Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@18:39:12 GMT

مطالبات زعفرانکاران تا پایان سال تسویه می شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۸۶۶۶

مطالبات زعفرانکاران تا پایان سال تسویه می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تسویه ۳۲ درصد مطالبات زعفران کاران خبر داد و گفت: مابقی مطالبات نیز تا آخر سال پرداخت می شود. ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، حسین شیرزاد گفت: عملیات خرید حمایتی زعفران در سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی که به ترتیب از تولیدکنندگان بنام و عمده این محصول در سطح کشور هستند انجام شد و مجموعاً مقدار 72.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

117.735 گرم به ارزش 6.726.965.166.000 ریال است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی مطالبات کشاورزان که تاکنون پرداخت شده را بالغ بر 32 درصد عنوان کرد و افزود: با همکاری بانک مرکزی و بانک‌های عامل و پیگیری سازمان برنامه و بودجه در صدد تأمین باقی مانده اعتبار و تسویه مطالبات کشاورزان هستیم و با پیگیری‌های درحال انجام، امیدواریم بتوانیم تا پایان سال مطالبات کشاورزان را تسویه کنیم.

«نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان استان گیلان» در رشت برپا می‌شود‌سهمیه نفت سفید خانوارهای شهری و روستایی آذربایجان غربی اعلام شد

شیرزاد اظهار کرد: خرید حمایتی زعفران در سال 96 در شرایط افت قیمت از کشاورزان به میزان حدود 68 تن انجام شد که عمده مطالبات کشاورزان در اوایل خرداد 1397 تسویه شد.

وی اضافه کرد: این زعفران بیش از انجام آزمایشات فیزیکی و شیمیایی و اطمینان از کیفیت آن مستقیماً از تولیدکنندگان خریداری شده و پس از بسته‌بندی در کیسه‌های پلاستیکی مخصوص طبقه‌بندی و هر کدام دارای یک بار کد چهار وجهی است که تمام مشخصات کمی و کیفی محتوی نایلون را برای خریداران مشخص می‌کند.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مطالبات کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی برآورد کرد ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال زراعی جاری تولید و حداقل ۱۰.۵ میلیون تن خریدتضمینی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت جهادکشاورزی، سهراب سهرابی به مناسبت نامگذاری روز ۳۱ فروردین با عنوان "روز ملی گندم و نان" افزود: هماهنگی‌های لازم با شرکت بازرگانی دولتی ایران و مجموعه وزارت جهادکشاورزی انجام شده و بیش از ۱۱۰۰ مرکز خرید تضمینی، آماده تحویل گندم کشاورزان است.

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی گذشته را ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن عنوان و اظهارکرد: با این روند در یک برنامه دو تا سه ساله به خودکفایی پایدار گندم خواهیم رسید. گندم مورد نیاز کشور سالانه ۱۲ میلیون تن است.

وی درباره برداشت گندم در سال زراعی جاری گفت: برداشت نخستین خوشه‌های طلایی گندم از روزهای هفتم، هشتم و نهم فروردین در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

سهرابی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات برداشت گندم در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، جنوب کرمان، جنوب استان فارس، ایلام و خوزستان آغاز شده و برداشت این محصول در کشور تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۱ هزار دستگاه کمباین آماده ارایه خدمات به کشاورزان است، گفت: کشاورزان در برداشت محصول از کمباین‌هایی که معاینه فنی برایشان صادر شده است و ریزش کمتری دارند، استفاده کنند و در شب گندم برداشت نکنند.

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی در همین حال از کشاورزان خواست با توجه به ادامه بارش‌ها و افزایش بیماری‌ها و آفات گندم مانند زنگ زرد و سفیدک پودری، به مراکز خدمات کشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی مراجعه و طبق دستورالعمل‌ها مبارزه را انجام دهند.

وی توصیه کرد: آبیاری مزارع در اراضی آبی نیز بر اساس دستورالعمل‌ها و در زمان‌های متناسب با افزایش دما و خشکی انجام شود.

وی افزود: مدیریت تغذیه گیاهی در مرحله داشت به خصوص در مناطق معتدل کشور و اقلیم‌های سرد کشور مهم است و عملیات مصرف کودهای پتاسه و سولفات آمونیوم و ریزمغذی‌ها باید اجرا شود.

سهرابی ادامه داد: کشاورزان با توجه به نقش مواد آلی خاک و حفظ بقایای گیاهی در افزایش حاصلخیزی خاک، کاهش فرسایش آبی و بادی، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش عملکرد در بلند مدت به هیچ وجه پس از برداشت محصول گندم، بقایای گیاهی را آتش نزنند و با مشورت کارشناسان و محققان در اراضی آبی اقدام به کشت مستقیم در بقایای گیاهی کنند.

وی دلیل نامگذاری یک روز در تقویم رسمی کشور با عنوان "گندم و نان" را به دلیل اهمیت آن در زنجیره غذایی انسان‌ها و نقش آن در امنیت غذایی و تامین پروتیین مورد نیاز مردم ایران دانست.

کد خبر 746018

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • شالیکاری در مازندران مکانیزه شود
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه