Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن احمدی نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره کتاب جدید خود گفت: به‌تازگی مجموعه‌داستان «جوجه‌های نه‌چندان تخس» توسط انتشارات سروش منتشر شده که کتابی برای نوجوانان است و ۷ داستان را شامل می‌شود.

وی افزود: داستان‌های این‌کتاب، دفاع‌مقدسی هستند و البته جنبه‌های تخیلی را هم با خود دارند تا خواننده امروزی بتواند راحت‌تر با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من این‌داستان‌ها را سال ۹۲ نوشته بودم و ۱۴ داستان هم بودند، اما با وضعیتی که انتشارات سروش داشت و تغییرات مدیریتی‌ که در این‌انتشارات به‌وجود آمد، چاپشان به‌تعویق افتاد. اما چندماه پیش که دوستان جدید انتشارات سروش آمدند، به‌سرعت و طی دوماه یا دوماه و نیم، کارهای جلد و صفحه‌آرایی کتاب را انجام داده و در نتیجه منتشرش کردند.

این‌نویسنده در ادامه گفت: داستان‌های این‌کتاب همان‌طور که اشاره کردم، همگی درباره موضوعات دفاع‌مقدسی هستند و برای نوجوانان نوشته شده‌اند. یکی از شخصیت‌هایی که من در کتاب‌هایم دارم، بهروز مرادی در خرمشهر است. یکی از قصه‌های کتاب «جوجه‌های نه‌چندان تخس» هم درباره اوست. هروقت به‌ جبهه می‌رفتم، سعی می‌کردم بهروز را در جایی پیدا کنم. یک‌بار که به‌ جزیره مینو رفته بودم، دیدم نزدیک خط مقدم، تعدادی مرغ و جوجه نگهداری می‌کند. یک‌بار توپ یا خمپاره‌ای نزدیک خط ما خورد که باعث شد موج‌ انفجارش، جوجه‌ها را اذیت کند. در نتیجه بهروز که خانه‌ پدری‌اش در اراک بود، تصمیم گرفت جوجه‌ها را با قطار اهواز به تهران ببریم. در مسیر، لحظه‌ای پیش آمد که در قفس جوجه‌ها ناگهان باز شد و همگی داخل قطار پخش شدند. در نتیجه موقعیت بامزه‌ای پیش آمد که خیلی از سربازها و رزمنده‌ها داشتند در قطار دنبال جوجه‌ها می‌دویدند.

احمدی گفت: در نتیجه جوجه‌ها جمع‌وجور شدند اما یک‌هفته بعد بهروز برایم نامه‌ای نوشت و خبر داد که یکی از جوجه‌ها مُرده است. او در باغچه قبری کنده و جوجه را دفن کرده بود. من سعی کرده‌ام، همین‌اتفاقات و مسائل را در داستان «جوجه‌های نه‌چندان تخس» و دیگر داستان‌های کتاب بیاورم. بهروز یکی از رزمندگان شوخ و طناز جبهه بود که همه او را به‌عنوان بسیجی، هنرمند، عکاس، خطاط، دانشجو و ... می‌شناختند. خیلی از تابلوهای نقاشی یا خطاطی خرمشهر یا جاده آبادان توسط او کشیده یا نوشته شدند.

وی در پایان گفت: مجموعه‌داستان «جوجه‌های نه‌چندان تخس» به‌تازگی با ۱۱۴ صفحه چاپ شده و توزیعش طی روزهای آتی شروع می‌شود.

کد خبر 4860803 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات دفاع مقدس انتشارات سروش ادبیات کودک و نوجوان حسن احمدی رایزنی فرهنگی کتاب و کتابخوانی ادبیات انقلاب اسلامی ایران ترجمه مد و لباس نقد کتاب سردار سلیمانی گردشگری ادبیات جهان معرفی کتاب میراث فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داستان ها جوجه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

مجتبی اخلاقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره آمار کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس و مقاومت گفت: کتاب‌های این حوزه تحقیقی و پژوهشی است و براساس اسناد موجود در مرکز به چاپ رسیده است.

وی افزود: در محور مقاومت هم سه کتاب «معمار حرم» درباره نقش شهید سلیمانی در شکل‌گیری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، «سربلند میدان» زندگی‌نامه سرلشکر شهید سیدمحمد حجازی و «روشنای بدر» مستندی روایی از زندگی شهید اسماعیل دقایقی بنیانگذار جبهه مقاومت، در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به نامزدی ۱۳ اثر این مرکز در بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این آثار در بخش کتاب‌های مرجع، خاطره و خاطرات شفاهی در جایزه کتاب سال دفاع مقدس بود که حاصل کار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به همراه انتشارات مرز و بوم وابسته به این مرکزبود.

اخلاقی افزود: کتاب‌های «خاکریز‌های خط مقدم» یک و دو دایرةالمعارف جهاد سازندگی در دفاع مقدس، «محصلان مدرسه عشق» درباره نقش دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، «بازسازی خرمشهر» در دوران پس از جنگ تحمیلی، «دستاورد‌های فرماندهان» تحلیل نقش فرماندهان آن دوران و کتاب‌های «روزشمار دفاع مقدس» از جمله آثار منتخب بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس بودند.

دیگر خبرها

  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله دلاکی با ۳۳ مهارت؛ مشهورترین دلاک ایرانی که بود؟
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد
  • آموزش نویسندگی خلاق با این کتاب
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله با ۳۳ چشمه مهارت