Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان عراق خواستار برگزاری نشستی برای بررسی زمان برگزاری جلسه انتخاب کابینه وزرا شد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی عراق «واع» گزارش کرد، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق، امروز (یکشنبه)، خواستار نشستی برای بررسی زمان برگزاری جلسه رای اعتماد به کابینه وزاری «محمد توفیق علاوی» در ساعت یازده صبح فردا (دوشنبه)  به وقت عراق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حسن الکعبی» معاون اول پارلمان عراق، امروز (یکشنبه)، در گفت‌وگو با شبکه خبر عراق اعلام کرد که جلسه رای اعتماد به کابینه وزاری «محمد توفیق علاوی» روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش ائتلاف «الفتح» به ازسرگیری فعالیت ناتو در عراق

کشور عراق مدتی است که درگیر مسئله انتخاب وزیران است. محمد توفیق علاوی یازدهم بهمن ما از سوی «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق مأمور به تشکیل کابینه شد. او هفته گذشته از پارلمان درخواست کرد روزهای یکشنبه یا دوشنبه برای رأی به کابینه‌اش جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد.

در همین خصوص، رهبر جریان «الصدر» در عراق هشدار که اگر جلسه پارلمان در هفته جاری برگزار نشود و چنانچه انتخاب‌ اعضای کابینه بی‌طرفانه نباشد،‌ از مردم خواهد خواست که میلیونی به خیابان‌ها بریزند.

پیشتر،‌ شبکه العهد، به نقل از منابع آگاه سیاسی اسامی وزرای دفاع، خارجه، دادگستری و چند وزیر دیگر کابینه جدید عراق را فاش کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا دادگستری محمد الحلبوسی پارلمان عراق محمد توفیق علاوی عراق برهم صالح الصدر حسن الکعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه اضطراری کابینه کره‌جنوبی به دنبال پاسخ ایران به جنایات اسرائیل

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دفتر یون سوک یول رئیس جمهور کره‌جنوبی اعلام کرد که وی امروز یکشنبه ریاست این نشست اضطراری را برای گفتگو در مورد تاثیر امنیتی و اقتصادی افزایش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، بر عهده داشت.

دفتر رئیس جمهور کره‌جنوبی اضافه کرد که این نشست بمنظور گفتگو در مورد وضعیت اقتصادی و امنیت جهانی به دنبال بحران اخیر خاورمیانه و تاثیر آن بر امنیت و اقتصاد سئول صورت گرفت.

به نقل از ایرنا با توجه به عدم اطمینان روزافزون اقتصاد جهانی ناشی از بی ثباتی ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، اعضای نشست اضطراری توافق کردند که تأثیرات آن بر قیمت‌های بین المللی نفت و تغییرات نرخ ارز را زیر نظر داشته باشند و به سرعت به تأثیر آن بر اقتصاد از جمله زنجیره تامین واکنش نشان دهند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق که منجر به شهادت مستشاران نظامی ایران شد، شنبه شب عملیات گسترده پهپادی و موشکی را علیه مواضع این رژیم در سرزمین‌های اشغالی انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894996

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست کاگروه برگزاری بازی های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان
  • بررسی ۴۵ درخواست در دومین جلسه شورای طبقه بندی زندان ارومیه
  • رئیس رژیم صهیونیستی: اسرائیل به دنبال جنگ نیست
  • جلسه کابینه جنگ اسرائیل بی‌نتیجه پایان یافت
  • رئیس موقت پارلمان عراق: عملیات ایران حق قانونی این کشور بود
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • جلسه اضطراری کابینه کره‌جنوبی به دنبال پاسخ ایران به جنایات اسرائیل
  • نشست اضطراری شورای امنیت عصر یکشنبه برای بررسی حمله ایران به اسرائیل
  • بررسی خروج نظامیان آمریکایی، در سفر نخست وزیر عراق به آمریکا
  • طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی بررسی می شود