Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@12:06:11 GMT

افزون بر ۶هزار نفر در هرمزگان همیار طبیعت شدند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۷۶۰۴

افزون بر ۶هزار نفر در هرمزگان همیار طبیعت شدند

رییس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: هم‌چنین افزون بر ۲۰۰همیار طبیعت نیز در بهمن ماه از طریق سامانه همیار طبیعت نام نویسی کردند.

محمد منصوری روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این افراد به عنوان همیار طبیعت دانش آموز، همیار مروج و همیار محافظ هستند.

وی هدف از به‌کارگیری این افراد را  احیا، توسعه، ترویج و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی هرمزگان ابراز داشت: یکی از اقدامات موردنظر ویژه این ایام جلب مشارکت فعال همه اقشار جامعه در کاشت نهال هم‌زمان با سراسر کشور خواهد بود.

وی افزود: مردم با مراجعه به سامانه همیار طبیعت( hamyartabiat.frw.ir ) عضو شوند تا در حفظ و حراست از سرزمین مان کمک کنیم.

منصوری اضافه کرد: تخریب منابع طبیعی مشکلاتی مثل ریزگردها و پیشروی بیابان را به دنبال دارد، لذا برای جبران این مشکلات و ایجاد تعادل در طبیعت به‌کارگیری مشارکت مردمی در عرصه منابع طبیعی ضروری است.

در حال حاضر ۳۶ هزار همیار طبیعت در قالب مروج، محافظ، سفیران انفال و همیاران طبیعت دانش‌آموزی در استان هرمزگان فعالیت دارند.

سالهای۹۶ و ۹۷  اداره کل منابع طبیعی استان هرمزگان از نظر جذب همیار طبیعت رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

در بند ۸ ماده ۶۹ قوانین دهیاران و شوراهای اسلامی و ماده ۶۸ مشخص شده که همکاری دهیاران و شوراها در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تلاش کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شوراهای اسلامی طبیعت منابع طبیعی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی همیار طبیعت منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران

سرهنگ محسن مرادی صادق در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با توجه به گرم شدن هوا احتمال وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع وجود دارد، افزود: افزود: لازم است کلیه نیروهای منابع طبیعی در آماده باش کامل باشند.

وی افزود: در چند روز گذشته دمای هوا افزایش یافته و این احتمال می‌رود براثر سهل نگاری آسیبی به عرصه‌های جنگلی و مرتعی برسد.

وی از مسافران و گردشگران خواست بدلیل خشکی هوا از روشن کردن آتش خودداری نمایند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی نوشهر از کلیه شهروندان خواست در صورت مشاهده آثار آتش سوزی بدون فوت وقت مراتب را با کد امداد جنگل به شماره ١۵٠۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

کد خبر 6081858

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند
  • در راستای حفظ اراضی ملی ۳ دستگاه خودرو سنگین به پارکینگ منتقل شدند