Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@08:37:46 GMT

همه مراکز آموزشی استان بوشهر تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۹۶۱۷

همه مراکز آموزشی استان بوشهر تعطیل شد

دکتر سعید کشمیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا لحظه به لحظه رصد می‌شود، تعطیلی مراکز آموزشی تصمیم ستاد مدیریت بحران استان بوشهر برای انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترل شیوع بیماری ویروسی کرونا است.

وی بیان کرد: این تصمیم بنا به مصلحت خانواده‌ها گرفته شده و تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری در استان بوشهر شناسایی نشده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا اپیدمی و در شماری از استان‌ها مشاهده شده‌است و رفتار بیماری به شکلی است که امکان دارد این بیماری در استان بوشهر بویژه جنوب آن که محل رفت و آمد خیلی از اهالی استان‌های مختلف است، وارد شود، به همین دلیل با تعطیلی مراکز آموزشی تلاش شد اضطراب خانواده‌ها در مورد فرزندانشان را کاهش دهیم.

وی یادآور شد: ویروس کرونا دوره نهفته‌ای دارد به این معنی که اگر فرد آلوده‌ای وارد شود ممکن است علامتی نداشته باشد و چند روز بعد علامت خود را نشان دهد با این تصمیم فرصتی دادیم تا اگر فردی بیمار باشد ویروس خود را نشان دهد.

کشمیری با تاکید بر کنترل و از بین بردن زنجیره انتقال ویروس کرونا تاکید کرد: براساس تصمیم مدیریت بحران استان بوشهر علاوه بر مدارس و مراکز آموزش عالی، نمایشگاه‌ها، تجمع های فرهنگی، ورزشی و اردوها نیز لغو شد.

همه سنین در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: ویروس کرونا همه سنین را تهدید می‌کند و هرچند تعبیری در مورد اینکه کودکان به این ویروس مبتلا نمی‌شوند وجود دارد اما در واقع کودکان علامت کمتری دارند و ممکن است ناقل این ویروس باشند اما خودشان علامتی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: این بیماری در افراد سن بالا، بیماران قلبی، افرادی که دیابت کنترل نشده دارند یا ایمنی بدن آنها پایین است، می‌تواند آسیب زا باشد.

کشمیری یادآور شد: این بیماری وقتی مهم می‌شود که به شدت ریه‌ها را درگیر کند به نحوی که در آزمایشی که انجام می دهیم سطح اکسیژن خون کمتر از ۹۰ درصد باشد وقتی مریضی مراجعه می‌کند و علامت‌های کرونا شامل تب، بدن درد، سرفه، آب‌ریزش، عطسه کمتر و برخی مواقع با اسهال مراجعه کند این نوع بیماران بلافاصله سطح اکسیژن خون آنها بررسی می‌شود درصورتی‌که پایین باشد از ریه عکسبرداری می شود  و اگر ریه آنها در عکس و سی تی اسکن مشهود باشد که آسیب جدی دیده با توجه به وضعیت بالینی بیمار بستری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا در هوای سرد ماندگاری بیشتر و در هوای گرم ماندگاری کمتری دارد و انتظار می‌رود با گرم شدن هوا بتدریج از شدت بیماری کاسته شود. کشمیری یادآور شد: دوره فردی در افراد مختلف متفاوت است در شهر قم خیلی از بیماران مبتلا که حتی دستگاه تنفس مصنوعی داشتند، بهبود یافتند.

بیمارستان‌های معین مقابله با کرونا در استان بوشهر مشخص شد

کشمیری گفت: بیمارستان‌های گناوه (در شمال استان)، کنگان (جنوب استان)، خورموج (مرکز استان) و شهرستان بوشهر هم اکنون یکی از بخش‌های ایزوله بیمارستان شهدای خلیج فارس و بیمارستان نیروی هوایی پیش بینی شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزکی بوشهر اظهارداشت: در زمان حاضر کیت‌های تشخصیص به صورت متمرکز در مرکز کشور است و اگر بیماری داشته باشیم نمونه‌گیری انجام و با شرایط خاصی به تهران ارسال می‌شود.

وی افزود: هیچ آزمایشگاه خصوصی که آزمایش‌های کرونا را در کشور انجام دهد وجود ندارد و این آزمایش‌ها فقط در آزمایشگاه‌های رفرنس و مرکز انجام می‌شود.

عسلویه برای مقابله با کرونا آماده‌است

کشمیری درباره پارس جنوبی و اجتماع‌های کارگری گفت: در ابتدای شایع شدن بیماری در چین جلسه‌ای با مسئولان پارس جنوبی در این زمینه برگزار شد و امروز نیز همه روسای پتروشیمی‌ها در پارس جنوبی حضور دارند تا آموزش‌های لازم شست‌وشو، استفاده از ماسک، تامین اقلام مورد نیاز و کارگران جدید اتباع خارجی که وارد می‌شوند در فرودگاه عسلویه محلی برای معاینه و تب سنجی آنان پیش‌بینی شود.

وی افزود: در زمان حاضر با توجه به بالابردن آگاهی مسئولان و کارگران آمادگی کاملی درعسلویه وجود دارد.

توزیع اقلام بهداشتی در استان انجام می‌شود

کشمیری اضافه کرد: با انتشار خبر ورود ویروس کرونا به کشور نگرانی ایجاد و خانواده‌ها برای تهیه ماسک و ژل‌های پایه الکل مراجعه و موجودی‌های داروخانه‌ها به پایان رسید و کاهش یافت.

وی گفت: گلایه‌ها وکمبودهایی وجود دارد که با کمک معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال برطرف شدن است.

کشمیری یادآور شد: تعداد زیادی مواد ضد عفونی کننده شامل دست کش، ماسک را وزارت بهداشت به همه استان‌ها تخصیص داده که محموله‌ای به استان  بوشهر ارسال و در اختیار بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و مردمی که نیاز دارند گذاشته و نحوه توزیع در اطلاعیه دیگری ابلاغ می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان بوشهر تنفس دانشگاه علوم پزشکی استان قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان بوشهر ویروس کرونا یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به شرایط محیطی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع بیان کرد: به دلیل بارش‌های چند روز اخیر و کاهش نسبی دما، احتمال شیوع و خسارت بیماری زنگ زرد گندم زیاد است.

وی تاکید کرد: کشاورزان گندم‌کار به‌محض مشاهده کانون‌های آلودگی، نسبت‌به سمپاشی و کانون‌کوبی در مناطق آلوده با استفاده از سموم قارچ‌کش توصیه شده طبق شیوه‌نامه‌های سازمان حفظ نباتات اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کارشناسان مراکز کشاورزی استان نیز با حضور جدی و مستمر در عرصه‌های تولیدی هرگونه شیوع بیماری را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • شهرداری بجنورد ۵۰ هزار درخت کاشت
  • اسکان بیش از ۳۲۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز آموزشی اصفهان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • میزبانی ۸۳۸ هزار فرهنگی در مراکز آموزشی کشور / رتبه دوم اصفهان در اسکان نوروزی فرهنگیان
  • اسکان بیش از ۲۴۵ هزار مسافر نوروزی در مراکز آموزشی اصفهان