Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@11:33:05 GMT

افزایش 66 درصدی بودجه شهرداری سال آینده

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۸۲۱۹

افزایش 66 درصدی بودجه شهرداری سال آینده

خبرگزاری آریا - بودجه شهرداری برای سال 99 مطابق با لایحه ارسالی 30هزار و 210 میلیارد تومان بود که پس از بررسی در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق رقم بودجه به 31 هزار 332 میلیارد تومان افزایش یافت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر سید حسن رسولی در دویستمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه "بودجه سال 99 شهرداری تهران، سازمانها، و شرکت‌های تابعه (بخش‌های درآمدها، منابع و تبصره ها) " گفت: خدمت دست اندرکاران انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی خسته نباشید می‌گویم و صرفنظر از کیفیت فرایند اجرای قانون انتخابات که بحث‌های فراوانی دارد، به آن دسته از منتخبان مردم که در مرحله اول موفق شدند به مجلس راه یابند، تبریک عرض می‌کنم و امیدوار هستم برای اداره کشور در شرایط سخت معیشتی مردم توان پیگیری لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او درباره کلیات لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 1399، اضافه کرد: بودجه سال 98 که نخستین سال برنامه سوم توسعه شهر تهران است، 18 هزار و 820 میلیارد تومان بود. بر اساس جدول منابع و مصارف مصوب برنامه سوم، مقرر شد شهرداری در برنامه پنج ساله حداقل به میزان 150هزار میلیارد تومان تامین منابع کند. از آنجا که تصویب برنامه به طول انجامید، شهرداری لایحه متمم سال 98 را تهیه و به شورا ارسال کرد تا فاصله بودجه امسال نسبت به برنامه سوم بیشتر نشود.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، تاکید کرد: براساس لایحه متمم، رقم دقیق بودجه سال 98 شهرداری تهران به 24هزار و 185 میلیارد تومان افزایش یافت.
رسولی گفت: بودجه شهرداری برای سال 99 مطابق با لایحه ارسالی 30هزار و 210 میلیارد تومان بود که پس از بررسی در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق رقم بودجه به 31 هزار 332 میلیارد تومان افزایش یافت و معتقدیم این عدد با اصول حاکم بر نظام بودجه‌ریزی همچون تحقق پذیری، واقع‌بینی، انعطاف پذیری و سایر بایسته‌هایی بودجه تطابق دارد.
او با بیان اینکه در بودجه سال 98 سهم درآمد‌های پایدار به 37 درصد افزایش یافت که این پیام خوبی است، عنوان کرد: رقم بودجه سال آینده نسبت به بودجه مصوب اولیه امسال 66 درصد و نسبت به متمم بودجه 30 درصد افزایش یافت.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه 10هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 104 پروژه اولویت‌دار شهرداری در سال‌های آینده در بودجه 99 لحاظ شده است، تصریح کرد: در اجرای راهبرد شورای پنجم با هدف کاهش بودجه هزینه و افزایش بودجه سرمایه، سهم بودجه سرمایه‌ی به 47 درصد افزایش و سهم بودجه هزینه به 24 درصد کاهش یافته است.
رسولی با بیان اینکه 800 میلیارد تومان کمک به حوزه منابع انسانی در بخش هزینه در سال 99 در نظر گرفته شده است، اعلام کرد سه هزار نفر از نیروهائی که تمایل به بازنشستگی پیش از موعد دارند، تعدیل خواهند شد.
بر پایه این گزارش کلیات لایحه بودجه سال ٩٩ شهرداری تهران با ١٠ رای موافق از ١4 عضو حاضر در صحن شورای شهر به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برنامه و بودجه شهرداری تهران میلیارد تومان بودجه شهرداری افزایش یافت بودجه سال شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: عدالت‌محوری، توسعه متوازن شهر و محلات، پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، تمرکز بر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی از اولویت‌های عمرانی شهرداری زرین‌شهر برای سال‌جاری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین اسماعیلی‌احمدی، امروز چهارشنبه _هشتم فروردین _ در جمع پرسنل شهرداری زرین‌شهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ به عنوان شهردار این شهر انتخاب شدم و در آن زمان بودجه شهرداری با عددی حدود ۷۵۰ میلیارد ریال تحویل گرفته شد و در سال ۱۴۰۱ این بودجه افزایش ۲۸ درصدی داشت.

وی با اشاره به وصول دو هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری زرین‌شهر در سال ۱۴۰۲، افزود: سال ۱۴۰۲ بودجه شهرداری زرین‌شهر با افزایش ۴۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ و بالغ بر هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تهیه و تدوین شد که با همکاری و تلاش شورای اسلامی شهر، معاونان، رؤسای ادارت، پرسنل و کارگران بودجه نه تنها در سال گذشته از سقف مصوب عبور کردیم، بلکه بی‌نظیرترین تحقق بودجه در دوره ششم مدیریت شهری رقم خورده است.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه ظرف مدت سه سال بودجه ۷۵۰ میلیارد ریالی شهرداری را به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد افزایش داده‌ایم، تصریح کرد: بودجه شهرداری زرین‌شهر برای سال ۱۴۰۳ بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تدوین و به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و قطعاً تحقق بودجه سال‌جاری نیز دور از ذهن نیست چراکه برای رسیدن به این هدف عملکرد و تلاش جهادی معاونین، رؤسای ادارات و کارکنان شهرداری را مبنا قرار دادیم.

وی ادامه داد: در تدوین بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر تلاش شد تا اولویت‌های شهر و شهروندان خطه طلایی ایران در آن دیده شود تا مطالبات قانونی و به حق آن‌ها در مسیر تحقق قرار گیرد.

اسماعیلی‌احمدی اضافه کرد: عدالت‌محوری، توسعه متوازن شهر و محلات، پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، تمرکز بر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی از اولویت‌های عمرانی شهرداری زرین‌شهر برای سال‌جاری خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی شهرداری‌های شهرهای ایران، عنوان کرد: طی دو سال گذشته عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها پرداخت نشده و مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری‌ها افزایش پیدا کرده است از این رو باید توان بیشتری برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در خطه طلایی ایران صرف شود.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: در دوره ششم مدیریت شهری تأکید فراوانی بر تمرکز شهرداری بر انضباط مالی و بهبود فرآیندهای مالی در شهرداری داشته‌ایم و در سال‌جاری نیز انتظار می‌رود برای کاهش انقباضی هزینه‌های جاری تلاشی دوچندان صورت گیرد و صرفه‌جویی در هزینه، کسب درآمد در واحدها روند صعودی داشته باشد تا در نهایت کام شهروندان با خدمات ارائه شده شیرین شود.

کد خبر 739561

دیگر خبرها

  • روایت رئیس سازمان برنامه و بودجه از بودجه ۱۴۰۲؛ درآمد‌های دولت چه تغییری کرد؟
  • لایحه جامع منابع انسانی تهیه و مشخص شود
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • بودجه فرهنگی شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت در سال ۱۴۰۲
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد