Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:10:41 GMT

جاهای دیدنی تبریز در تعطیلات عید نوروز

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۷۹۸۱

جاهای دیدنی تبریز در تعطیلات عید نوروز

جاهای دیدنی تبریز و جاذبه‌های گردشگری این شهر با گرم‌تر شدن هوا جلوه‌های ویژه و بازدیدکنندگان بیشتری به خود می‌بیند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سیری در ایران، این جاذبه‌ها در ایام عید نوروز با توجه به افزایش سفرها به‌مراتب بیشتر از فصول دیگر می‌باشد.

در این متن سیری در ایران سعی دارد شما را با برخی از بهترین مکان‌ های تفریحی و جاذبه‌ های گردشگری تبریز آشنا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باغ ائلی گلی تبریز

نمی‌شود تبریز رفت و به باغ ائل گلی یا استخر شاه سر نزد. ائل گلی که یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین جاهای گردشگری تبریز است، مخصوصا در شب مشتاقان زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

این باغ در حقیقت کاخی است که وسط استخری بزرگ قرار گرفته و به شکل جزیره درآمده است. ساخت اولیه استخر به دوران آقا قویونلوها برمی‌گردد و در دوره‌های بعد به‌ تدریج تکمیل و به شکل با صفای امروزی درآمده.

خانه مشروطه تبریز

اگر دلتان می‌خواهد بدانید محل تصمیم‌گیری سران مشروطه کجا بوده، باید راه خانه مشروطه را در پیش بگیرید.

این خانه که برجسته‌ترین چهره‌های مشروطه ازجمله ستارخان، باقرخان، ثقه‌الاسلام تبریزی و حاجی میرزا آقافرشی در آن جمع می‌شدند، محل نگهداری اسناد دوره مشروطه است. خانه‌ای از سنگ، آجر و خشت و پر از آیینه‌کاری و گچ‌بری.

جنگل ارسباران

جنگل ارسباران‌ یکی از مناطق بکر و جاهای دیدنی تبریز است. جنگلی سرسبز که انواع گونه‌های جانوری و گیاهی را در دل خود جای‌ داده است.

این جنگل به نام‌های ارسبار یا آرازبار و قره داغ یا قراچه داغ هم شناخته می‌شود. جنگل‌های ارسباران با طبیعت زیبا و چشم‌اندازهای دلنشین و وجود اماکن و ابنیه تاریخی، توان بالقوه بالایی برای جذب گردشگر دارد در واقع این جنگل یکی از جاذبه‌های گردشگری تبریز است که هواداران زیادی دارد.

روستای کندوان از جاهای دیدنی تبریز

کندوان هم که گفتن ندارد، اصلا یکی از اصلی‌ترین مکان‌هایی که در تبریز باید به دیدن آن بروید، روستای صخره‌ای کندوان می‌باشد.

معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن‌یک استثنا در دنیا به‌حساب می‌آید. چرا که دیگر در کاپادوکیه ترکیه و داکوتا آمریکا (که هر دو دارای معماری صخره‌ای هستند) کسی زندگی نمی‌کند.

پیاده راه تربیت تبریز

این پیاده راه که چند سالی است سنگفرش شده  از محبوب‌ترین مکان‌ها برای گشت‌وگذار و خرید در مرکز شهر تبریز به شمار می‌رود. مغازه‌ها و پاساژهای مختلفی که در دو طرف پیاده راه تربیت وجود دارد بیشتر اجناسی مانند مانتو، پالتو، کیف و کفش و لباس عرضه می‌کنند.

اجناس موجود در اینجا درعین‌حال که کیفیت خوبی دارند از قیمت‌های مناسبی هم برخوردار هستند.

فرش سنگی تبریز

فرش سنگی تبریز یکی از جاهای دیدنی شهر تبریز است شهری که به فرش‌های دستبافش معروف است و فرش تبریز در فهرست زیباترین فرش‌های ایرانی قرار دارد.

این شهر یکی از مهم‌ترین مراکز بافت قالی در ایران است و قالی‌های بافت تبریز از تنوع بسیاری برخوردار هستند.

این شهر که در حال حاضر از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی به‌عنوان شهر جهانی بافت فرش انتخاب‌شده است، فرش‌هایی دارد که زیبایی آن‌ها در سراسر جهان شناخته‌شده است.

بسیاری از قالی‌های بافت تبریز زینت‌بخش موزه‌های معتبر جهان شده یا در مجموعه‌ی کلکسیونرهای خوش‌ذوق قرارگرفته‌اند، بدون شک قالی‌های بافت تبریز بسیار موردپسند همگان هستند.

باغ گلستان تبریز

باغ گلستان تبریز که نام دیگر آن باغ فجر می‌باشد، یکی از بوستان‌های قدیمی و مشهور شهر تبریز است که در سال ۱۳۰۸ خورشیدی در اراضی گورستان گجیل احداث شد.

این باغ در بخش غربی شهر تبریز در میان خیابان‌های منجم، ملل متحد، نادری و قونقاباشی قرارگرفته است و از قدیم به‌عنوان گردشگاه عمومی و باغ ملی شهر، مورد توجه مردم بوده و مردم پس از خرید از بازار، در این باغ استراحت می‌کردند.

خانه استاد شهریار

خانه استاد شهریار، با قدمت دوره پهلوی دوم (۱۳۴۷) در مرکز شهر تبریز قرار دارد. استاد شهریار که غزل‌های دلنشین بسیاری سروده از جمله غزلی با مطلع «آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا» در این خانه زندگی می‌کرده است.

اگر علاقه‌مند هستید که به‌صورت مفصل جاذبه‌ های گردشگری ایران را بشناسید و ببینید می‌توانید به سایت ما یعنی سیری در ایران مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیری در ایران تعطیلات نوروزی سفر شهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایم‌لپس دیدنی از درخشش شفق قطبی بر فراز آتشفشان درحال فوران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد
  • تایم‌لپس دیدنی از درخشش شفق قطبی بر فراز آتشفشان درحال فوران
  • کلیپ دیدنی از شهید سردار سرلشکر زاهدی
  • نوستالوژی؛ کنترل توپ دیدنی رونالدینیو در تمرین میلان / فیلم
  • نماهای دیدنی از طراحی جالب ساختمان مجلس
  • (ویدیو) تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز؟
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • کشف بیش از 521 تن گوشت فاسد در تعطیلات نوروز
  • تصاویری دیدنی از وضعیت امروز برج میلاد