقعی از عملکرد ۵۰ ساله خود و مقایس‌های با  استانداردهای جهانی داشته باشد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر در سراسر کشور حدود ۲۰ هزار کمیته حفاطت فنی فعالیت دارند و باید عملکرد این کمیته‌ها و آموزش و نقش آنها در سالم سازی محیط کار ارزیابی و تقویت‌سازی آنها با اولویت دنبال شود چون که این کمیته‌ها عاملی اساسی برای ترویج فرهنگ و ارتقای دانش ایمنی در محیط کار هستند. از طرفی تقویت نقش آفرینی کمیته‌های حفاظت فنی در واحدهای تولیدی و فنی ازجمله اقدامات برای تقویت و حفاظت از منابع مادی و معنوی نیز هستند.

شاکرمی به ضرورت نوسازی تجهیزات فرایند تولیدی و صنعتی نیز اشاره کرد و ادامه داد: نباید نسبت به بازسازی تجهیزات فنی در راستای کاهش آلودگی‌ها بی‌تفاوت بود. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این مراسم به برخی اقدامات مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار نیز اشاره کرد و گفت: ترجمه و تالیف بیش از ۲۰ جلد کتاب و افزایش  و توسعه آموزش‌های ایمنی به میانگین یک میلیون ساعت نفر ساعت از اقدامات خوب مرکز تحقیقات در سالهای گذشته بوده است. همچنین این مرکز توانسته با ۹ مرکز دیگر در زمینه آموزش‌های تخصصی به توافق برسد.

وی به راه‌اندازی مراکز تحقیقات حفاظت فنی در ۹ استان کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد که به زودی این مراکز در سایر استان‌های کشور نیز راه‌اندازی شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی مرکز تحقیقات وزارت تعاون حفاظت فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در جلسه شورای آموزش عالی استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، افزود: دانشگاه‌ها باید بر روی افزایش کیفیت‌بخشی و فضای علمی تمرکز کنند تا ضریب تاثیرگذاری این نهاد افزایش یابد.

وی گفت: همه بخش‌ها و حوز‌ه ها اگر رسالت خودشان را به درستی انجام بدهند نیل به توسعه و اهداف مد نظر راحت‌تر خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: با اتصال ظرفیت‌های بیرونی به ظرفیت‌های دانشگاهی، اهداف مورد نظر به سمت تحقق خواهد رفت.

نظری تاکید کرد: باید با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعار سال، جهش تولید در حوزه‌های مختلف در نتیجه مشارکت مردم اتفاق بیفتد.

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست
  • کیفیت «گندم» کشور در سطح جهانی است
  • آزمون استخدامی آموزگاری با جدیدترین یافته‌های علمی و پژوهشی
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • آغاز فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه
  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌ جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد