Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر از تهدید ملخ به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: با توجه به هجوم بی‌سابقه ملخ‌های صحرایی به اراضی استان بوشهر، مبارزه با این آفت در ۳۰۰ هزار هکتار اراضی این استان آغاز شده است. ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از ریزش ملخ‌ها به استان بوشهر از اول اسفند خبر داد و اظهار داشت: تمامی اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر تحت ریزش آفت ملخ قرار گرفته که انتظار می‌رود همگان اعم از دستگاه‌های اجرایی، دولتی، شوراها، کشاورزان، نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و قشرهای مختلف مردم با کارشناسان جهاد کشاورزی در امر مبارزه با ملخ همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، میزان ریزش ملخ صحرایی نسبت به سال گذشته حدود 3 برابر دانست و تصریح کرد: علاوه بر کانون‌های سال گذشته کانون‌های جدید در عرصه ریزش ملخ فعال شده و پیش بینی می‌شود 3 برابر سال قبل هجوم ملخ‌ها در استان بوشهر داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از  مبارزه با این آفت در 300 هزار هکتار اراضی این استان خبر داد و بیان کرد: در راستای مبارزه با ملخ صحرایی، به دستور استاندار بوشهر ستاد بحران استان تشکیل شد و همه نهادها، دستگاهها، کشاورزان، کارشناسان و قشرهای مختلف مردم وارد عرصه مبارزه با ملخ شدند.

عمرانی، با اشاره به اینکه عملیات شبانه علیه ملخ‌ها مورد تاکید است گفت: اگر تا اواخر اسفند ماه تعداد ملخ‌ها کاهش نیابد و تا اردیبهشت تعداد ملخ‌ها افزایش یابد بحران در استان بوشهر گسترده‌تر می‌شود.

وی، از تامین سم به اندازه کافی خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده 60 تن سم برای  استان بوشهر علیه ملخ‌ها نیاز است که تاکنون 20 تن تامین و آماده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از فعالیت 50 تیم تخصصی رد‌یاب برای مبارزه با ملخ خبرداد و تصریح کرد: 8 دستگاه یو.ال.وی به امکانات لازم مجهز شده و 2 هواپیما سم‌پاش برای سم‌پاشی هوایی در حال آماده‌سازی است.

امکانات دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر برای مقابله با ملخ‌های صحرایی بسیج شد آفت ملخ‌های صحرایی کشاورزی استان بوشهر را تهدید می‌کند مبارزه با آفت ملخ‌ صحرایی در سطح 98 هزار هکتار اراضی استان بوشهر انجام شد

عمرانی، با اشاره به ریزش ملخ در تمامی نقاط استان بوشهر افزود: در هجوم ملخ‌ها نخلستان‌ها، باغات مرکبات، مزارع گندم و جو، محصولات صیفی‌جات، دام‌داری‌ها، مراکز پروزش زنبور عسل در خطر وارد شدن خسارت قرار دارند که باید  مراعات لازم با هدایت کارشناسان انجام دهند.

انتهای پیام/190/ش

R41363/P/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی استان بوشهر هزار هکتار اراضی استان بوشهر مبارزه با ملخ جهاد کشاورزی ریزش ملخ آفت ملخ ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت