Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@15:43:45 GMT

توزیع، خرید و فروش ماسک‌های پزشکی ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۸۷۶۷

توزیع، خرید و فروش ماسک‌های پزشکی ممنوع شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا شانه‌ساز اظهار کرد: نظر به شرایط موجود، بخشنامه مدیرکل تجهیزات پزشکی و با توجه به مصوبه قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی مبنی بر لزوم برنامه‌ریزی در خصوص تامین و توزیع انواع ماسک توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی، بخشنامه‌ای به تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، واحدهای صنفی، شرکتهای پخش دارویی، عرضه‌کنندگان و داروخانه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس هرگونه توزیع، خرید و فروش انواع ماسک‌های پزشکی شامل ماسک جراحی ( بنددار و کش‌دار)، فیلتردار، n95 و n99 توسط تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، واحدهای صنفی، شرکتهای پخش دارویی و غیره تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و کالاهای موجود صرفاً قابل فروش به هیئت امنای صرفه جویی ارزی وابسته به وزارت بهداشت است.

به گفته معاون وزیر بهداشت؛ توزیع انواع ماسک تنها از طریق هیئت امنا صورت خواهد گرفت و داروخانه‌های سطح شهر می‌تواند صرفاً اقدام به عرضه موجودی انبار خود (که قبل از ابلاغ این بخشنامه خریداری شده است) و در حد مصرف شخص متقاضی اقدام کنند.

شانه‌ساز خاطرنشان کرد: طبق این ابلاغیه، داروخانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجازه خرید مجدد از شرکت توزیع را به هیچ عنوان ندارد.

وی ادامه داد: تولید‌کنندگان، توزیع‌کنندگان، واحدهای صنفی، شرکتهای پخش دارویی باید کالاهای خود با نرخ قانونی مطابق ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و توزیع کنندگان به هیئت امنای صرفه جویی ارزی عرضه کنند.

‌شانه‌ساز با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان گفت: در صورت مشاهده هرگونه فروش، توزیع و عرضه کالا خارج از این بخشنامه و با قیمتهای نامتعارف و غیرقانونی، متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است هموطنان می‌توانند موارد تخلف را با شماره 135  به سازمان تعزیرات اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ماسک ماسک پزشکی توزیع کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، صادق پورسالم بیان کرد: از سوم تا نهم اردیبهشت هفته زمین پاک نام‌گذاری شده است. در این هفته برای افزایش آگاهی مردم و ترویج فرهنگ حفاظت از زمین، برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آنها توزیع کیسه‌های پارچه‌ای بین مردم و فروشگاه‌ها است.

وی از آغاز توزیع هزار کیسه پارچه‌ای بین نانوایی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در استان خبر داد و افزود: کیسه‌های پلاستیکی با منشاء نفت از پلیمر‌هایی تشکیل شده‌اند که به‌سختی تجزیه می‌شوند و ماندگاری آنها در طبیعت ۴۰۰ سال است، اما کیسه‌های پارچه‌ای دارای بافت‌های گیاهی هستند که بعد از ۴ تا ۵ ماه در طبیعت تجزیه می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر تولید کمتر زباله، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، کاهش هزینه و مقاومت بیشتر را از مزایای کیسه‌های پارچه‌ای عنوان کرد.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت با هدف مصرف کمتر کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها و حفاظت از محیط‌زیست، گفت: به فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابلاغ شده تا از دادن کیسه پلاستیکی رایگان به مشتریان خودداری کنند.

پورسالم یادآور شد: این کار در بسیاری از کشور‌ها اجرا می‌شود و در کاهش مصرف پلاستیک نقش موثری داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • حضور زنان در ورزشگاه تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود
  • حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • خرید و فروش مسکن ملی ممنوع شد + جزئیات
  • ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور