Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:10:59 GMT

سهم 32 درصدی اشتغال بانوان از منابع کمیته امداد فارس

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۷۶۰۰

سهم 32 درصدی اشتغال بانوان از منابع کمیته امداد فارس

ایسنا/فارس مدیر کل کمیته امداد خمینی(ره) استان فارس گفت: سهم زنان تحت پوشش کمیته امداد از تسهیلات اشتغال این نهاد تاکنون 90 میلیارد تومان بوده است که به لحاظ ریالی 32 درصد از اعتبارات را شامل می‌شود.

محمد بذرافشان در گفت و گو با ایسنا از افزایش سقف تسهیلات اشتغال در مقایسه با سال 97 خبر داد و گفت: امسال باتوجه به موافقت بانک مرکزی و مجلس شورای اسلامی سقف تسهیلات اشتغال از 20 میلیون به 50 میلیون تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امسال بالغ بر 215 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع قرض الحسنه بانکی بین بانک‌های عامل توزیع و بیشتر از 195 میلیارد آن به مددجویان پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد فارس پرداخت اعتبارات اشتغال به مددجویان را طبق بند «ب» تبصره 16 قانون بودجه کشور اعلام و خاطرنشان کرد: بازپرداخت تسهیلات 5 ساله و با کمترین کارمزد یعنی 4 درصد است.

بذرافشان با اشاره به اینکه سرپرست خانوار تحت پوشش برای دریافت تسهیلات بانکی اولویت دارد، گفت: 70 درصد از تسهیلات به سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد پرداخت می‌شود و مابقی به فرزندان مددجو یا افراد نیازمندی که در نوبت تحت پوشش قرار گرفتن هستند، تعلق خواهد گرفت.

وی به برخی مشکلات زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد فارس برای تامین ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی اشاره و خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل کمیته امداد از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت، تسهیلات را پرداخت می‌کند.

بذرافشان در عین‌حال ادامه داد: از آنجا که سقف منابع این صندوق 30 میلیون تومان است در صورت نیاز مددجو به سرمایه بیشتر، اجبارا فرد به بانک عامل معرفی و از محل اعتبارات کمیته امداد به آنها تا سقف 80 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 3111 فقره وام به مبلغ 90 میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال زنان مددجو اختصاص یافته است که 21 درصد از کل تسهیلات کمیته امداد برای کل مددجویان و به لحاظ ریالی 32 درصد از منابع اشتغال استان برای ایجاد شغل را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، برابر قانون، تسهیلات کمیته امداد به زنان مطلقه تحت پوشش، زنانی که سرپرست آنها فوت شده و دخترانی که امکان اجرای طرح اشتغال برای سرپرست آنها وجود نداشته است و خود مجری طرح بوده‌اند و اقدام به اخذ مجوزهای لازم کرده‌اند، تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كميته امداد مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی ايسنا کمیته امداد فارس کل کمیته امداد تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای حمایت از اشتغالزایی و بهبود معیشت خانوارها، تسهیل شرایط ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت، حمایت از کشاورزان خسارت دیده و ... شعب این بانک در سراسر کشور طی سال 1402 بیش از 126 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه جمعا به مبلغ 145 هزار و 610 میلیارد ریال به متقاضیان و واجدان شرایط پرداخت کرده اند.

شایان ذکر است، از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی توسط بانک کشاورزی در مقطع یاد شده، بالغ بر 83 هزار میلیارد ریال در قالب بیش از 40 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و 28 هزار میلیارد ریال در قالب 42 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده و الباقی در قالب تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ودیعه مسکن مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی، تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، کمک به کشاورزان خسارت دیده و ...  بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری