Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@08:39:26 GMT

استرالیا ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۸۱۰۳

استرالیا ۲۰۲۰

استرالیا بیش از ۲۵ میلیون نفر زندگی می‌کند. فرهنگ و تاریخ غنی آن روی میراث بومی آن و ترکیبی از فرهنگ‌های زنده بناشده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گروه راد، استرالیا تبدیل به یک رهبر جهانی برای آموزش شده است. این امر آن را به یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند.

راهنمایی تحصیل در استرالیا ۲۰۲۰

کالج‌های کشور استرالیا، انتخابی عالی برای دانشجویانی است که می‌خواهند قبل از شروع به کار، تجربه واقعی در حرفه انتخابی خود و یا ادامه تحصیل در سطح دانشگاه پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالج‌ها در کشور استرالیا، بر پایه آموزش حرفه‌ای هستند که برای اشتغال یا به‌عنوان پایه برای تحصیلات آکادمیک بیشتر استفاده می‌شوند.

تحصیل در استرالیا شامل دوره‌هایی است که در ۲۹ رشته تحصیلی از جمله حسابداری، تجارت و مدیریت، مهندسی و زبان ارائه‌ شده است.

شما برای تحصیل در کشور استرالیا انتخاب بسیار زیادی دارید چرا که طیف وسیعی از رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه‌های صاحب‌نام و مطرح استرالیا ارائه می‌شود.

بسته به علاقه شما و اینکه سابقه رشته‌ی قبلی شما چه بوده، شما می‌توانید رشته مورد نظر خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید و درآن مشغول به فعالیت شوید.

دوره‌های تحصیل در کالج‌های کشور استرالیا طبق آخرین  تغییرات در سال ۲۰۲۰ به‌صورت زیر می‌باشد:

۱. مدرک گواهینامه ۱ ( طول تحصیل : ۴ تا ۶ ماه)

۲. مدرک گواهینامه ۲ ( طول تحصیل : ۶ تا ۸ ماه)

۳. مدرک گواهینامه ۳ ( طول تحصیل : ۱۲ ماه)

۴. مدرک گواهینامه ۴ ( طول تحصیل : ۱۲ تا ۱۸ ماه)

۵. مدرک دیپلم ( طول تحصیل : ۱۸ تا ۲۴ ماه)

۶. مدرک دیپلم پیشرفته ( طول تحصیل : ۲۴ تا ۳۶ ماه)

شما می‌توانید پس از دریافت مدرک دیپلم و یا دیپلم پیشرفته، برای ورود به دانشگاه اقدام کنید.

در استرالیا ۳۸ دانشگاه دولتی و ۲ دانشگاه خصوصی وجود دارد. همچنین تعدادی از مؤسسات آموزش عالی دیگر نیز وجود دارد.

۲۵ موسسه استرالیا در رده‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS ۲۰۱۹ در ۵۰۰ رتبه برتر وجود دارد که ۸ مورد از آنها در ۱۰۰ کشور برتر است. بالاترین رتبه این دانشگاه، مربوط به دانشگاه ملی استرالیا است که در رتبه ۲۴ قرار دارد.

رتبه‌های بعدی مربوط به دانشگاه ملبورن است که در رتبه ۳۹ قرار دارد و دانشگاه سیدنی که در رتبه ۴۲ قرار دارد. یکی از عوامل مؤثر در این پیشرفت، افزایش سهم دانشجویان بین‌المللی در بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه‌ های مطرح استرالیا روی لینک کلمه کلیک فرمایید.

شرایط پذیرش دانشگاه‌های استرالیا در مقطع کارشناسی

دوره کارشناسی در استرالیا به شکل ۳ ساله است اما به‌طور عادی دانشجویان پس ازسپری کردن ۴ سال می‌توانند مدرک کارشناسی استرالیا را که honors نام دارد کسب کنند.

معمولا در این نوع مدرک دانشجویان در سال آخر موظف به انجام تحقیق و ارائه پایان‌نامه هستند که در این صورت سال آخر دوره کارشناسی به‌عنوان سال اول دوره فوق‌لیسانس نیز محاسبه می‌شود و با گذراندن یک سال دیگر دانشجویان می‌توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را در کشور استرالیا کسب کنند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی

مدارکی که به‌طورکلی جهت اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا شما به آن نیاز دارید عبارت است از:

۱. مدارک تحصیلی (برای تحصیل در مقطع کارشناسی شما می‌بایست که مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی خودتان را ارائه دهید)

۲. گذرنامه یا شناسنامه

۳. مدرک زبان (از جمله مهم‌ترین مدارکی که برای پذیرش دانشگاه‌های استرالیا مورد نیاز مدرک زبان انگلیسی است، میانگین نمره آلیس شما باید ۶٫۵ باشد و توجه داشته باشید که نمره هیچ‌یک از مهارت‌های آیلتس شما نباید کمتر از ۶ باشد)

۴. معدل

۵. گپ تحصیلی و کاری (آن فاصله‌ی تحصیلی که در بین تحصیل شما قرار دارد که به‌اصطلاح به آن گپ تحصیلی می‌گویند نیز به مدت‌زمانی گفته می‌شود که فرد بعد از فارغ تحصیلی از آخرین مدرک دانشگاهی تا زمان درخواست پذیرش دانشگاه مقصد، گذرانده است)

۶. شهریه، هزینه زندگی و توان مالی

۷. زمان‌بندی و شروع کلاس

۸. مدارک و شرایط ویژه بعضی رشته‌ها مانند MBA

موارد ذکرشده در قسمت بالا ازجمله مواردی است که در پذیرش شما برای کشور استرالیا بسیار مهم قلمداد می‌شوند.

شرایط پذیرش دانشگاه‌های استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد، تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد یا فوق‌لیسانس در استرالیا بسیار محبوب است.

دوره‌های کارشناسی ارشد در استرالیا به دودسته تحصیلی و تحقیقاتی تقسیم می‌شوند:

- Master by coursework

- Master by Research (Mphil)

- Master by coursework

این نوع فوق‌لیسانس بر پایه پژوهش نیست، بلکه بخش بزرگی از آن را کار تحقیقاتی تشکیل داده و دانشجویان نیاز به درکه عمیق از یک زمینه پژوهشی خاص، از راه انجام تحقیقات مستقل را دارند.

مدارک موردنیاز برای این نوع از کارشناسی ارشد:

۱. داشتن مدرک کارشناسی مرتبط ونیز سابقه مرتبط با رشته موردنظر

۲. دانش زبان انگلیسی: آلیس آکادمیک

Master by Research (Mphil)

این نوع فوق‌لیسانس پیش‌نیاز دوره دکترا برای تحصیل در استرالیا است.

این نوع کارشناسی ارشد بر پایه آموزش مهارت‌های پژوهش و توانایی شناسایی مسائل متفاوت و پیدا کردن راه‌حل‌های مناسب آن‌ها به دانشجویان ارائه می‌شود.

مدارک موردنیاز برای این نوع از فوق‌لیسانس

- داشتن مدرک کارشناسی مرتبط

- داشتن سابقه کار و پژوهش مرتبط

- دانش زبان انگلیسی

- پروپوزال

نکته آخرهم اینکه دانشجویان جهت اپلای باید مدارک خود را به قسمت اینترنشنال آفیس دانشگاه‌ها بفرستند.

معمولا مهلت ارسال مدارک برای ترم مارچ تا اواخر ماه ژانویه و برای ترم جولای تا اواخر ماه مِی است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گروه راد تحصیل در استرالیا مدرک زبان دانشگاه های استرالیا تحصیل در استرالیا مقطع کارشناسی مدرک گواهینامه مدرک کارشناسی کارشناسی ارشد کشور استرالیا پذیرش دانشگاه برای تحصیل فوق لیسانس دانشگاه ها مدرک دیپلم طول تحصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ سالگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های حضوری جهان، در یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۲با ۵۶۸ دانشجو در ۸ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی فعالیت خود را شروع کرد و هم اکنون با ۹ هزار دانشجو توانسته با بیش از ۱۵٠ رشته در مقاطع دکتری تخصصی، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی پذیرای مشتاقان تحصیلات عالی باشد.
ابراهیم رحیمی افزود: بی شک مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی و اجتماعی محسوب می‌‏شود که حیات خود را مدیون حمایت پربرکت امام راحل، رهنمود‌ها و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش ارزنده ارکان این مجموعه است و این اقبال اجتماعی به دانشگاه نشان می‌دهد که مسیر و هدف گذاری درستی ترسیم شده و موفقیت‌های بزرگی که در این دانشگاه رقم می‌خورد، به دلیل مشارکت و تعامل همه بخش‌های دانشگاه است.
رحیمی گفت: مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، توسعه علمی سرمایه‌های انسانی، گسترش کمی و کیفی آموزش، فراهم کردن بستر مناسب برای تحقیقات، تولید و کاربردی کردن علم، تلاش برای رشد و ارتقای شایستگی‌های دانشجویان و هیئت علمی، توسعه مرز‌های دانش و تبدیل آنها به ایده‌های عملی و کمک به توسعه فرهنگ جامعه است.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد توانست در ارزیابی عملکرد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از رتبه سوم به رتبه دوم ارتقاء یابد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اشاره به ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی این واحد جامع دانشگاهی در کشورگفت: ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های آزاد اسلامی با توجه به محور‌های سه‌گانه پیش‌بینی‌شده در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و با هدف اعتلای جایگاه واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور انجام شد.
وی بیان کرد:به همین منظور برای رتبه‌های ۲۶ گانه واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه و براساس شاخص‌های زیرساختی و شرایط احراز شده در حوزه‌های مختلف و تصویب در شورای معاونان و تأیید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲، واحد شهرکرد، توانست از جایگاه فعلی خود ارتقاء پیدا کرده و جایگاه بهتری در بین واحد‌های دانشگاهی پیدا کند.
وی گفت: با تأمین زیرساخت‌های آموزشی ان شاء الله تا سال ۱۴۰۴ پنج رشته جدید دکتری عمومی پزشکی، کارشناسی ارشد بهداشت مواد غذایی، کارشناسی ارشد پرستاری و سلامت جامعه، کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل و کارشناسی بهداشت مواد غذایی و بهداشت مدارس در حوزه علوم پزشکی به تصویب خواهد رسید.
رحیمی یادآور شد: مهرماه سال آینده هم در دو رشته جدید کارشناسی بهداشت و ایمنی مواد غذایی و بهداشت مدارس، پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد همچنین از راه‌اندازی ۳ دانشکده موضوعی جدید جامعه و حکمرانی، هنر و رسانه و فرهنگ، تاریخ و تمدن در این واحد دانشگاهی خبر داد.
ابراهیم رحیمی گفت: با راه اندازی دانشکده‌های موضوعی به دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، تصویب رشته‌های جدید در مقاطع مختلف تحصیلی به‌صورت بین‌رشته‌ای و مهارت محور را در دستور کار داریم؛ که با توجه به تأمین زیرساخت، به‌زودی به رشته محل‌های واحد شهرکرد اضافه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی
  • تحصیل در خارج از کشور، مطمئن‌ترین روش مهاجرت
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد
  • ۴۱ سالگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد