Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@03:32:45 GMT

سرمایه گذاری ۳۱۲.۷ هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۷۹۱۵

سرمایه گذاری ۳۱۲.۷ هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت

وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار داد: امسال در دوره ۱۰ ماهه تعداد ۲۲ هزار و ۷۴۵ جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه گذاری ۳۱۲.۷ هزار میلیارد تومان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سال گذشته در دوره ۱۰ ماهه (منتهی به دی‌ماه) ۱۹ هزار و ۱۵۶ جواز تاسیس صنعتی صادر شده بود که امسال ۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد رشد یافته است.

همچنین با احتساب پیش بینی سرمایه گذاری جوازهای صنعتی صادره در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۷ که پیش بینی سرمایه گذاری  ۲۵۷.۴ هزار میلیارد تومان شده بود،  افزایش ۲۱.۵ درصدی داشته است.

علاوه براین پیش بینی اشتغال جوازهای تاسیس صنعتی صادره در ۱۰ ماهه امسال ۵۱۸ هزار و ۲۳۷ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۱۶.۷ درصدی دارد،  پیش بینی اشتغال جوازهای صادره در ۱۰ ماهه سال گذشته ۴۴۴ هزار و ۱۴۷ نفر بوده است.

براساس این گزارش در ۱۰ ماهه امسال پنج هزار و ۲۱۲ پروانه بهره برداری صادر شد که با توجه به صدور چهار هزار و ۹۴۹ پروانه در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۷، افزایش ۵.۳ درصدی را نشان می دهد.

براساس این گزارش، افزایش ۵۷.۸ درصدی صدور گواهی امضای الکترونیکی و ۷۰ درصدی صدور جواز تاسیس مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت شد. بر این اساس در ۱۰ ماهه امسال ۱۳۲ هزار و ۸۸۴ گواهی و در ۱۰ ماهه پارسال ۸۴ هزار و ۱۹۲ گواهی امضای الکترونیکی صادر شد.

همچنین در ۱۰ ماهه امسال ۳۳۹ هزار و ۳۸۵ پروانه صنفی صادر شد که نسبت به ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۷ افزایش ۳.۹ درصدی داشت، برپایه این گزارش در ۱۰ ماهه سال گذشته ۳۲۶ هزار و ۶۰۹ فقره پروانه صنفی صادر شده بود.

برابر این بررسی درحوزه تجارت خارجی نیز صدور کارت بازرگانی با افزایش ۳.۲ درصدی روبرو شدو در ۱۰ ماهه امسال ۶ هزار و ۲۷۷ کارت بازرگانی و در ۱۰ ماهه پارسال ۶ هزار و ۸۳ کارت صادر شده بود.

همچنین در زمینه پروانه بهره برداری نرم افزار نیز در ۱۰ ماه امسال ۳۲ پروانه و در ۱۰ ماهه پارسال ۲۱ پروانه صادر شد که افزایش ۵۲.۴ درصدی داشت.

براساس این گزارش ۱۰ ماهه امسال ۲۸۹ جواز خدمات فنی و مهندسی صادر شد که با احتساب ۲۴۱ جواز صادره در مدت مشابه پارسال ۱۹.۹ درصد افزایشی بوده است.

آمار جواز تاسیس مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی در ۱۰ ماهه امسال ۱۷ جواز صادر شد و در ۱۰ ماهه پارسال ۱۰ جواز صادر شده بود که در این زمینه افزایش ۷۰ درصدی داشت.

افزایش ۱۴.۵ درصدی گواهی تحقیق و توسعه نیز در ۱۰ ماهه امسال به انجام رسید. در مدت ۱۰ ماهه امسال ۲۴۵ فقره گواهی تحقیق و توسعه صادر شد که این رقم در ۱۰ ماهه پارسال ۲۱۴ فقره بوده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت صنعت ۱۰ ماهه پارسال ۱۰ ماهه امسال ۱۰ ماهه سال سرمایه گذاری صادر شده جواز تاسیس صادر شد سال گذشته پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، نگار سریع‌الاطلاق گفت: ۲ طرحی که موافقت اصولی با اجرای آنها صادر شده، مربوط به یک مجتمع گردشگری در شهرستان نمین و یک واحد بوم‌گردی در شهرستان مشگین‌شهر است.
وی اضافه کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال است و انتظار می‌رود با اجرای آنها بستر اشتغال حداقل ۲۸ نفر فراهم شود.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه این اداره کل حمایت می‌کند و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان مجوز‌های لازم برای سرمایه‌گذاران صادر شود.
سریع‌الاطلاق در فروردین ماه امسال از تشکیل کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری خبر داده که بنا بر ابلاغ استاندار اردبیل بر اساس منشور حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در استان، تشکیل شده و دیگر ادارات کل نیز باید به منظور رفع موانع حوزه سرمایه‌گذاری، کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری را تشکیل دهند.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور