Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوق تخصص قلب و عروق گفت: رعایت نکات بهداشتی از راهکارهای مهم جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است و افرادی که بیماری اورژانسی ندارند بهتر است به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

سیدعلی جمالیان فوق تخصص قلب و عروق و رئیس بیمارستان لواسانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: بحث این بیماری این روزها زیاد است و این ویروس از کشور چین وارد ایران شده و در حال حاضر با شروع یک شیوع ویروس در ایران مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان داشت: باید یکسری تمهیدات را بالافاصله در نظر بگیریم تا به این بیماری مبتلا نشویم. 

این فوق تخصص قلب و عروق بیان داشت:‌ افرادی که دارای بیماری‌های قلبی، نارسایی‌های قلبی، دیابت و یا ضعف ایمنی بدن هستند و سن بالایی هم دارند، باید نکات بهداشتی را مورد توجه قرار بدهند و از تردد در جاهای شلوغ پرهیز و از ماسک استفاده کنند.

وی ادامه داد: مردم هم ضمن حفظ نکات بهداشتی، حتماً با افراد مشکوک به این بیماری تا فاصله یک‌متری دور باشند و شستشوی دست‌ها را با آب و صابون مکرر انجام دهند و این ویروس را رعایت اصول بهداشتی از بین می‌رود. 

جمالیان بیان داشت: بروز این بیماری بین 3 تا 4 روز طول می‌کشد و ممکن است تعدادی از افراد مبتلا به این بیماری باشند اما علائم آن را نداشته باشند، بنابراین باید مواظب باشند و از مترو و اتوبوس و همچنین پرتردد تا می‌توانند حضور نداشته باشند.

وی تأکید کرد: افرادی که دچار بیماری‌های سرماخوردگی و یا آنفلوانزای خفیف هستند حتماً ماسک بزنند تا این بیماری به افراد دیگر سرایت نکند و رعایت بهداشت عمومی راحت‌ترین کار برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری کرونا است. 

این فوق تخصص قلب و عروق بیان داشت: مرگ و میر افراد زیر 9 سال را تاکنون بر اثر این ویروس نداشته‌ایم و افراد میانسال هم اگر نکات ایمنی را رعایت کنند، قطعاً از این بیماری عبور خواهند کرد و اگر کسی مشکوک به بیماری هست، حتماً به مراکز درمانی مراجعه کند. مرگ و میر منجر به ویروس کرونا 0.2 درصد است و قطعا با رعایت نکات بهداشتی، از این شرایط عبور می‌کنیم. 

جمالیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه افرادی که دارای بیماری‌های غیراورژانسی هستند می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند،‌ گفت: توصیه بنده این است کسانی که کار اورژانسی ندارند فعلا از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کنند و در هفته‌های آینده بیماری خود را مورد پیگیری قرار بدهند. 

وی یادآور شد:‌ حتی اگر می‌توانند برای ملاقات بیمار خود در بیمارستان هم حضور پیدا نکنند و از فضای مجازی استفاده کنند تا این ویروس طی هفته‌های آینده و با گرم شدن هوا از بین برود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قلب چین بیمارستان بیماری مراکز درمانی مراجعه فوق تخصص قلب و عروق نکات بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

وزیر کشور از نیروهای فراجا از اجرای طرح نور توسط پلیس قدردانی کرده و آن را در راستای عمل به مطالبه عمومی جامعه دانست.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه آئین تکریم و معارفه استاندار مازندران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره طرح اخیر پلیس در برخورد با کشف حجاب در کشور، گفت: حجاب از ارزش‌های ملی، دینی و اسلامی ماست و ایرانیان همیشه در طول زمان به رعایت حجاب و عفاف معروف بودند و امروز هم یک دستور قانونی است و اکثر بانوان آن را اجرا می‌کنند.

وی افزود: نیروهای فراجا با رعایت کرامت انسانی و همه جنبه‌های اخلاقی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نمی‌کنند تذکر می‌دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: فراجا به همه مأموران خود تأکید کرده است تفکیک غفلت و اهمال شهروندان در اجرای قانون با تدبیر برای هنجارشکنی و ساختارشکنی با دقت کامل صورت بپذیرد. و سیاست‌های پیشگیرانه در این موضوع چندلایه، منعطف، جامع و دوراندیشانه است. من از پلیس برای اجرای طرح نور که طرحی در راستای مطالبه عمومی جامعه است، قدردانی می‌کنم.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توضیح معاون وزیر راه درباره حجاب بان های فرودگاه ها: از طرف ستاد امر به معروف می آیند کسی که در تجمع حجاب با سر بر صورت پلیس کوبید(عکس)

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • چه زمانی برای تست روانشناسی به مراکز مشاوره مراجعه کنیم