Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آناتولی در روز یکشنبه، نمایشگاه نقاشی با عنوان «فرهنگ ایران و ترکیه با زبان مشترک هنر» متشکل از آثار هنرمندان دو کشور امروز در مرکز فرهنگ و هنر غازی‌عثمان‌پاشای استانبول گشایش یافت.

احمد بلبل، معاون شهردار غازی‌عثمان‌پاشا طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با بیان اینکه ترکیه و ایران از اشتراکات فرهنگی بسیاری برخوردار هستند، گفت: در این نمایشگاه ۳۶ اثر از ۲۶ هنرمند ترک و ایرانی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سوگی اونور، یکی از نقاشان ترک که آثار وی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، به خبرنگار «آناتولی» گفت: با هنر نقاشی در ۴۰ سالگی آشنا شدم. در ۲-۳ سال اخیر نیز کاملا به این هنر تمرکز کردم. علاقه‌مندان به این هنر می‌توانند با بازدید از این نمایشگاه ۳ تابلوی نقاشی را که کشیده‌ام، ببینند.

مهدی اهورایی، هنرمند ایرانی نیز درباره این نمایشگاه گفت: ترکیه و ایران اشتراکات فرهنگی زیادی دارند. در هر دو کشور با نقاشان بسیار با استعدادی آشنا شدم. هنرمندانی که آثار آنها در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته شده، بسیار با استعداد هستند. در این نمایشگاه ۲ تابلوی نقاشی من نیز به نمایش گذاشته شده است. از شهرداری غازی‌عثمان‌پاشا بابت فراهم ساختن چنین فرصتی قدردانی می‌کنم.

 نمایشگاه نقاشی «فرهنگ ایران و ترکیه با زبان مشترک هنر» تا ۲۹ فوریه برای بازدید علاقه‌مندان و دوستداران هنر نقاشی دایر خواهد بود.

برچسب‌ها نمایشگاه عکس استانبول ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه عکس استانبول ترکیه نمایشگاه عکس استانبول ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گالری، «امروزِ دیروز» عنوان نمایشگاه آثار بهنام کامرانی با نگاه به بازنمایی و عدم بازنمایی در هنر معاصر است. او میان مدیوم عکس و نقاشی فاصله‌گذاری کرده است. آثار کامرانی در این مجموعه بر پایه‌ عکس‌های قدیمی اما در مسیر و با نتیجه‌ای معاصر خلق شده و در کنار چیدمان و ویدیو به نمایش درمی‌آید.

کامرانی در بخشی از بیانیه این مجموعه نوشته است: «پرسش از نقاشی یا عکاسی؟ پرسش از بازنمایی، از تاریخ، از چهارچوب‌های حاشیه و حاشیه‌بندی. مجموعه‌ «امروزِ دیروز» برای من فراتر از نقاشی یا از آن خودسازی عکس‌های خانوادگی است. سنجیدن ظرفیت‌های نقاشی و تعمق در امکانات پیش کشیدن تصاویر است. بازگشت به دیدنِ دیده شده‌هاست در آلبوم‌هایی از خانواده و دیگران: قدرت پدر در اوج جوانی، زیبایی زنی ناشناس بر چمن‌ها یا میزی چیده شده در حیاط به وقت تابستان و لباس‌ها و ژست‌ها در مکان‌ها».

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز تا تاریخ سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه آرت‌هال مراجعه کنند.

کد خبر 6086700

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • مقصد پروازهای ایرانی کدام فرودگاه استانبول است؟