Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@22:26:57 GMT

عدم مطالبه گری درست منتخبین را می‌لغزاند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۸۱۵۱

عدم مطالبه گری درست منتخبین را می‌لغزاند

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلابی گیلان با تأکید بر اینکه مجلس جدید باید ریل‌گذاری صحیح و نظارت مؤثری برای تحول در عرصه‌های مختلف داشته باشد، گفت: بهترین­ها هم اگر مورد سؤال و مطالبه قرار نداشته باشند در معرض لغزش قرار خواهند گرفت و از همین حیث اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فردی یا جمعی خواهند کوشید در امر مطالبه گری پیشگام باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاوش آقاجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه انتخابات مجلس دهم برگ زرینی بر کارنامه گیله‌مردان و گیله‌زنان بود، اظهار کرد: گیلانیان باوجود همه محدودیت‌­های موجود، سم‌پاشی‌های روانی دشمنان، تهی کردن واژگان تدبیر و امید توسط مدعیان آن و باوجود مشکلات مدیریتی و رخوت­های نظارتی در قوای مجریه و مقننه، این‌چنین پای صندوق­های رأی آمدند و حماسه‌­ای دیگر را این بار در گام دوم انقلاب اسلامی آفریدید.

وی با بیان اینکه نظیر مشارکت مردم گیلان در انتخابات در بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی نیز به‌ندرت دیده می‌شود، گفت: مردم این بار نیز اجازه ندادند این پیام به دشمنان مخابره شود که فشارهای دشمنان آن‌ها را خسته و دلسرد کرده و یأس از تدبیر مدیران ناکارآمد و غیر دلسوز، موجب یأس از کلیت نظام و امید به اصلاح امور شود.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلابی گیلان با اشاره به‌قرار دادن ایران در لیست سیاه FATF پس از انتخابات بیان کرد: امروز مردم اثبات کردند پای انقلاب ایستاده­‌اند و همین ایستادگی باعث شد دشمنان در همان روز جشن ملی انتخابات، با قرار دادن ایران در لیست سیاه FATF، تلاشی هرچند کور برای فشار بر مردم داشته باشد که ان‌شاءالله با مجلسی انقلابی هر آنچه دشمن به‌عنوان تهدید رقم‌زده به فرصت تبدیل شود.

آقاجانی با تأکید بر اینکه مجلس جدید با ریل‌گذاری صحیح و نظارت مؤثر، تحولی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رقم بزند، تصریح کرد: این محقق نمی‌شود مگر با ابرام بر مطالبه گری درباره وعده‌­ها و تکالیف چراکه بهترین­ها هم اگر مورد سؤال و مطالبه قرار نداشته باشند در معرض لغزش قرار خواهند گرفت و از همین حیث اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی فردی یا جمعی خواهند کوشید در امر مطالبه گری پیشگام باشند و ملاحظاتی جز نفع مردم و خدمت به کشور نداشته باشند.

وی با اشاره به اعتماد مردم گیلان به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به وجود تمام محدودیت‌هایی که از حیث عرصه رقابت برای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گیلان وجود داشت، افزود: مردم گیلان اجازه دادند شورا به نمایندگی از مردم بکوشد با مکانیزمی شفاف در جهت تمرکز آرا بر گزینه‌های رأی آور و انقلابی تلاشی مؤثر داشته باشد و تا حد ممکن از پراکندگی آرا بکاهد و نشان دهد می‌توان با هوشمندی و وحدت، صحنه­‌هایی خلق کرد که قبلاً تحققشان سخت و بعید بود.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلابی گیلان با تأکید بر اینکه باید تجربه همگرایی در انتخابات اخیر همانند تجارب گذشته به‌خوبی آسیب‌شناسی شود، گفت: باید ایرادات آن برای انتخابات‌های آتی مرتفع شود که خود شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان گیلان نکات مدنظر خود را به متولیان همگرایی و هم‌افزایی بین نیروهای انقلابی منعکس خواهد کرد.

آقاجانی با تبریک به نمایندگان منتخب گیلان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس بیان کرد: شورای ائتلاف گیلان نمایندگان منتخب را به خدمتگزاری مخلصانه و مستدام همچنین پاسخگویی صبورانه و بدهکارانه در حق این مردم بی‌نظیر دعوت می­‌کند و می­‌خواهد نگذارند صندلی‌­های  راهوار مجلس، آنان را از خدمتگزاری به فقرا و محرومان و مستضعفان غافل کند.

وی با بیان اینکه لابی­گری­های مجلس­های قبل، نباید نمایندگان این دوره را در پیگیری حقوق مردم و برخورد با ناکارآمدی‌ها و مفاسد سست کند، گفت: اگر چنین شود، هم به آراء مردم خیانت کرده‌اند و هم خود را از فرصت­های آتی خدمتگزاری محروم و هم حسن شهرت فعلی را با بدنامی و منفوریت جایگزین کرده‌اند، کما اینکه برخی نمایندگان قبلی چنین اقدامی را انجام دادند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلابی گیلان حضور یا عدم حضور در لیست ائتلاف را هرگز به معنی نفی نامزدها به‌عنوان نیروهای انقلابی و دلسوز ندانست و افزود: این شورا هر یک از نامزدها را ظرفیتی مؤثر برای مردم و انقلاب اسلامی می­داند که بنا به محدودیت‌هایی که در مکانیزم رسیدن به گزینه نهایی وجود داشت نتوانست برخی از ظرفیت‌های انقلابی موجود را همراه کند.

آقاجانی با تأکید بر اینکه بعضاً این محدودیت‌ها دوطرفه بوده، بیان کرد: برخی از این نامزدها نیز به دلایلی تمایلی به همراهی با سایر نامزدهای انقلابی حاضر در ائتلاف را نداشتند که امید است این‌ها مانعی برای هم‌افزایی نامزدهای انقلابی در آینده نباشد.

وی خطاب به نامزدهای انتخابات‌های آتی گفت: در کنار توجه به شایستگی­‌های خود برای ورود به عرصه انتخابات، به واقعیات موجود در میدان رقابت توجه داشته باشند و بدانند انتخابات مجلس همانند انتخابات ریاست جمهوری نیست که یک مناظره انتخاباتی در یک هفته منتهی به انتخابات باعث شود آراء نامزدی چند برابر و دیگری شکسته شود.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلابی گیلان با تأکید بر اینکه تجربه ثابت کرده که برای ورود به انتخابات مجلس باید برنامه‌ای به‌مراتب طولانی‌­تر از ایام تبلیغات داشت تا مردم فرصت کافی برای شناختن داشته باشند، افزود: برای نماینده شدن یک نامزد انقلابی، صرفاً آرای حزب‌اللهی‌ها کافی نیست بلکه باید آرای عامه مردم جلب شود و این یعنی باید با مردم­داری، مقبولیت را به صلاحیت‌­های خود بیفزایند در غیر این صورت ورود به عرصه انتخابات بدون در نظر گرفتن این ملاحظات و اصرار بر باقی ماندن تا روز انتخابات قطعاً نمی­‌تواند احساس تکلیفی هوشمندانه و مؤثر تلقی شود بلکه می­تواند موجب پراکندگی آرا نیز بشود.

آقاجانی از همه‌کسانی که در قالب هیأت مؤسس، مجمع نیروهای انقلاب و شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب در شهرستان‌های استان کوشیدند در فرایند رسیدن به نامزدهای رأی آور انقلابی نقش‌آفرین باشند تقدیر کرد و گفت: فرصت محدود در ایجاد هماهنگی و فهم مشترک از مکانیزم ائتلاف بعضاً باعث می‌­شد تا رسیدن به گزینه‌های نهایی بعضاً با سختی انجام شود و بااین‌وجود اهتمام به مسئله وحدت و پیروزی نیروهای انقلابی تسهیل‌کننده حرکت در این مسیر پرفرازونشیب و پرهزینه بود، هرچند که یقیناً می‌دانیم بزرگ‌ترین پاداش و همت این افراد انقلابی‌تر شدن مجلسی بود که کشور سال‌ها از ضعف آن رنجور بود و همگی برای نیل به آن، مخلصانه آبرو و اعتبار خود را به میدان آوردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان انقلاب اسلامی انتخابات مجلس انتخابات انقلاب اسلامی داشته باشند مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان شهر اصفهان گفت: اصفهان به‌عنوان یک باغ شهر مطالبه شرعی و قانونی با عنوان «حقابه» دارد، اما در بازگشایی‌های زاینده‌رود حقوق شهر محقق نشده و منجر به چند مسئله از جمله فرونشست و تهی شدن سفره‌های زیرزمینی شده است.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود رو به تعطیلی است، اظهار کرد: توقع و انتظار شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری بر این بود که اتفاق خوبی برای حال مردم در استان اصفهان و مرکزیت کشور رخ دهد، به همین دلیل موضوع آب به‌عنوان یکی از مواردی که می‌توانست در بهبود شرایط اجتماعی، روحی و روانی مردم مؤثر باشد، مطرح و اقدامات خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه حمایت بیشتر از این موضوع لازمه شدت گرفتن کارهای دبیرخانه زاینده‌رود بود، افزود: شهردار اصفهان باید در این زمینه مطالبه‌گر و مجری برنامه‌های مد نظر شورای اسلامی شهر و شهرداری باشد، البته طی شش ماه گذشته تلاش‌های زیادی داشتیم، اما معتقدیم به رغم اینکه تمایل برای انجام کار وجود دارد، به هر دلیلی در انجام آن تعلل صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قصد من از پرداختن به موضوع رو به تعطیل بودن دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود این است که مدیریت شهری را نسبت درخواست عمومی مردم اصفهان، افزایش امید در این کلان‌شهر و رفع مشکلات معیشتی مردم، به‌ویژه بهبود وضعیت مناطق غربی و شرقی و شامل باغات و مزارع کشاورزی است، گفت: به‌نظر می‌رسد این موضوع با جدیت پیگیری نمی‌شود، توقع از مجموعه شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان این است که کار ویژه‌تری در این راستا انجام دهند.

نادرالاصلی تاکید کرد: شهر اصفهان به‌عنوان یک باغ شهر مطالبه شرعی و قانونی با عنوان «حقابه» دارد، اما در بازگشایی‌های زاینده‌رود حقوق شهر محقق نشده است و منجر به چند مسئله از جمله فرونشست و تهی شدن سفره‌های زیرزمینی شده است، ادامه داد: جاری نشدن آب در مادی‌ها، وضعیت فضای سبز و مشکلات زیست‌محیطی را دو چندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این موارد حقوق مردم اصفهان است و باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: به‌عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می‌کنم که اگرچه شهرداری نمی‌تواند آب را جاری کند، اما می‌تواند مطالبه‌گر و پیگیر خواسته‌ها از سازمان‌ها و نهادها باشد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: توقع دارم شخص شهردار از جایگاه حقوقی و اداره حقوقی مجموعه شهرداری برای پیگیری حق خود از مبادی قضائی و حقوقی اقدام جدی انجام دهد.

کد خبر 746550

دیگر خبرها

  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • ضرورت تقویت و حمایت از نیروهای مسلح کشور
  • چرا انتخابات ۴۵ صندلی باقی مانده مجلس دوازدهم اهمیت زیادی دارد؟
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات رئیسه مجلس آینده
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات‌رییسه مجلس آینده