Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@03:06:09 GMT

آیفون بدون پورت و دکمه ساخته می شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۷۴۱۹

آیفون بدون پورت و دکمه ساخته می شود

اپل حق اختراع جدیدی از یک موبایل ثبت کرده که نمایشگر آن دور دستگاه می پیچد. همچنین هرگونه دکمه و پورت در بخش های کناری این دستگاه حذف شده است.

حق امتیاز اختراع جدید اپل نشان می دهد آیفون جدید احتمالا بدنه ای کاملا شیشه ای و نمایشگری بدون لبه دارد که کناره های دستگاه را از چهار جهت می پوشاند. علاوه بر آن هیچ نشانی از پورت یا دکمه در بخش های کناری دستگاه دیده نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حق امتیاز یک دستگاه الکترونیکی را توضیح داده که از ۶ وجه آن شیشه ای و دارای نمایشگر لمسی است. بخش تنظیم صدا نیز داخل دستگاه نصب شده و زیر نمایشگر قرار دارد. این بدان معنا است که اپل در نظر دارد دستگاهی بسازد که نمایشگر آن از طرفین امتداد می یابد.

تصاویر موجود در این حق امتیاز نشان می دهند در کناره های نمایشگر ویژگی هایی مانند میزان شارژ دستگاه و نوتیفیکیشن ها نشان داده می شوند. همچنین می توان در این بخش ها کلیدهای تنظیم صدا و همچنین دکمه روشن و خاموش دستگاه را قرار داد.

بنابراین احتمال دارد اپل با استفاده از فناوری مشابه Edge Sense( متعلق به اچ تی سی) و  Active Edge( متعلق به گوگل) استفاده کند. به این ترتیب کاربر با فشردن کناره های آیفون خود می تواند دستوراتی به دستگاه بفرستد. البته هنوز مشخص نیست شیشه نسبت به فشار دست چگونه واکنش نشان می دهد.

از سوی دیگر با حذف پورت های شارژ  بدان معنا است که آیفون برای شارژ باید از روش+بی سیم مانند پدهای بی سیم استفاده کند. همچنین هدفون نیز با استفاده از بلوتوث به آن متصل می شود./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش های بازکردن قفل گوشی

باز کردن رمز گوشی روش‌های متفاوتی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شکستن قفل گوشی با کد پین، بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری و باز کردن رمز گوشی با استفاده از برنامه‌های جانبی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امنیت گوشی موبایل مسئله‌ای پر اهمیت است. مسئله‌ای که توجه نکردن به آن می‌تواند اطلاعات خصوصی کاربران را در دنیای اینترنت منتشر کند. توسعه دهندگان اندروید و آی‌اواس نیز به خوبی از این مسئله اطلاع دارند.

با گذشت زمان، قفل‌های تلفن همراه پیچیده‌تر و اقدامات امنیتی و حفاظتی نیز قوی‌تر شده‌است. روزگاری تنها اطلاعات مهم روی تلفن همراه شما شامل پیامک‌ها، مخاطبین یا لیست تماس‌ها بود، اما امروزه با گسترش دنیای ارتباطات و البته توانایی‌های تلفن‌های همراه، مدارک و اطلاعاتی که روی این دستگاه‌ها وجود دارد؛ بسیاری بیشتر از گذشته است. به‌گونه‌ای می‌توان گفت که تمام زندگی ما روی این دستگاه‌های کوچک اما دوست‌داشتنی قرار گرفته که همواره نیز خطراتی آن را تهدید می‌کند. بنابراین نیاز است که تا می‌توانید از آن‌ها محافظت کنید.

توسعه دهندگان اندروید و آی‌اواس همواره تلاش‌های خود را به کار می‌گیرند تا نسبت به افزایش سطح امنیت گوشی موبایل اقدام کنند، اما در برخی از مواقع، کاربران برای یک بازه زمانی طولانی مدت از گوشی خود استفاده نمی‌کنند. در این شرایط، احتمال فراموشی رمز و نیاز به بازکردن قفل گوشی بدون رمز بالا می‌رود. بسته به سیستم عامل و نسخه آن، پیش نیازهای ریکاوری گوشی تغییر پیدا خواهد کرد به طور مثال، در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید یعنی اندروید ۵ به قبل، شما می‌توانید کد ریکاوری برای پین یا الگوی خود قرار دهید و از آن کد استفاده کنید تا گوشی را بدون رمز عبور باز نمائید. این در حالی است که شرکت اپل حساسیت بیشتری روی امنیت گوشی‌های خود نشان داده و همواره دستگاه‌هایش را ایمن‌تر کرده است.

بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری

در واقع، راه‌های زیادی برای بازکردن قفل گوشی اندرویدی بدون وارد کردن رمز عبور وجود دارد. اما اگر نمی‌خواهید برای رفع این مشکل از نرم‌افزار یا سرویس بازکردن قفل گوشی ثالث استفاده کنید، می‌توانید از تماس اضطراری یا Emergency Call کمک بگیرید. با این حال، باید بررسی کنید که آیا نسخه اندروید گوشی شما از ۵.۰ بالاتر است یا خیر، چون این روش فقط در اندروید لالی‌پاپ یا ۵.۰ کار می‌کند.

برای آن لاک کردن قفل گوشی با تماس اضطراری کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

روی Emergency Call در لاک اسکرین (صفحه قفل گوشی) ضربه بزنید.

سپس ۱۰ کاراکتر ستاره (*) را در کادر وارد کنید. این ستاره‌ها را انتخاب و کپی کنید و آن‌ها را پشت‌سر هم Paste کنید. هربار که ستاره‌ها را پیست می‌کنید مجدداً تمام ستاره‌ها را انتخاب و کپی کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که دیگر نتوانید ستاره‌ها را در کادر ورودی انتخاب کنید.

اکنون به صفحه قفل بازگردید و برنامه دوربین را اجرا کنید.

سپس نوار اعلان (نوتیفیکیشن) را پایین بکشید و روی Settings ضربه بزنید.

سیستم عامل اندروید از شما می‌خواهد رمز عبوری را وارد کنید. حالا ستاره‌ها را پشت‌سر هم پیست کنید تا زمانی که رابط کاربری صفحه قفل گوشی از کار بیفتد. اگر این کار را با موفقیت انجام دهید می‌توانید بدون وارد کردن رمز عبور به گوشی خود دسترسی پیدا کنید.

ممکن است به دلیل تفاوتی که در رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ و شیائومی وجود دارد، مکان برخی از آیکون‌ها متفاوت باشد، اما به طور کلی، روش انجام کار در تمام گوشی‌های اندرویدی یکسان است.

بازگشت به تنظیمات کارخانه برای باز کردن گوشی بدون رمز

این مورد از بهترین انواع روش برای باز کردن گوشی بدون رمز، باعث پاک شدن همه اطلاعات گوشی می‌شود. پس در صورتی که اطلاعات برایتان اهمیت دارد، بهتر است که این روش را مورد استفاده قرار ندهید. به صورت کلی، برای استفاده از این روش باز کردن گوشی بدون رمز شما باید بتوانید وارد منوی بوت گوشی خود شوید.

شرکت‌های فعال در زمینه تولید گوشی موبایل، روش‌های مختلفی را برای دسترسی به منوی بوت در اختیار کاربران قرار داده‌اند. بهتر است که مدل گوشی خود را برای استفاده از این روش باز کردن گوشی بدون رمز جستجو کنید. زمانی که نحوه ورود به منوی بوت را پیدا کردید، فقط کافی است که با استفاده از دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا، وارد گزینه Reset Factory شوید و در نهایت نسبت به حذف رمز عبور خود اقدام کنید.

فلش کردن گوشی برای حذف رمز عبور

دیگر روش مطرح برای باز کردن گوشی بدون رمز، استفاده از فلش است. فلش کردن گوشی، پروسه‌ای خاص به حساب می‌آید که در طی آن کاربران سیستم عامل گوشی موبایل خود را به صورت کامل حذف کرده و آن را مجدداً نصب می‌کنند. این روش باز کردن گوشی بدون رمز، مزایا و معایب زیادی را در خود جای داده است.

برای بازکردن قفل گوشی با استفاده از این روش، شما باید در زمینه کار با سیستم‌های کامپیوتری و گوشی موبایل تخصص زیادی داشته باشید. تخصص نداشتن در این زمینه منجر به آسیب دیدن هارد گوشی می‌شود.

برای بازکردن قفل گوشی با استفاده از فلش، فقط کافی است که گوشی خود را وارد حالت بوت کنید و رام یا کاستوم رام مد نظرتان را از اینترنت دانلود کنید. رام دانلود شده توسط شما باید با گوشی موبایل همخوانی داشته باشد در غیر این صورت، با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. توصیه ما به شما نصب رام‌های اورجینال شرکتی است. در مرحله بعد برای باز کردن گوشی بدون رمز، فقط کافی است که گوشی را به کامپیوتر متصل کنید و فلش را شروع نمائید. در برخی از مواقع فلش کردن گوشی‌های اندرویدی به جعبه مخصوص فلش نیاز دارد.

بازکردن قفل گوشی به کمک برنامه Dr.Fone

این برنامه بیش از یک میلیون بار دانلود و نصب شده و توانسته با ۸ هزار رأی کاربران، رتبه ۴.۹ را به‌دست آورد که امتیاز بسیاری خوبی است. ممکن است این برنامه به شما کمک کند و ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند؛ بنابراین پیش از هر چیزی این موضوع را در نظر داشته باشید.

این برنامه ادعا می‌کند که می‌تواند چهار نوع از قفل‌های صفحه نمایش (اثر انگشت، تشخیص چهره، پین کند و الگوی قفل) را باز کند. بنابراین تا اینجای کار می‌توان گفت که برنامه کامل و مناسبی است. از اندروید ۵ به بالا، گوگل سیاستی را در پیش گرفت که به‌وسیله آن، جیمیل ثبت شده روی گوشی به عنوان مالک اصلی شناخته شده و در هر صورت باید با دسترسی به آن جیمیل گوشی را راه‌اندازی کنید. به بیان بهتر، هنگامی که دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه برمی‌گردانید یا آن را راه‌اندازی مجدد می‌کنید؛ باید ابتدا جیمیل پیشین که روی دستگاه وجود داشت را Verify کنید. برای انجام این کار نیز جیمیل مورد نظر و رمز عبورش نیاز است.

این محافظت، افراد فراوانی را به دردسر انداخته است. نرم‌افزار Dr.Fone می‌تواند این قفل را نیز دور بزند و به شما امکان راه‌اندازی دستگاه را بدون نیاز به جیمیل پیشین بدهد. اکنون می‌توانید جیمیل جدیدی برای دستگاه تعریف کرده و مالکیت آن‌را (از نظر گوگل) تغییر دهید. این نرم‌افزار همچنین روی ۱۵ برند گوناگون تلفن همراه اندرویدی کار می‌کند. البته در نظر داشته باشید که باید آن‌را روی کامپیوتر خود نصب کرده و استفاده کنید.

باز کردن گوشی به وسیله جیمیل

سرویس پیام‌رسان گوگل که Gmail نام دارد؛ توانست جایگزین بسیاری مناسب و فراگیری برای پیام‌رسان یاهو شود، البته مهمترین دلیل این فراگیری پشتیبانی سیستم عامل اندروید از این سرویس بود. بنابراین به احتمال بسیار زیاد شما نیز یک جیمیل دارید که آن را در تلفن همراه اندرویدی خود وارد کرده یا با آن حساب اینستاگرام ساخته‌اید. پیش از هر چیزی این را بدانید که آدرس جیمیل شما و رمز عبورش را باید بدانید.

افراد فراوانی وجود دارند که نه آدرس خود را می‌شناسند و نه آگاهی خاصی از رمز عبورشان دارند. مراجعه به فروشگاه‌هایی که خدمات نرم‌افزاری انجام می‌دهند، نمی‌تواند دردی از شما دوا کند. آگاهی از اطلاعات و حفاظت از آن‌ها وظیفه هر شخص است. نه تنها باید جیمیل و رمز عبور خود را بدانید، بلکه نباید آن را در اختیار شخص دیگری نیز قرار دهید.

بازکردن قفل صفحه نمایش گوشی به کمک جیمیل امن‌ترین و بهترین راهی است که می‌توانید انجام دهید. به‌خاطر داشته باشید که برای انجام این کار باید جیمیلی که روی دستگاه فعال است و رمز عبورش را داشته باشید. پس از چند بار اشتباه وارد کردن رمز یا الگو، هشداری نشان داده می‌شود که بر پایه آن باید ۳۰ ثانیه صبر کرده و سپس دوباره امتحان کنید. از این به بعد هر بار که اشتباه باشد، به این زمان اضافه می‌شود تا شاید کاربر رمز را به‌خاطر آورد.

پس از نمایش هشدار وارد شدن مکرر رمز ورود اشتباه، می‌توانید انتخاب کنید که ۳۰ ثانیه صبر کنید یا با انتخاب گزینه Next، سراغ راه‌های دیگر بروید. با انتخاب Next دو گزینه پیش روی شما نشان داده می‌شود؛ بازیابی با پاسخ به پرسش‌های امنیتی یا بازیابی به کمک وارد کردن اطلاعات جیمیلی که روی دستگاه نصب کرده‌اید. سوالات امنیتی، پرسش‌هایی درباره موضوعات زندگی خصوصی شماست که ممکن است دیگران اطلاعی از آن نداشته باشند.

به طور مثال، شغل رویایی شما چیست؟ نام خیابانی که در آن بزرگ شده‌اید چیست؟ نخستین حیوان خانگی شما چه نام داشت؟ این پرسش و پاسخ‌ها، هم برای گوگل در سیستم عامل اندروید و هم برای اپل در سیستم عامل iOS بیشترین اعتبار را دارد. به صورتی که هویت شما را به‌طور کامل احراز خواهد کرد.

اگر پرسش‌های امنیتی و پاسخ آن‌ها را از پیش تنظیم کرده باشید، می‌توانید با استفاده از آن‌ها قفل صفحه نمایش خود را باز کرده و رمز ورود جدیدی را برای آن تعیین کنید، اما اگر چنین کاری نکرده‌اید یا دست کم پاسخ‌ها فراموشتان شده‌است، راه دوم که وارد کردن اطلاعات جیمیل موجود روی دستگاه است را انتخاب کنید. بدین ترتیب می‌توانید با وارد کردن نام کاربری (جیمیل) و رمز عبور آن، قفل صفحه نمایش باز خواهد شد و شما می‌توانید رمز جدیدی را تنظیم کنید.

پیشتر در برنامه Find My Device گوگل که به کمک آن می‌توانستید محل دستگاه گم یا دزدیده شده خود را پیدا کنید، توانایی تنظیم رمز عبور جدید وجود داشت که اکنون این گزینه دیگر در دسترس نیست. شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات گوگل خود (جیمیل و رمز عبور آن) از موقعیت دستگاه خود آگاه شوید.

در این هنگام پنجره‌ای متشکل از سه گزینه برای شما نمایش داده می‌شد که شامل Erase، Lock، Play Sound بود. شما می‌توانستید با انتخاب گزینه Lock رمز عبور جدیدی برای دستگاه خود تنظیم کنید و به‌سادگی قفل صفحه نمایش خود را دور بزنید. اما این امکان دیگر در دسترس نیست و بهتر است راه‌های دیگر را امتحان کنید.

بازکردن قفل گوشی آیفون بدون رمز عبور

اگر شما به دنبال بازکردن قفل گوشی آیفون بدون رمز عبور هستید، هیچکدام از موارد مذکور در قسمت‌های قبل تر، بازدهی مطلوبی را برایتان به همراه ندارد. همانطور که گفته شد شرکت اپل اکوسیستم بسته‌ای داشته و کاربران نمی‌توانند به راحتی نسبت به دور زدن موارد امنیتی آن اقدام نمایند. در نتیجه، پروسه بازکردن قفل گوشی در گوشی‌های آیفون کمی چالش برانگیز تر است.

سرویس Find my phone یکی از راه کارهای امنیتی شرکت اپل است که با استفاده از آن شما می‌توانید نسبت به بازکردن قفل گوشی اقدام نمائید. Find My Phone، یک سرویس فوق‌العاده به حساب می‌آید که با استفاده از آن شما می‌توانید موقعیت مکانی گوشی اپل خود را پیدا نمائید.

برای استفاده از این روش بازکردن قفل گوشی، در ابتدا شما باید با استفاده از کامپیوتر وارد حساب کاربری اپل خود شوید و در تنظیمات، روی منوی Find my iphone کلیک کنید. در مرحله بعد برای بازکردن قفل گوشی آیفون، فقط کافی است که بر روی گوشی خود کلیک نمائید تا لیست Actions برایتان باز شود. در این لیست شما باید گزینه Erase Iphone را انتخاب و رمز را حذف کنید.

به گزارش ایمنا، حفاظت از اطلاعات و اسنادی که روی گوشی تلفن همراه خود دارید، کاری ضروری و مهم است که نادیده گرفتنش آسیب‌هایی جدی به بار خواهد آورد.

با انتخاب یک رمز عبور مناسب و ایمن برای صفحه نمایش گوشی خود، نخستین گام را در مسیر حفاظت از اطلاعات خود برخواهید داشت. در برخی از تلفن‌های همراه مانند گوشی‌های سامسونگ، می‌توانید با ایجاد پوشه امن، اطلاعات مهم خود را در آنجا نگهداری کنید. در کنار این موارد، پشتیبان‌گیری از اطلاعات خود را فراموش نکنید و بهتر است از اسناد و اطلاعات مهم خود، هر هفته Backup تهیه کنید.

کد خبر 745067

دیگر خبرها

  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • روش های بازکردن قفل گوشی
  • آموزش: دستگاه پلی‌استیشن خود را چگونه برای اولین بار راه‌اندازی کنیم؟
  • آیفون SE4؛ قابلیت‌های آیفون 15 با قیمت مناسب
  • آیفون SE4 ارزان قیمت با ویژگی آیفون ۱۵ عرضه می‌شود
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۲۸ فروردین) + بررسی و مشخصات iPhone 13
  • اپل امکان دسترسی به قطعات آیفون را برای تعمیر می‌دهد
  • پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه