Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:56:53 GMT

سامانه بارشی وارد خراسان جنوبی می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۷۵۲۵

سامانه بارشی وارد خراسان جنوبی می‌شود

علیرضا خندان رو روز یکشنبه با اشاره به صدور اطلاعیه جوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز سه‌شنبه با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان شاهد وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و در برخی ساعات کاهش دید افقی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این پدیده از غرب و شمال غرب آغاز و تمام استان را در بر می‌گیرد افزود: وزش باد شدید به تناوب تا اواخر وقت پنجشنبه در استان وجود دارد که احتمال بروز خسارت و اختلاف در تردد به دلیل وزش باد شدید، کاهش دید ناشی از گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی توصیه کرد: در چنین شرایطی رانندگی با سرعت مطمئنه سفر و از قرار گرفتن در مجاورت درختان خودداری کنند.

وی همچنین بر محکم کردن تابلوها و توجه به استحکام پوشش گلخانه ها و سقف‌های موقت نیز تاکید کرد.

خندان رو با اشاره به نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از عصر سه شنبه ۶ اسفندماه گفت: با ورود این سامانه بارش باران، گاهی رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ  احتمال بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می‌شود که تا بامداد و صبح پنجشنبه هشتم اسفند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اوج فعالیت سامانه عصر چهارشنبه هفتم اسفند تا ظهر پنجشنبه هشتم اسفند خواهد بود ادامه داد: سامانه  بتدریج از غرب و شمال غرب آغاز و گسترش آن در سطح استان بویژه نیمه شمالی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی تاکید کرد: با ورود سامانه بارشی  وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی، خطر برخورد صاعقه در مناطق مرتفع پیش‌بینی شود که لازم است ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و چرای دام و پرهیز از صعود به ارتفاعات خودداری شود.

وی با بیان اینکه کاهش قابل ملاحظه دما نیز در چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود گفت: سرمازدگی و وقوع یخبندان شبانه سراسر استان را در بر می‌گیرد که توده هوای سرد تا شنبه ۱۰ اسفند در استان وجود خواهد داشت.

خندان رو با بیان اینکه احتمال خسارت بویژه در بخش کشاورزی ناشی از پدیده  سرما و یخبندان شبانه وجود دارد توصیه کرد؛ ضمن مدیریت مصرف بهینه حامل‌های انرژی، تنظیم دما و تهیه سوخت وسایل گرمایشی سالن‌های پرورشی نظیر مرغداری دامداری و گلخانه‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها توفان خراسان جنوبی بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توفان خراسان جنوبی بارش باران توفان خراسان جنوبی بارش باران خراسان جنوبی سامانه بارش پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان از امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه‌ای در استان کرمان خواهیم بود که عمده فعالیت این سامانه روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی این استان خواهد بود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل، آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

در این اطلاعیه منطقه اثر سامانه بارشی نیمه شمالی، غرب، مرکز و ارتفاعات جنوب استان شامل شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار و ماهان عنوان شده است.

بارش رگباری باران، احتمال آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، وزش تندباد لحظه‌ای، احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و احتمال اصابت صاعقه از مخاطرات این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان کرمان خواستار پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد، توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

کد خبر 6086054

دیگر خبرها

  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • سامانه بارشی امشب از همدان خارج می‌شود
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران