Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:32:34 GMT

لغزندگی جاده‌ها، کولاک و برف، رانندگان مراقب باشند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۹۵۱۰

لغزندگی جاده‌ها، کولاک و برف، رانندگان مراقب باشند

به گزارش سازمان هواشناسی، با توصیف ورود سامانه بارشی از بعدازظهر دوشنبه ۵ اسفندماه شاهد بارش برف در جنوب غرب آذربایجان غربی، ارتفاعات غربی اصفهان و استان البرز، رگبار و رعد و برق و وزش باد در خوزستان، ایلام، لرستان، جنوب همدان و کهگیلویه و بویراحمد و بارش باران گاهی رعد و برق در چهارمحال وبختیاری و نوار غربی اصفهان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سه‌شنبه ۶ اسفندماه در استان های اردبیل، همدان، شرق لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز، تهران، مازندران، سمنان، گیلان و غرب اصفهان بارش برف؛ استان‌های ایلام، کرمانشاه، شمال غرب فارس، خوزستان، لرستان، همدان، اصفهان، چهارمحال وبختیاری و  کهگیلویه و بویر احمد، رگبار و رعد و برق و وزش باد با احتمال تگرگ و خراسان شمالی، نیمه غربی خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، سمنان، تهران، قم، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، مرکزی و زنجان بارش باران رخ خواهد داد.

چهارشنبه ۷ اسفندماه شاهد بارش برف در شرق کرمانشاه، کردستان، شرق لرستان، همدان، جنوب زنجان، قزوین، قم، مرکزی، غرب اصفهان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات گیلان، مازندران، تهران، البرز، سمنان و شمال غرب فارس، رگبار و رعد و برق و وزش باد با احتمال تگرگ در خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و اصفهان و بارش باران در کردستان، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، سمنان، یزد، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و گیلان خواهیم بود.

پنجشنبه ۸ اسفندماه در خراسان رضوی بارش برف و باران و شمال شرق یزد، شرق سمنان و شمال خراسان جنوبی بارش باران رخ می دهد که این شرایط موجب لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، کولاک برف و کاهش دید به ویژه گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه می شود. بنابراین توصیه می شود تا احتیاط لازم در تردد شهری و جاده‌ای صورت گیرد و خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز شوند.

همچنین وزش باد شدید در روز دوشنبه ۵ اسفندماه در استان های اردبیل، گیلان، جنوب سمنان و خوزستان، سه‌شنبه خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، یزد، شمال بوشهر، فارس، کرمان، خوزستان و جنوب اصفهان، چهارشنبه فارس، یزد، سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی، شمال بوشهر، شرق سمنان، کرمان و شرق هرمزگان و پنجشنبه سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق یزد رخ خواهد داد که موجب آسیب رساندن به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت، ایجاد گردوخاک و کاهش دید می‌شود. بنابراین به‌کارگیری تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی توصیه می‌شود.

برچسب‌ها کردستان سازمان هواشناسی كشور کرمان چهارمحال وبختیاری اصفهان استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سازمان هواشناسی كشور کرمان چهارمحال وبختیاری اصفهان استان البرز کردستان سازمان هواشناسی كشور کرمان چهارمحال وبختیاری اصفهان استان البرز چهارمحال وبختیاری خراسان شمالی خراسان جنوبی شمال خراسان خراسان رضوی بارش باران رعد و برق بارش برف وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی از فعالیت یک سامانه بارشی از روز جمعه (۳۱ فروردین) تا دوشنبه (۳ اردیبهشت) در بیشتر استان‌های کشور خبر داد و در پی آن هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد. این سامانه بارشی مخاطراتی از قبیل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد را به همراه خواهد داشت.

در روز جمعه (۳۱ فروردین) استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه، ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی میزبان این سامانه خواهند بود.

استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان و ارتفاعات استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز در روز شنبه شاهد فعالیت این سامانه خواهند بود.

برای روز یکشنبه (۲ اردیبهشت) فعالیت سامانه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و مازندران ادامه خواهد داشت.

همچنین در روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) نیز سامانه بارشی یاد شده استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات فارس را در بر خواهد گرفت.

از مخاطرات این سامانه می‌توان به احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی اشاره کرد.

در نتیجه سازمان هواشناسی نسبت به اقداماتی از جمله احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

کد خبر 6082068 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آزرده خاطر شدن رانندگان از روکش آسفالت فرسوده در جاده اصفهان - کاشان + فیلم
  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۳۱ فروردین / تردد روان در محورهای شمالی
  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها
  • لغزندگی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی به علت بارش باران
  • لغزندگی محورهای خراسان جنوبی؛ آماده‌باش نیروهای امداد
  • امشب رانندگی در جاده‌های استان کرمان خطرناک است