Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی- وزیر نیرو گفت: خراسان شمالی از ظرفیت های بالایی در حوزه انرژی و آب برخودار است و این به معنای پذیرش سرمایه گذاری بزرگ این استان است و اینکه پیوسته شدن خراسان شمالی به رینگ ۴۰۰ کیلو ولت کشور یعنی ضریب اطمینان برق این استان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر رضا اردکانیان امروز یکشنبه در نخستین برنامه سفر به استان خراسان شمالی در هجدهمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران، در آیین بهره‌برداری از پست ۴۰۰ کیلوولت بجنورد و خط ۴۰۰ کیلوولت تغذیه پست بجنورد- اسفراین گفت: تا پایان سال ۲۲۷ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی اظهار داشت: از تعداد این پروژه ها ۱۶۱ پروژه با سرمایه گذاری ۲۳ هزار و ۳۶۷  میلیارد تومان در مجموعه وزارت نیرو استانها افتتاح شده و تا پایان سال سایر پروژه ها نیز به مدار بهره برداری خواهند رسید. وی افزود: استان خراسان شمالی، از جمله مناطق برخوردار از ظرفیت‌های بالاست. وی ادامه داد: پروژه‌هایی که امروز در بخش برق افتتاح می‌شود هم پست مهم ۴۰۰ کیلوولت و خط انتقال ۴۰۰ به ۱۳۲ اسفراین _ بجنورد نقش مهمی در پذیرش سرمایه‌های وسیعی در این استان خواهد داشت. وی اضافه کرد: ظرفیت اوج بار استان هم اینک حدود ۷ برابر آن چیزی است که در زمان حاضر استفاده می‌شود و این اهمیت بسیار بالایی دارد.  وزیر نیرو گفت: امید است این دو پروژه در بخش برق که از منابع سفر مقام معظم رهبری به ثمر رسیده و از برکات آن سفر است، نقش ارزنده‌ای در برنامه‌های تولید و فعالیت در استان خراسان شمالی داشته باشد. وی گفت: در حال حاضر در استان ۴۲ پروژه با پیشرفت متوسط حدود ۵۰ درصد در بخش‌های مختلف آب، برق و فاضلاب در دست اجرا داریم که سرمایه‌گذاری بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است. وی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده  علیه کشور گفت: آنچه تحریم پذیر نیست و با بکارگیری این منبع حتی جبران منابع مالی و سهل بودن دسترسی به این منابع هم می‌شود، ظرفیت منابع انسانی کشور است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر نیرو خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت نفت ایران بالاترین ارزش افزوده را دارد/ علت جذب سرمایه خارجی

فریدون برکشلی رئیس گروه مطالعات انرژی وین در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره جهان در سال ۲۰۲۳ شاهد رقمی معادل ۱/۴ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بود، گفت: روند سرمایه‌گذاری خارجی به تدریج از کشورهای عمده صنعتی مانند آمریکا، ژاپن و اتحادیه اروپا، به سمت کشورهای تازه صنعتی شده و به ویژه آسیای جنوب شرقی سوق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: آنچه سرمایه‌گذاری در برخی کشورها را جذاب کرده است، مجموعه‌ای از چهار چوب هاست که غالباً شناخته شده هستند. سرمایه، همواره به دنبال مکان امن است. ثبات قوانین و رعایت پایدار برخی اصول مهمترین اصل در جذاب سرمایه‌گذاری خارجی است. در حقیقت، سرمایه‌گذاری خارجی و بین‌المللی به سوی کشورها و مناطقی هدایت می‌شوند که سرمایه‌گذاری های داخلی در آنجا ایمن هستند.

این کارشناس ارشد انرژی با اشاره به اینکه برخی سازمان‌های بین المللی و بانک‌ها که شاخص‌های مختلف را رصد می‌کنند، اضافه کرد: برای امنیت سرمایه، ضریب بالایی را قائل هستند.

وی اضافه کرد: بدیهی است که صنعت نفت ایران، در میان صنایع کشور، از بالاترین ارزش افزوده برخوردارند و هر آینه افق روشنی در فضای روابط بین‌الملل ایران پیدا می‌شود، صنعت نفت پیشتاز است.

به گفته این کارشناس انرژی در حال حاضر هم جذب سرمایه در صنعت نفت نسبت به سایر بخش‌های صنعتی بیشتر است.

برکشلی یادآور شد: نکته مهم دیگر، مقایسه نسبی ایران با کشورهای همسایه است. برای مثال در دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی که ایران تحت تحریم‌های سنگین امروز نبود هم، سرمایه گذاران خارجی و شرکت‌های نفتی همسایگان ما را به ما ترجیح می‌دادند.

وی ادامه داد: در حاشیه دریای خزر، جمهوری‌های تازه استقلال بخش مهمی از سرمایه‌گذاری های بین المللی را از آن خود کردند. قانون نفت ایران، امکان عقد قراردادی مشابه با همسایگان را از ما سلب کرده بود. البته حضور بین‌المللی برای صنعت نفت و البته گاز خیلی مهم است.

کد خبر 6081404 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • صنعت نفت ایران بالاترین ارزش افزوده را دارد/ علت جذب سرمایه خارجی
  • بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • ضرورت تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر