Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:14:58 GMT

شرکت متخلف پخش‌ ماسک در سمنان جریمه شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۷۱۵۳

شرکت متخلف پخش‌ ماسک در سمنان جریمه شد

رضا محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: کارشناسان اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان سمنان برخورد با هرگونه تخلف صنفی در زمینه گرانی‌فروشی و امتناع از فروش ماسک  را دستور کار قرار داده اند و در این زمینه برای یک شرکت پخش‌کننده متخلف تشکیل پرونده شد.

وی ادامه داد: مراکز فروش ماسک در پایتخت بابت خرید ماسک فاکتور صادر نمی‌کنند و گران‌فروشی ماسک از پایتخت رخ می‌دهد و داروخانه‌های استان سمنان نیز به دلیل گرانی قیمت، ماسک خریداری نمی‌کنند و در داروخانه‎‌ها ماسک نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: داروخانه‌های استان سمنان برای جلوگیری از تخلف‌های صنفی نظارت می‌شوند و به داروخانه‌ها گفته شده که فاکتوری که از سوی  شرکت پخش بابت خرید ماسک صادر می‌شود کفایت می‌کند و مشکلی نیست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان یادآور شد: کاهش توزیع ماسک در داروخانه‌های استان به دلیل گرانی قیمت است و در میزان تولید کمبودی وجود ندارد.

محمدی خاطرنشان کرد: برخی واحدهای ابزاریراق‌ نیز فروش ماسک انجام می‌دهند که براساس گزارش‌های رسیده واحدهای ابزار و یراق نیز مورد بررسی قرار گرفته و یک تخلف به دلیل درج نکردن قیمت برای ماسک گزارش شده است.

شست وشوی دست‌ها به صورت مرتب، رعایت بهداشت تنفسی و پرهیز از ترددهای غیرضروری در اماکن عمومی لازمه مراقبت در برابر ویروس  کرونا است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به پنج نفر رسیده است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان سازمان تعزیرات حکومتی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان سازمان تعزیرات حکومتی ویروس کرونا سمنان سازمان تعزیرات حکومتی داروخانه ها استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

با این حال تا به امروز هیچ گونه انتقال H۵N۱ از انسان به انسان ثبت نشده است.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت: H۵N۱ یک عفونت آنفلوآنزا است که عمدتا در طیور شروع شده و طی یکی دو سال اخیر گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی مشترک بین انسان و دام تبدیل شده است.

وی افزود: البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس علاوه بر آلوده کردن طیور، در بین پستانداران هم گزارش شده و ممکن است بتواند انسان ها را نیز آلوده کند و در نهایت انتقال انسان به انسان نیز رخ دهد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع مداوم ویروس H۵N۱ در بین گاوهای شیرده در ایالات متحده، از مقامات این کشور خواست تا نظارت دقیقی بر روند گسترش این ویروس داشته باشند.

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده است، نخستین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه‌های حیوانی بیشتری گسترش یافته است؛ از جمله سگ‌ها و گربه‌ها در چندین کشور.

علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات‌الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
  • محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • پلمب مطب یک پزشک در کوهدشت/ پزشک متخلف ۱۱ میلیارد ریال جریمه شد
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد
  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاورین املاک متخلف زاهدان
  • ضبط برنج های تقلبی و جریمه متخلف در مشهد
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا