Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور تاکنون ١٧ زن به مجلس یازدهم راه پیدا کرده‌اند و یک زن نیز برای حضور در مجلس به مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم راه پیدا کرده است.
بر این اساس در مرحله اول انتخابات مجلس زنان رکورد ١٧ کرسی مجلس دهم را در مجلس یازدهم نیز حفظ کرده‌اند و در صورت پیروزی یک زن دیگر در مرحله دوم رکورد حضور زنان در مجلس شکسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در انتخابات مجلس دهم ۱۸ نماینده زن از سوی مردم انتخاب شده بودند که پس از آن با رد صلاحیت‌ مینو خالقی توسط شورای نگهبان وی از راهیابی به مجلس بازماند و تعداد نمایندگان زن مجلس یازدهم، ۱۷ نفر شد.

 در دوره اول تا سوم مجلس ۴ زن، در دوره چهارم ۹ زن، در دوره پنجم ۱۴ زن، در دوره ششم ۱۳ زن، در دوره هفتم ۱۳ زن، در دوره هشتم ۸ زن و در دوره نهم نیز ۹ زن به عنوان نمایندگان مردم در مجلس حضور داشتند.

طبق اطلاعیه ستاد انتخابات کشور این زنان منتخبان مجلس یازدهم هستند:

الهام آزاد از حوزه انتخابیه نایین، خور و بیابانک

عفت شریعتی کوهبنانی از حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان

سمیه محمودی ازحوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان

پروین صالحی مبارکه ازحوزه انتخابیه مبارکه

سارا فلاحی از حوزه انتخابیه ایلام، ایوان و چرداول

معصومه پاشایی‌بهرام از حوزه انتخابیه مرند و جلفا

فاطمه محمد بیگی از حوزه انتخابیه قزوین

فاطمه مقصودی از حوزه انتخابیه بروجرد

شیوا قاسمی از حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد

فاطمه رحمانی از حوزه انتخابیه مشهد و کلات

زهرا شیخی مبارکه از حوزه انتخابیه اصفهان

هاجر چنارانی از حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه

فاطمه رهبر از حوزه انتخابیه تهران

زهره الهیان از حوزه انتخابیه تهران

سمیه رفیعی از حوزه انتخابیه تهران

فاطمه قاسمپور از حوزه انتخابیه تهران

زهره سادات لاجوردی از حوزه انتخابیه تهران

همچنین فاطمه آجرلو نیز در حوزه انتخابیه کرج به مرحله دوم انتخابات راه پیدا کرده است.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1356173

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم انتخابات مجلس یازدهم زنان حوزه انتخابیه تهران مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، گفت: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش‌بینی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل رفیعی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هر چه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذی‌ربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان - طارم و خدابنده در دور دوم تغییری داده نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه همچون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌‍تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت‌ماه 1403 اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته‌اند در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

وی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه 13 اردیبهشت تا  8 صبح روز پنجشنبه مورخ 20 اردیبهشت ادامه دارد.

گفتنی است، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین تنها منتخب به دور دوم کشیده شده است. محمد اسماعیلی و نبی‌اله محمدی برای حوزه زنجان و طارم و همین طور سعید رفیعی و احمد بیگدلی برای حوزه خدابنده با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک است
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • جلسه تندروها برای حذف قالیباف از ریاست مجلس دوازدهم/چه کسانی میدان‌دار شده‌اند؟
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران