Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:31:44 GMT

سرباز اشکانی برای همیشه به گرگان برگشت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۸۱۴۷

سرباز اشکانی برای همیشه به گرگان برگشت

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، احمد تجری اظهار داشت: این پیکره سنگی امسال و به طور موقت در موزه باستان‌ شناسی گرگان رونمایی شد اما پس از موافقت نهایی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، برای همیشه در این استان ماندگار شد.

پیکره سنگی سرباز اشکانی که در برخی موارد از آن با عنوان "سردار ساسانی" نیز یاد می شود، پس از وقوع سیل در اوایل دهه ۶۰ خورشیدی، توسط ماموران یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی در جنگل النگدره گرگان شناسایی و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر پس از کشف در زمانی که هنوز گلستان از مازندران جدا نشده بود، به موزه بابل منتقل شده بود که مهرماه امسال برای نمایش موقت یک ماهه به گرگان بازگشت و مورد استقبال شهروندان و مسافران قرار گرفت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان گفت: در توافق انجام شده با مازندران مقرر شد در چوبی متعلق به این استان که در گرگان نگهداری می‌ شود راهی موزه بابل شود.

 این مجسمه سنگی پیکره انسان متعلق به دوره اشکانی و از جنس سنگ آهک است و به علت شباهت‌های هنر دوره اشکانی و ساسانی برخی کارشناسان احتمال داده‌اند این اثر تاریخی شاید متعلق به دوره ساسانی هم باشد.

شاهنشاهی اشکانی یا اشکانیان که با نام امپراتوری پارت‌ها نیز شناخته می‌شود در قرن ۳ پیش از میلاد تأسیس و ۴۷۱ سال بر قسمت اعظم غرب آسیا حکومت کرد.

برچسب‌ها ساسانیان گلستان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساسانیان گلستان میراث فرهنگی ساسانیان گلستان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان

هئیت دانش آموزی انصارالمهدی در دبیرستان ایرانشهر شهرستان گرگان استان گلستان با هدف گرامیداشت شهدای دانش آموز مراسمی را در نمازخانه این دبیرستان برگزار کردند. در این مراسم به بررسی عملیات وعده صادق در اندیشه مهدویت پرداخته شد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال تصاویری از برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر شهرستان گرگان خبر داد.

منبع: شهروندخبرنگار - گلستان

بیشتر بخوانید:

برگزاری اولین یادواره ۵ شهید دانش آموز بخش کنارتخته و کمارج + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • پلیس مانع فروش سکه‌های دوره اشکانی شد
  • هوشیاری پلیس فسا مانع از فروش سکه‌های دوره اشکانی شد
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان