Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@08:21:44 GMT

ورود ملخ‌های مهاجم با قامت جدید به ایران

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۸۳۹۰

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا میر با بیان اینکه ملخ‌های صحرایی مهاجم در شرایط مختلف امکان تغییر رنگ دارند، اظهار کرد: وضعیت فیزیولوژی بدن ملخ‌های صحرایی به آن‌ها اجاز می‌دهد تغییر رنگ داده و از زرد به خاکی و گاهی صورتی تبدیل شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ملخ‌های صحرایی مهاجم تغییر رنگ داده و هم رنگ ملخ‌های بومی کشور ما خاکی رنگ شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میر با تاکید بر اینکه فاز جدید تهاجم از شنبه هفته جاری آغاز شده است، افزود: شنبه هفته جاری اولین دسته‌جات ملخ‌های صحرایی در فاز جدید از کشور عربستان و دریایی سرخ وارد ایران شده‌اند.

وی اضافه کرد: دستجات ملخ‌ها استان‌های بوشهر، هرمزگان و جنوب فارس را آلوده کرده و اکنون مبارزه با آن‌ها در 7 هزار و 500 هکتار در حال انجام است.

میر با اشاره به تراکم بالای ملخ‌های مهاجم در فاز جدید تهاجم، گفت: تراکم بالای ملخ‌های مهاجم در فاز جدید می‌طلبد مبارزه به صورتی جدی‌تر انجام شود، البته با توجه به تجربه سال‌ گذشته آمادگی لازم برای مبارزه وجود دارد.

وی پیش‌بینی کرد ریزش دستجات ملخ‌های مهاجم تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه داشته و سطح مبارزه به سطح یک میلیون هکتار برسد.

میر درباره آخرین وضعیت تامین اعتبار مالی مورد نیاز برای مبارزه با هجوم جدید ملخ‌های صحرایی، اظهار کرد: از مرداد ماه سال‌جاری نامه‌نگاری برای دریافت اعتبار با دستگاه‌های مربوطه انجام شده و موفق به دریافت 20 میلیارد تومان شده‌ایم.

وی تصریح کرد: این میزان اعتبار برای شروع مبارزه کافی است، اما برای ادامه آن نیاز به اعتبار بیشتری داریم.

میر یکی از مشکلات اصلی این سازمان برای مبارزه را نبود خودروهای شاسی‌‌بلند عنوان کرد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سازمان حفظ نباتات با کمبود خودروی شاسی‌بلند روبه‌رو هستیم.

میر از دستگاه‌های نظامی درخواست کرد که با توجه به جدی بودن خطر فاز جدید هجوم ملخ‌های صحرایی، مانند سال گذشته در تامین تجهیزات از جمله خودروهای مناسب با سازمان حفظ نباتات همکاری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ملخ نباتات ملخ های صحرایی ملخ های مهاجم فاز جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند مدارس با شرکت‌های دانش بنیان باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود و آماده هستیم این موضوع را در ساختار تعریف کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت‌امنایی اظهار کرد: امید در ادبیات ما جایگاه ویژه‌ای دارد، برای تسخیر آینده باید با امید حرکت کرد.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب جایگاه علم و امید برجسته است، علم در دست فردی قدرتمند است که امید داشته باشد به تغییر.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دیدن پیشرفت‌ها نسل جدید را امیدوار می‌کند، وقتی دانش‌آموزان سمپاد که دو درصد دانش‌آموزان کشور هستند بر روی عرشه کشتی در جنوب ایران قدرت کشور را مشاهده می‌کنند چراغ امید در دل آنها خاموش نمی‌شود.

صحرایی ادامه داد: دانش‌آموزان وقتی به شرکت‌های دانش بنیان رفته و مشاهده می‌کنند جوانان غیرممکن‌ها در ذهن آنها را ممکن کرده‌اند امید در دل آنها روشن می‌شود.

صحرایی متذکر شد: پیوند امید و پیشرفت بهترین پاسخ ما به جنگ ترکیبی است، مدرسه مزرعه آینده است، امروز در تحقق جایگاه برجسته علمی ایران در جهان نقش آموزش و پرورش بسیار مهم است و این نهاد کودکان را خلاق و پرسشگر تربیت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند مدارس با شرکت‌های دانش بنیان باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود و آماده هستیم این موضوع را در ساختار تعریف کنیم و شرکت‌های دانش بنیان تعدادی از مدارس را به عنوان مدارس وابسته بپذیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرز خسروی فعال‌تر می شود
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • خلاقیت و شکوفایی مدارس در چهل سال دوم انقلاب پررنگ‌تر است
  • مدارس را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند بزنید
  • بیمارستان‌ های صحرایی نیاز فوری غزه است
  • تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • سرمربی پورتو: تولد دوباره طارمی؟ او همیشه متعهد و حرفه ای بوده است
  • مهاجم محبوب حسین عبدی دوباره در اردوی ملی
  • ماجراجویی شاگردان شجاعی در قامت یک تیم هجومی