Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@15:19:51 GMT

آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های پیش‌رو

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۹۲۲۳

آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های پیش‌رو

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اسماعیل نجار در اعلام هشدار به استانداران و روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران نوشت: «در مورد اخطاریه هواشناسی این سازمان با توجه به پیش بینی بارش شدید باران و برف در نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، غرب اصفهان جنوب و غرب لرستان (حداکثر ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر) از عصر دوشنبه پنجم اسفند پیش‌بینی‌های لازم را اعمال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین بارش باران و برف در ارتفاعات از روز سه شنبه ششم اسفند جاری در چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، نیمه شرقی لرستان، مازندران، ارتفاعات تهران (حداکثر ۸۰ تا ۱۳۰ میلی‌متر)، کرمانشاه، کردستان، نیمه شمالی ایلام، نیمه غربی لرستان، مرکزی، گیلان، ارتفاعات در استان‌های تهران، جنوب اردبیل، زنجان، قزوین و البرز (حداکثر ۵۰ تا ۸۰ میلی‌متر)، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، شمال سمنان، نیمه جنوبی ایلام، جنوب اصفهان، شمال کهگیلویه و بویراحمد، گلستان (حداکثر ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر) که احتمال سیلاب، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، کاهش دید، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، ذوب برف و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و همچنین احتمال وقوع بهمن در جاده‌های کوهستانی وجود دارد، در آماده باش کامل باشند.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: با توجه به اثر مخاطرات یادشده باید تمام راه‌های منتهی به رودخانه هایی که سیل در آن‌ها جریان دارد؛ در صورت ریسک بالا، با همکاری پلیس راهور مسدود شود و از تجمع مردم در کنار رودخانه‌های خروشان و ناایمن، با همکاری نیروهای انتظامی جلوگیری شود. همچنین باید نحوه هشداردهی سیلاب به مسئولان محلی بخصوص دهیاران یادآوری شود تا در صورت مشاهده سیلاب به ساکنان پایین دست هشدار داده شود.

 

وی افزود: سیستم های ارتباطی خود از جمله بیسیم، تلفن همراه، تلفن کابلی و نظایر آن را با بخشداران، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، مدیران استانی و و روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چک کرده تا در صورت نیاز با مشکل مواجه نشوند و در صورت ورود سیلاب به مناطق مسکونی و به منظور جلوگیری از برق گرفتگی حتی الامکان برق سراسری قطع و از وصل کردن و راه اندازی شبکه های تخریب شده جدا خودداری و تا زمان برقراری شرایط ایمن این وضعیت ادامه یابد. با توجه به احتمال خروج آب از محل پیچانرودها (محل پیچ رودخانه ها) نسبت به افزایش دیواره رودخانه (سیل بند) اقدام لازم انجام شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مدیریت بحران اسماعیل نجار بارش برف و باران آماده باش کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا علیمی با اشاره به عملکرد مدیریت بحران استان قزوین در پیشگیری از سیلاب رودخانه‌ها تصریح کرد: استان قزوین دارای حدود ۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر رودخانه اصلی در ۲ حوضه آبریز رودخانه شور و دریای خزر در سطح ۶ شهرستان است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ به منظور پیشگیری از سیل، نقاط حادثه‌خیز سیلاب استان شناسایی و مشکلات آن بررسی شد، همچنین اقدامات متعددی در راستای ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیرهای عبور سیلاب در سطح کلیه شهرستان‌های استان انجام شد.

علیمی اظهار کرد: در همین راستا و به منظور شناسایی تصرفات در بستر و حریم رودخانه‌ها به صورت مستمر پایش صورت گرفت و به منظور رفع تصرفات، گروه گشت و بازرسی تشکیل و برای متخلفان اخطاریه صادر شد، همچنین پیگیری طرح شکایت در مراجع قضائی و در نهایت اخذ احکام و یا دستورات قضائی جهت رفع تصرفات در این زمینه صورت گرفت.

وی بیان کرد: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌ها از جمله اداره کل راهداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمانداری‌ها شهرداری‌ها و دهیاری‌ها لایروبی رودخانه‌ها و پاکسازی پل‌ها در ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار کرد: انجام پروژه‌های آبخیزداری در بالادست رودخانه‌ها و پروژه‌های مهندسی رودخانه شامل دیواره‌سازی رودخانه‌ها، سازه‌های کنترل سیلاب رودخانه در سطح شهرستان‌ها، لایروبی رودخانه‌های شهر قزوین، لایروبی رودخانه‌های مرکز شهرستان‌ها، کنترل سیلاب روستاهای نوآباد و شهید آباد آوج، دیواره سازی رودخانه‌های الموت در روستاهای هرانک و کشکدست، بازگشایی مسیر رودخانه مالی‌آباد آبیک، لایروبی رودخانه‌های الموت و انجام مطالعات رودخانه‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

وی افزود :۷۱ مورد بازید مشترک جهت شناسایی، پایش و بازبینی نقاط حادثه‌خیز و سازه‌های تقاطعی رودخانه‌ها، ۱۸ مورد بازید به منظور کنترل مکان‌های دفع و تخلیه پسماند، معرفی افراد خاطی در حوزه تخلیه زباله و نخاله به محیط زیست به صورت مستمر، برگزاری جلسات توجیهی برای دهیاران و شهرداران نیز از در این راستا انجام گرفته است.

علیمی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ لایروبی رودخانه‌ها در ۲۶ کیلومتر اجرا شده بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۲۴ کیلومتر و در سال گذشته به ۴۲ کیلومتر رسیده است، در نتیجه این اقدامات میزان تلفات ناشی از سیل در سال ۱۴۰۲ به عدد صفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به مقادیر بارش سال زراعی استان قزوین، تصریح کرد: میزان بارش سال زراعی استان در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲، ۱۷۰ میلی لیتر است که این میزان تا پایان ۲۴ فروردین ماه سال جاری به ۱۸۰.۱ میلی متر رسیده است، در این میان شهرستان آوج با میزان ۲۲۹.۳ میلی لیتر بیشترین میزان بارش و شهرستان تاکستان با میزان بارش ۱۴۱.۲ میلی‌لیتر کمترین بارش را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6087045

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد/ از تردد در مسیر‌های کوهستانی و رودخانه‌ها پرهیر کنید
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد