Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@19:29:04 GMT

۲۰ بار در روز صدای شما را ضبط می‌شود!

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۸۶۸۷

۲۰ بار در روز صدای شما را ضبط می‌شود!

اسپیکر‌های هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روز‌ها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است.

به گزارش ایسنا، برخلاف استقبال بی‌نظیر کاربران از اسپیکر‌های هوشمند بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری بر این باورند که استفاده از این محصولات ریسک بالایی دارد و حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران را به شدت تهدید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تازه‌ترین گزارشی که در وب سایت fortune آمده است، محققان و پژوهشگران به تازگی دریافته و اعلام کرده اند که اسپیکر‌های هوشمند به طور ناخواسته و متوسط ۲۰ بار در روز مکالمات و صحبت‌های روزمره کاربران را ضبط می‌کنند.

بدون شک این خبر می‌تواند برای بسیاری از کاربران و علاقمندان به این گجت‌های هوشمند نگران کننده باشد چراکه معلوم نیست چه بر سر حریم خصوصی آن‌ها می‌آید و از این طریق هکر‌ها و اشخاص ثالث قادر خواهند بود به اطلاعات متعددی دست پیدا کنند.

پیشتر نیز در اخبار قبلی آمده بود که اسپیکر هوشمند الکسای آمازون به طور ناخواسته مکالمات خصوصی میان یک زوج را در خانه ضبط کرده بود.

از معروف‌ترین و محبوب‌ترین اسپیکر‌های هوشمند در جهان می‌توان به الکسای آمازون، گوگل هوم و اپل هوم پاد اشاره کرد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که اسپیکر‌های هوشمند سریع‌تر از ابزار‌های واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال‌های آینده سهم بسیار بیش‌تری از بازار ابزار‌های هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکر‌های هوشمند باید گفت که این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا درصورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستور‌های صوتی کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کار‌ها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اسپیکرهای هوشمند هکرها اسپیکر های هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی دیوار‌های صوتی در معابر پرتردد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، از نصب و نوسازی دیوارهای صوتی در راستای کاهش آلودگی‌های صوتی در معابر پرتردد و بزرگراه‌ها خبر داد.

به گزارش مهر، شهریار افندی‌زاده، با اشاره به اینکه طراحی و نصب ۴۳۰ مترمربع دیوار صوتی در بزرگراه شهید خرازی و ایستگاه متین در سال ۱۴۰۲ انجام شد گفت: سال گذشته، ۱۸۰ مترمربع دیوار صوتی نیز در بزرگراه‌های شهید حکیم و فضل الله نوری نوسازی شده است.

وی افزود: در پی ابراز نارضایتی برخی از ساکنین مجاور ایستگاه سی. ان. جی متین، واقع در محله زمزم تهران، خیابان مجتبی متین، با همکاری دانشگاه تهران، مطالعات و امکان‌سنجی‌های لازم انجام گرفت و در نهایت با طراحی و نصب ۹۰ مترمربع دیوار صوتی به ابعاد ۶.۳۰ در ۱۴.۳۰، آلودگی ایستگاه یادشده به نحو قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافت.

افندی‌زاده با بیان اینکه با طراحی و نصب ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در ضلع جنوبی ایستگاه سی. ان. جی متین، ۲۰ دسی‌بل از آلودگی صوتی ساختمان‌های همجوار کاهش یافته است گفت: تاکنون به‌منظور کاهش آلودگی صدا و پیامدهای ناشی از آن برای شهروندان، ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در مناطق مختلف بویژه بزرگراه‌های پایتخت نصب شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد: دیوارهای صوتی، سازه‌های محکم و مقاومی هستند که میزان صدا را با ایجاد مانعی بین گیرنده صوت و منبع تولیدکننده آن کاهش می‌دهند.

افندی‌زاده همچنین خاطرنشان کرد در سنوات گذشته دیوارهایی در مناطق موردنیاز نصب شده که این موانع صوتی باید با استانداردهای جدید و شرایط امروز به‌روزرسانی شود و به همین دلیل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با برنامه‌ریزی انجام شده ضمن نگهداری به نوسازی آنها نیز پرداخته تا شاهد کاهش بیشتر آلودگی‌های ناشی از سر و صدای زیاد در معابر پرتردد به خصوص بزرگراه‌ها باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه مناطق مسکونی، آموزشی و بیمارستانی واقع در حاشیه بزرگراه‌های تهران همواره از سر و صدای زیاد برخوردار است، گفت: نصب عایق‌های صوتی برای بزرگراه‌های شهر تهران از سال‌های گذشته با توجه به طراحی و عوامل متعددی از جمله شکل، جنس، ارتفاع، طول، محل نصب و… در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران قرار گرفته است.

افندی‌زاده در ادامه یکی از چالش‌ها و مشکلات اصلی دیوارهای صوتی بزرگراه‌ها را سرقت آنها بیان کرد و گفت: بخشی از دیوارهای صوتی هم به علت تصادفات و برخورد خودروها از بین می‌روند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به تغییر در طراحی دیوارهای صوتی برای جلوگیری از سرقت اظهار کرد: در حال حاضر در طراحی این دیوارها تغییراتی ایجاد کرده و از موادی استفاده می‌شود که برای سرقت جذابیت نداشته و نوع اتصال این اقلام به همدیگر نیز به‌گونه‌ای انتخاب شده که در برابر سرقت مقاوم باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • پادکست | ترافیک سنگین در محورهای چالوس و تهران پردیس
  • نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته
  • نگهداری و نوسازی دیوار‌های صوتی در پایتخت
  • ترافیک سنگین در محور هراز و آزادراه قزوین کرج تهران
  • نوسازی دیوار‌های صوتی در معابر پرتردد
  • گیر کردن سکه بین تار‌های صوتی یک نوجوان
  • آلودگی صوتی؛ بلای جان شهرها
  • راهکارهای مبارزه با آلودگی صوتی در شهرها
  • ترافیک عجیب در محور تهران رودهن