Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:59:28 GMT

پیشگیری بهترین شیوه برای مقابله با کرونا است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۷۸۲۳

پیشگیری بهترین شیوه برای مقابله با کرونا است

«احمد طهرانی» روز یکشنبه در شورای پدافند غیر عامل و مدیریت بحران خمین افزود: تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در این شهرستان با برگزاری نشستهای پدافند زیستی اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: مقابله با شایعه‌های مطرح شده در فضای مجازی در خصوص این بیماری و اطلاع رسانی دقیق و موثر باید با قوریت در شبکه ‌ای اجتماعی دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار خمین تاکید کرد: اقلام ضدعفونی کننده به‌منظور مقابله با ویروس کرونا از سوی ادارات شهرستان تامین و دانشکده علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی لازم برای پیشگیری از این بیماری را توزیع و آموزش دهد.
طهرانی گفت: آمادگی کامل مجموعه‌های نظارتی، بازرسی و قضایی شهرستان برای برخورد با موارد تخلف نظیر عرضه ماسک در خمین وجود دارد و این بازرسی ها روزانه انجام می شود.
فرماندار خمین افزود: تمام اجتماعات، نمایشگاه ها نظیر نمایشگاه بهاره و جمعه بازار به منظور مقابله با شیوع کرونا در این شهرستان این هفته تعطیل است.
طهرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع شدید بارش‌ها از شامگاه دوشنبه در استان مرکزی ادامه داد: مسیل ها، رودخانه ها، بندهای خاکی در تمام مناطق شهری و روستایی شهرستان بازدید شوند.
وی تاکید کرد: اعضای مدیریت بحران خمین به منظور کاهش خسارات باید تا پایان بارش‌ها در شهرستان حضور داشته باشند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این نشست گفت: مقابله با کرونا ویروس فقط وظیفه یک دستگاه نیست و به بسیج ملی نیاز دارد.
دکتر مجتبی دیده دار اظهار داشت: کمیته اضطرار در دانشکده علوم پزشکی خمین تشکیل شده و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها فرصت خوبی برای پیشگیری است چراکه این ویروس سرعت و مدت انتقال بالایی دارد.
وی ادامه داد: هجمه روانی که در جامعه نسبت به این بیماری ایجاد شد با مدیریت درست و افزایش آگاهی شهروندان از بین می‌رود.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به اینکه بیمارستان آیت الله خوانساری در اراک برای بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا تجهیز شده، افزود: تاکنون فرد مشکوک به این بیماری در خمین مشاهده نشده است و مرکز غربالگری بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان برای تست از افراد مشکوک پیش‌بینی شده است.
دیده‌دار بهترین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکات بهداشت فردی از جمله شستن دست‌ها بیان کرد و گفت:  برای افراد معمولی و سالم استفاده از ماسک نیاز نیست و افرادی نظیر بیماران کلیوی، قلبی و ریوی اگر در معرض فرد مبتلا به این بیماری باشند و کادر درمانی باید از ماسک استفاده کنند.
وی افزود: با توجه  به نزدیکی نوروز نظارت بر عرضه جوجه های رنگی و ماهی قرمز در شهرستان ضروری است.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به تعطیلی مدارس استان مرکزی اظهار داشت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس است و خانواده‌ها و دانش آموزان از خروج از خانه و تردد در مکان‌های شلوغ پرهیز کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خمین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خمین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا خمین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی خمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون