Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال‌های سال است که مردم اندیمشک با راه‌آهن این شهرستان انس گرفته‌اند، دیگر شنیدن صدای بلند و دیدن هیکل عظیم الجثه، قطارها هیچ ترسی برای شهروندان حتی کودکان هم ندارد و برای آنها عادی شده است. ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، ایستگاه راه‌آهن اندیمشک با بیش از 80 سالی که از عمر آن می‌گذرد به عنوان بخشی از راه‌آهن تهران _ جنوب  به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک نقش بی‌بدیل راه‌آهن در توسعه یافتگی شهر‌ها ‌و کشورها چنان مهم و اثرگذار است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت و یا آن را نادیده گرفت.

با نگاهی کوتاه و گذرا به تاریخ می‌بینیم که بسیاری از شهر ها و حتی برخی از کشورها با همین راه‌آهن زاده و هویت پیدا کرده‌اند و چه بسا اگر راه‌آهن نبود این شهرها و کشورها به شکل امروزی خود وجود نداشتند.

اندیمشک هم از این قاعده مستثنی نیست، بواسطه همین راه‌آهن بوده که اندیمشک با شتابی باورنکردنی به شکل امروزی خود تبدیل شده است، و همین راه‌آهن ظرفیت تبدیل نه‌تنها اندیمشک بلکه منطقه را به قطبی بزرگ در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی و گردشگری تبدیل کند.

راه‌آهن زاگرس که از گذشته تاکنون نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافران از جنوب به شمال، مناطق مرکزی کشور و بالعکس داشته است در حال حاضر اثرات منفی آن بر اقتصاد و اشتغال اندیمشک بیش از اثر مثبت آن است.

 

پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد 40 درصد پیشرفت فیزیکی داردپذیرش 3 محصول شرکت راه‌آهن در بازار فرعی بورس کالاخودکفایی ایران در ریل و واگن قطار/تاکید رئیس‌جمهور براتمام راه‌آهن اردبیل تاپایان دولت دوازدهم + فیلمراه‌آهن سنندج به اقلیم کردستان عراق متصل می‌شود / راه‌آهن همدان ــ سنندج تا پایان سال 99 به اتمام می‌رسد‌

راه‌آهنی که بیش از 80 سال از عمرش می گذرد، در روزهای نخست راه‌اندازی راه‌آهن اندیمشک جمعیتی اندکی داشت، اما کم‌کم با افزایش جمعیت ( حدود 200 هزار نفر ) و توسعه شهری، اندیمشک را به دو قسمت تقسیم کرده که اثرات منفی مختلفی برای شهروندان و روند زندگی در اندیمشک دارد.

مرتضی محمدی دراین باره به خبرنگار ما می‌گوید: شکی در این موضوع نیست که راه آهن برای رفاه حال مردم ایجاد شده است اما متاسفانه وجود حریم راه‌آهن در اندیمشک به معضلی برای حاشیه‌نشینان حریم راه‎آهن تبدیل شده به گونه ای که سالانه تعدادی از شهروندان بر اثر برخورد با قطار جان خود را از دست  می‌دهند.

وی در ادامه افزود: سال‌ها است حریم راه‌آهن یکی از خیابان‌های اصلی این شهر (خیابان پاسداران) را به دو قسمت تقسیم کرده است، خیابانی که دیوارهای سنگی راه‌‌آهن، آن را اسیر خود کرده است، درحالی که می توانست نقش بسزایی در کاهش ترافیک و رفاه حال شهروندان داشته باشد.

علی از اهالی این منطقه دراین باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار، داشت: رفت‌وآمد از ریل‌های راه‌آهن خطرات زیادی را برای مردم همراه داشته است و در طی ماه‌های اخیر تعدادی فوتی عابر داشته‌ایم که متاسفانه در حین عبور از ریل قطار، با قطار برخورد داشته و جان خود را از دست داده‌اند.

رامین علوی که از شهروندان اندیمشکی است می‌گوید:  همان‌گونه که هیچ کس فکرش را نمی‌کرد راه آهن معضلی برای شهروندان و شهر اندیمشک ایجاد کند، باز هم هیچکس فکرش را نمی‌کند همین راه آهن با تدبیر و مدیریت می‌تواند علاوه گره گشایی مشکل عمده مردم، دوایی برای رفع معضل بیکاری بخصوص جوانان در این منطقه باشد.

وی در ادامه افزود: اه‌آهن می‌تواند اقدام به احداث یک خط جدید در خارج از محدوده شهری کرده و جایگزین خط فعلی کند و برای تامین هزینه ها راه‌آهن میتواند با پیش فروش کردن مسیر فعلی یک بازارچه بزرگ و مراکز تجاری احداث کرده، که میتواند علاوه بر جابجایی راه‌آهن باعث ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان شود.

وی در ادامه می‌گوید: این موضوع باید کارشناسی شود و همه دستگاه‌ها مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

هادی از اهالی منطقه دراین باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم بیان کرد: راه‌آهن در شهرستان اندیمشک نماد ایستادگی، مقاومت مردم اندیمشک در دوران دفاع‌مقدس است که راه‌آهن اندیمشک در حمل پیکر مطهر شهدا و جابجایی رزمندگان، مهمات و تجهیزات در دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرده است.

وی گفت: ولی متاسفانه خط راه‌آهن، بازار اندیمشک را دو قسمت تقسیم کرده و بر روی معشیت و اقتصاد شهرستان تاثیر گذاشته است و انتظاری می‌رود که مسئولان شهرستان با تلاش جدی پیگیر انتظارات مردم باشند که در این راستا همکاری راه‌آهن ضرورت دارد.

به گزارش تسنیم، تا زمانی که مسئولین به فکر چاره‌ای نباشند شاهد اخباری از این دست خواهیم بود یک کشته و یک مصدوم در حادثه برخورد قطار در اندیمشک یا مرگ یک زن در برخورد با قطار در اندیمشک خواهیم بود.
 
گزارش از محمدحمید ذوالفقاری

انتهای پیام/ش

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همین راه آهن راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد

امتداد- با حکم مدیرعامل بانک ملی ایران، علی نبوی به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران، با تایید مصوبه هیئت مدیره شرکت، در حکمی علی نبوی را بعنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) منصوب کرد.

شایان ذکر است علی نبوی از آذر ماه سال گذشته بعنوان عضو موظف هیئت مدیره وبانک در این شرکت مشغول کار بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ، دستیار ویژه وزیر صمت و رئیس ستاد راهبری شرکت‌های غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صمت، نماینده وزیر صمت در امور مجامع شرکت‌های دولتی، رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه، مدیر بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی، مدیر سرمایه‌گذاری داخلی صندوق توسعه ملی، تصدی سمت مدیرعاملی و مدیر کارخانه و سایر سطوح مدیریتی در بنگاه‌های متعدد صنعتی و تولیدی بخشی از سوابق مدیرعامل جدید «وبانک» در حوزه بنگاهداری و اقتصاد پولی و بانکی کشور است.

مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی دانش آموخته مهندسی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • تصویری از عبور مردم از عرض رودخانه سدیج به دلیل نبود پل
  • تحقق آرزوی ۴۵ ساله مردم بنوار ناظر اندیمشک
  • «متاورس» بازگشته است
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • زمین گیر شدن عامل شرارت در زابل
  • ساخت زیرگذر عابر پیاده بلاک کرج کردان برای عبور ایمن شهروندان
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران