Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@02:38:34 GMT

◄ بیانیه هواپیمایی ماهان در مورد پروازهای چین

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۸۹۴۳

◄ بیانیه هواپیمایی ماهان در مورد پروازهای چین

تین نیوز

شرکت هواپیمایی ماهان، با توجه به مسائل مطرح شده در مورد پروازهای چین این شرکت، اقدام به ارائه از توضیحات جهت تنویر افکار عمومی کرد.

به گزارش تین نیوز، پروازهای برنامه‌ای شرکت هواپیمایی ماهان که پیش از این 12 پرواز هفتگی بود از روز شنبه مورخ دوازدهم بهمن ماه سال جاری برابر با 1 فوریه 2020 بنا بر نظر هیئت دولت تا اطلاع ثانوی متوقف شد که بر اساس آن رزرو بلیت هم‌اکنون در مسیرهای چین تا آخر ماه فوریۀ سال 2020 متوقف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظر به اینکه براساس مصوبه روز یکشنبه مورخ 13 بهمن سال جاری، برابر با 2 فوریۀ 2020 هیأت دولت، این شرکت طبق مجوزهای صادره توسط سازمان هواپیمایی کشوری ایران مجاز به انجام پروازهای باری به مقصد چین شده و از آن تاریخ تاکنون 2 پرواز باری به مقصد پکن و 2 پرواز باری به مقصد شانگهای انجام داده که محموله آن بار صنایع کشور و کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به چین بابت کنترل بحران ویروس کرونا بوده است.

 در این مدت بر اساس مصوبه هیئت دولت و مجوز سازمان هواپیمایی کشوری ایران 4 پرواز مسافری از تاریخ 12 بهمن تا 16 بهمن برابر اوّل فوریه تا پنجم فوریۀ 2020 به مقاصد پکن، شانگهای، گوانگجو و شنزن انجام شده برای انتقال مسافران چینی این شرکت حاضر در ایران و سایر کشورها و ایرانی‌های حاضر در چین با نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رعایت دستورالعمل‌های مربوط انجام گردیده است.

همچنین یک پرواز به مقصد ووهان در تاریخ 4 فوریه برابر با 15 بهمن 98 برای انتقال دانشجویان ایرانی بر اساس درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است.

در حال حاضر این شرکت پرواز برنامه‌ای مسافربری به مقصد چین ندارد و برقراری احتمالی مجدد پروازهای مذکور مبتنی بر مجوز سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع‌رسانی خواهد شد. از این‌رو در توقف پروازهای موردبحث هیچ‌گونه تأخیری صورت نگرفته است.

در این مدت پروازهای ترانزیت به دلیل منع سفر اتباع چین توسط دولت چین از مبدأ شهرهای چین نیز متوقف‌شده است.

مسافران ایرانی و چینی‌های منتقل شده به ایران و چین تا تاریخ 5 فوریۀ 2020 قبل از بروز بحران شیوع ویروس کرونا بلیت‌های ماهان را در اختیار داشتند که بایستی به مقاصد خود انتقال پیدا می‌کردند که با توجه به مصوبه هیئت دولت این امر صورت گرفت و خارج از این چارچوب انتقال مسافری صورت نگرفته است.

از سوی دیگر، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت گندزدایی از بار و هواپیما و نحوۀ رفتار خدمۀ پروازی قبل، حین و پس از پرواز براساس بالاترین استانداردهای ابلاغی و با نظارت وزارت مذکور انجام‌گرفته و می‌گیرد.

ترانزیت مسافران چینی در پروازهای این شرکت در تاریخ مذکور، جهت انتقال مسافران ترانزیت این شرکت از سایر کشورها در مسیر برگشت به چین بوده است نه بالعکس.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف فوری پروازهای ایران به دبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده به دلیل سیل در فرودگاه دبی و عدم امکان بهره‌برداری از سطوح پروازی و ترمینال‌های این فرودگاه طی تلکسی از سوی ACC (مرکز کنترل) فرودگاه دبی پذیرش پروازهای ورودی از فرودگاه‌های منطقه از جمله فرودگاه امام متوقف شده است.

بر اساس این گزارش به محض دریافت تلکس رفع مشکل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مسافران امارات (دبی) قبل از عزیمت به فرودگاه برای دریافت اطلاعات در مورد پروازها می‌توانند از طریق مرکز پاسخ‌گویی شرکت هواپیمایی مربوطه یا پشتیبانی محل تهیه بلیت مطلع شوند.

همچنین مسافران جهت اطلاع از وضعیت پروازهای دبی امارات می‌توانند از وبگاه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به آدرس www.ikac.ir و تلفن‌های اطلاعات پرواز شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در تمام ساعات شبانه‌روز به شماره‌های ۰۲۱۵۱۰۰۱۱۸، ۰۲۱۵۱۰۰۱۱۱، ۰۹۶۳۳۰ کسب اطلاعات کنند.

در این تلکس فرودگاه‌های جده، مدینه، اردن، کراچی، بغداد، اربیل علاوه بر فرودگاه امام (ره) ذکر شده است. طبق آخرین تماس مرکز کنترل، فقط پرواز شرکت‌های هواپیمایی اماراتی اجازه استارت جهت پرواز به سمت دبی را دارند.

کد خبر 845432 برچسب‌ها سيل ایران و امارات خبر مهم

دیگر خبرها

  • توقف پروازهای دبی؛ مسافر پیش‌از عزیمت به فروگاه پروازها را چک کند
  • توقف فوری پروازهای ایران به دبی
  • سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد
  • پروازهای شارجه و دبی از سر گرفته شد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • سازمان هواپیمایی: شرکت‌ها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند
  • هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت