Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اینترنتی اطلس نیوز، مرکز هوافضای آلمان و موسسه تحقیقاتی هوا و فضا این کشور سرگرم مطالعه در زمینه نحوه علمی ساختن استفاده از هواپیماهای مسافربری برقی هستند.

 در این پروژه همکاری برای تحقیقات مسافربری  (CoCoRe) یک هواپیمای مسافربری هیبریدی- الکتریکی مورد بررسی قرار می‌گیرد که تنها ۱۲ صندلی دارد و قادر است از شهر «مانهایم» در آلمان به «برلین» سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این پروژه کسب اطلاعات در مورد تاثیر این فناوری بر اقتصاد و محیط زیست است.

هواپیماهای برقی نسبت به هواپیماهای معمولی چند مزیت دارند. این هواپیماها نه تنها هیچ گونه گاز گلخانه‌ای منتشر نمی کنند بلکه از لحاظ مکانیکی نیز ساده تر هستند و نگهداری آن‌ها نیز ساده تر است. اما هواپیماهای برقی از باتری های بسیار سنگینی استفاده می‌کنند که نسبت به تانک سوخت هواپیماهای معمولی، انرژی بسیار کمتری را نگاه می‌دارند؛ این موضوع باعث می‌شود هواپیماهای برقی بار بسیار کمتری حمل کنند و مسافت‌های کوتاه‌تری را بپیمایند.

در نتیجه مهندسان در خصوص نحوه کار با محدودیت‌های این فناوری و کشف بهترین جایگاه برای بهره برداری از این فناوری سرگرم مطالعه هستند. در پروژه CoCoRe هواپیمایی با سیستم پیشرانه الکتریکی با ۱۹ سرنشین از کلاس مسافربری مانند Dornier Do ۲۲۸ و Jetstream ۳۱ بررسی می‌شود. این هواپیماها در مسیرهای کوتاه که برای هواپیماهایی با سیستم پیش‌رانش الکتریکی مناسب‌تر هستند، استفاده می‌شوند.

این محققان خاطر نشان کردند که بر اساس پژوهش آن‌ها، ۵۶ درصد از پروازهای هواپیماهای ۱۹ سرنشینه در سراسر جهان در مسافت های کمتر از ۲۰۰ کیلومتر و ۸۳ درصد این پروازها در مسافت کمتر از ۳۵۰ کیلومتر انجام می‌شود. استفاده از این الگو بدین معنی است که این ترکیب پرواز کاملاً الکتریکی که توسط تقویت کننده‌های محدوده تقویت می‌شود ، باعث جلوگیری از انتشار دی اکسید کربن ناشی از هواپیماهای مسافرتی می شود.

در این مطالعه فرض بر یک هواپیمای هیبریدی الکتریکی است که اصلاحات مختلفی بر روی آن انجام شده مانند باتری‌هایی که برای ویژگی‌های بهتر برخاستن و فرود آمدن و نیز سهولت تعویض باتری‌ها بر روی ارابه‌ی فرود نصب شده‌اند. این باتری‌ها دو تن وزن دارند که باعث می‌شود هواپیما در هنگام برخاستن از زمین ۸.۶ تن وزن داشته باشد و بتواند یک برد ۲۰۰ کیلومتری را بپیماید. البته این برد  با استفاده از توربین‌های اضافی گازی که به گفته محققان برای دلایل ایمنی و نیز پروازهای طولانی تر مهم هستند به هزار کیلومتر افزایش می‌یابد.

به گفته محققان، با کارآمدتر شدن باتری‌ها، سبک تر شدن فریم هواپیما و پیشرفته تر شدن طراحی‌های مولتی- ملخ، برد پرواز هواپیماهای الکتریکی را می توان به بیش از ۴۰۰ کیلومتر افزایش داد.

بر اساس پروژه CoCoRe از نقطه نظر اقتصادی، چنین هواپیماهای هیبرید-الکتریکی برای استفاده در مکان‌هایی مانند کانادا که مسیرهای در مناطق دور افتاده با چند مسافر دارد و یا برای استفاده در  شهرهای اروپایی که مسافت نسبتا کمی با یکدیگر دارند مانند مانهایم به برلین، برمن به برلین و مونستر به لایپزیش در آلمان، کارایی پیدا می‌کنند.

محققان همچنین می‌گویند، پیشرفت های فناوری شمار چرخه‌های شارژ و تخلیه بار را از حدود هزار افزایش می‌دهد و افزایش بهای دی اکسیدکربن نیز چشم انداز اقتصادی استفاده از هواپیماهای الکتریکی را تقویت می‌کند.

برچسب‌ها برلین آلمان کانادا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برلین آلمان کانادا برلین آلمان کانادا باتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران در شهرستان تفتان

 علیرضا شهنوازان فرماندار شهرستان تفتان در حاشیه بازدید میدانی از محورهای ارتباطی سطح شهرستان  بیان کرد: باتوجه‌به اهمیت موضوع همه دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی عملیات پاسخ به بحران ضمن آمادگی کامل، همکاری و تعامل لازم برای مقابله با هرگونه حوادث ناشی از بارندگی‌ها را داشته باشند.

شهنوازان تصریح کرد: از صبح امروز فعالیت سامانه بارشی به‌صورت نرمال در سطح شهرستان شروع شده است که تاکنون خسارتی از این بارش‌ها گزارش نشده است.
 
وی اذعان کرد: یکی از مراحل مدیریت بحران پیشگیری است و از دستگاه‌های متولی انتظار است اقدامات پیشگیرانه نسبت به رفع آب‌گرفتگی هنگام سیل، قطعی برق، قطع مسیرهای مواصلاتی، جلوگیری از قطع تأسیسات زیرساختی مخابرات و سیستم‌های ارتباطی، قطع آب شرب و شبکه‌های آب شهری و روستایی و اطلاع‌رسانی و اعلام هشدارهای به‌موقع، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.
 
فرماندار تفتان عنوان کرد: برخی از راه‌های روستایی شهرستان که در مسیر رودخانه‌های فصلی قرار دارند به‌صورت موقت سابقه مسدودیت دارند امدادگران جهادی پای‌کار و در میدان هستند.
 
 این مقام مسئول افزود: هم اکنون کلیه نیروهای امدادی و راهداری به‌صورت آماده‌باش قرار دارند و در مسیرهای ارتباطی مستقر هستند.

فرماندارتفتان در ادامه بازدیدها از هلال‌احمر شهرستان، شهرداری و کارخانه طلای تفتان بازدید و از نیروهای خدوم و پا به کار آنان قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار ۳ نرخی کارایی ندارد
  • قیمت گوشی نوکیا مجیک مکس امروز (۳۰ فروردین) + قیمت و تاریخ عرضه
  • ماشین آلات راهسازی سایر استان‌ها برای بازگشایی مسیرهای سیستان و بلوچستان بکارگیری شدند
  • حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان
  • افتتاح یک واحد تولید باتری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن
  • پایگاه نواتیم اسرائیل چه ارزش نظامی دارد؟
  • نحوه تعمیر کردن ساده و کاربردی لامپ LED با باتری قلمی (فیلم)
  • آمادگی کامل دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران در شهرستان تفتان