Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@14:44:24 GMT

نحوه خارج کردن ژله از انواع قالب

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۸۰۳۴

نحوه خارج کردن ژله از انواع قالب

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای اینکه ژله و یا هر نوع دسر به راحتی از ظرف جدا شود باید قالب پلاستیکی و یا سیلیکونی را با برس روغن مالی کنید و سپس شکر بپاشید و نیم ساعت داخل فریزر بگذارید و بعد مایع ژله را داخل ان بریزید.

اگر شما هم با جدا کردن ژله از قالب مشکل دارید، نکات زیر را بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش تهیه ژله:
به ازای هر بسته پودر ژله یک لیوان آب را در ظرفی ریخته و بگذارید تا جوش بیاید. سپس پودر ژله را داخل آن ریخته و خوب هم بزنید تا کاملا حل شود. اجازه دهید تا حدود یک دقیقه روی حرارت بماند و حتما تمام وقت آن را هم بزنید. بعد نصف لیوان آب یرد را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و به قالب مورد نظر منتقل کنید.

آماده سازی قالب:
برای اینکه ژله و یا هر نوع دسر به راحتی از ظرف جدا شود باید قالب پلاستیکی و یا سیلیکونی را با برس روغن مالی کنید و سپس شکر بپاشید و نیم ساعت داخل فریزر بگذارید و بعد مایع ژله را داخل ان بریزید.

اگر قالب فلزی دارید فقط آنرا خیس کنید و در فریزر گذاشته تا یک لایه نازک یخ ببندد و بعد مایه ژله را بریزید.

نحوه خارج کردن ژله از قالب:
ابتدا مطمئن شوید که ژله کاملا بسته است.

قبل از خارج کردن چند لحظه در آب ولرم قراردهید و با نوک انگشت خیس و یا یک کارد ژله را از دیواره ژله جدا کنید.

قالب را کمی تکان می‌دهیم تا کف ژله هم از قالب جدا شود.

این کار را چند بار تکرار می‌کنیم.

نکته ۱: ظرف مورد نظر را کمی مرطوب کنید تا اگر ژله موقع برگشتن در جایی که می‌خواهیم قرار بگیرد قرار نگرفت بتوانیم راحت جابجایش کنیم.

نکته ۲: همانطور که گفتیم ممکن است لازم باشد این کار را ۳-۲ بار انجام دهید.

نکته ۳: توصیه میکنم یک ساعت قبل از زمان پذیرایی ژله را از قالب خارج کنید، زیرا ممکن است در اثر حرارت ظرف آب گرم سطح روی ژله کمی شل شده و لازم باشد مدتی دیگر در قرار بماند تا فرم اولیه خود را به دست آورد.

جدا کردن ژله از قالب‌های پیرکس:
صد البته روش استفاده از آب گرم برای زمانی که از ظروف پیرکس به عنوان قالب ژله استفاده میکنید مناسب نیست (چون در اثر تغییر ناگهانی دما ظرف پیرکس خواهد شکست). وقتی میخواهید در ظرف پیرکس ژله درست کنید، قبل از اینکه مواد ژله را در ظرف بریزید مقداری آب به دیواره‌های ظرف بپاشید. وقتی هم که خواستید ژله را از قالب در بیاروید، اجازه دهید تا چند دقیقه بیرون از یخچال بماند و بعد ظرف سرو را روی دهنه قالب پیرکس خود گذاشته و قالب را در حال تکان تکان دادن برگردانید.

تذکرات مهم:
♣ برای قالبی در آوردن ژله میزان آب را کمتر بریزید.
♣ بهترین قالب برای ژله، قالب‌های پلاستیکی و سخت‌ترین نوع قالب سیلیکونی هست.
♣ قالب‌های فلزی زودتر گرما رو جذب خودشون میکنن و ژله زودتر از دیواره‌های قالب جدا میشه و قالب پلاستیکی و سیلیکونی دیرتر.

نکات مهم برای برش ژله:
 همیشه یک لیوان آب دم دستتان باشد تا کاردی که با آن ژله هایتان را برش میزنید را مرتبا خیس کنید.
 کف ظرف سرو ژله را قبل از منتقل کردن ژله به آن کمی خیس کنید تا ژله‌ها به راحتی از کف ظرف جدا شوند.

منبع: جدیدترین‌ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرز تهیه ژله کردن ژله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد کیت‌های آزمایشگاهی مورد استفاده تولید داخل هستند

سجاد اسماعیلی٬ سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به آخرین وضعیت تامین کیت های آزمایشگاهی در کشور گفت: در حال حاضر هیچ کمبود کیت های آزمایشگاهی در بخش دولتی و خصوصی کشور وجود ندارد و کیت های مربوطه توسط سازمان غذا و دارو تامین شده اند.

وی بیان کرد: سهم بازار کیت های تولید داخل در گروه های مختلف متفاوت است. در گروه بیوشیمی عمومی تقریبا ۱۰۰ درصد نیاز بازار از طریق تولید تامین شده و در سایر گروه ها مثل هورمونی و نظایر آن متفاوت است. به صورت کلی، بر اساس اطلاعات تمام ایندکس ها، سهم بازار کیت های آزمایشگاهی از لحاظ تعدادی ۸۰ درصد در اختیار تولید داخل و ۲۰ درصد وارداتی است.

 سخنگوی سازمان غذا و دارو  تاکید کرد: در زمینه کیت های وارداتی نسبت به سال گذشته ۳۰درصد بیشتر سیاست تامین داده شده و هیچ مشکلی وجود ندارد. در زمینه تولید داخل نیز، تولید در جریان است.

وی با اشاره به ارزبری کیت های تولید داخل و وارداتی گفت: میانگین ارزبری سالانه کیت های تولید داخل یک هشتم کیت های وارداتی است و با برنامه ریزی انجام شده و توسعه کیت های جدید، به سمت تولید کیت ها در گروه هایی که وابستگی بیشتری به واردات دارند، حرکت می کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • لحظه سقوط یک شیر نر به داخل آبشار + فیلم
  • لحظه انفجار مسجد در تبریز؛ فیلم دوربین مداربسته از داخل را ببینید
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • دروازه‌بان نساجی از لیست خارج شد
  • توزیع بسته معیشتی بین مهاجرین افغانستانی + فیلم
  • اگر از سوسک وحشت دارید، این خبر را نخوانید
  • ۸۰ درصد کیت‌های آزمایشگاهی مورد استفاده تولید داخل هستند
  • پنجره‌ها چگونه انرژی خانه ما را هدر می‌دهند | راه‌کار مقابله چیست؟
  • سوسک 4 سانتی‌ متری که در ریه یک هندی زندگی می‌کرد!
  • خارج کردن سوسک زنده ۴ سانتی‌متری از ریه یک مرد ۵۵ ساله !