Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@22:48:45 GMT

اردبیل به کریدور بین‌المللی متصل می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۷۴۸۱

اردبیل به کریدور بین‌المللی متصل می‌شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اردبیل با هدف توسعه تجارت و رونق اقتصادی و گردشگری به کریدور ریلی و جاده‌ای ملی و بین‌المللی شمال جنوب متصل می‌شود.

به گزارش برنا،صدیف بدری  افزود: استان اردبیل با وجود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان ضروری است به کریدور ارتباطی ملی و بین‌المللی وصل شود تا مردم از مزایای آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اردبیل در کریدور غرب به شرق به قطار سریع‌السیر مجهز می‌شود، گفت: در ردیف بودجه سال آینده این طرح مورد توجه قرار گرفته تا اعتبار مورد نیاز تامین شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین با اتصال این خط ریلی به شمال استان و اتصال به کریدور قفقاز امکان تبادل کالا از خلیج فارس تا کشورهای آسیای میانه فراهم می‌شود.

بدری بیان کرد: راه‌آهن اردبیل مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفته و با تامین فاینانس داخلی عملیات اجرایی آن شتاب گرفته و تکمیل آن تا سال ۹۹ قطعی است.

وی خواستار پیگیری ادامه این خط ریلی کشور به سمت شمال استان اردبیل شد و اظهارداشت: این خط ریلی منطقی‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر ریلی در کریدور شمال ـ جنوب محسوب می‌شود و با ادامه احداث آن تا منطقه مغان و گمرک مرزی بیله‌سوار کل استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

بدری اضافه کرد: نمایندگان استان در پیگیری طرح‌های اساسی استان و تامین ردیف بودجه تلاش زیادی داشته‌اند بطوریکه تامین اعتبار راه‌های استان ۲.۵ برابر افزایش یافته و برای احداث بزرگراه‌ها هم ردیف بودجه تعریف شده و مقرر است سالانه ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شود.

نماینده اردبیل در مجلس طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی نمین را یادآور شد و گفت: سرمایه‌گذاری در این منطقه شروع شده و پیگیر توسعه سرمایه‌گذاری در آن هستیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صدیف بدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالا‌های اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.

او با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.

ایرانی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحد‌های صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.

او با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد