Web Analytics Made Easy - Statcounter

سبط‌احمدی بیان کرد: ما همچنان همه زنده‌ایم و جلوی دوربین و مشغول ساخت سریال هستیم. البته کار دیگری هم نمی‌توانیم بکنیم؛ فعلا هم برخی مواقع استراحت و دوباره مشغول به ضبط سریال می‌شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سریال «ایل‌دا» از جمله پروژه‌های دفاع مقدسی است که تلویزیون از چندی پیش همچنان درحال ساخت دارد تا در کنداکتور پخش سال آینده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سریالی پر بازیگر که در حال حاضر در لوکیشن‌های ساخته شده در استان لرستان درحال ضبط است.

علیرضا سبط احمدی، تهیه‎کننده «ایل‌دا» درباره آخرین وضعیت ضبط این سریال به خبرنگار خبرگزاری آنا بیان کرد: به نظر باید بگویم که اینجا همه چیز خوب است!

وی با اشاره به تعطیلی بسیاری از برنامه‌ها و اتفاقات کشور بخاطر شیوع بیماری کرونا افزود: گروه سریال «ایل‌دا» در منطقه‌ای قرار دارد که اتفاقا امروز خطر چند بحران را به من داده‌اند که مراقب باشیم.

این تهیه‌کننده توضیح داد: همین امروز در شمال خرم‌آباد زلزله داشتیم، چند هشدار بحران را دریافت کرده‌ایم مثل سیل و برف. ماجرای کرونا هم که جای خود دارد. با این وضعیت «تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل»!

وی با تصریح اینکه نزدیک به 200 بازیگر در «ایل‌دا» دور هم جمع شده‌اند، گفت: به قولی ما همچنان همه زنده‌ایم و جلوی دوربین و مشغول ساخت سریال هستیم. البته کار دیگری هم نمی‌توانیم بکنیم؛ فعلا برخی مواقع استراحت و دوباره مشغول به ضبط سریال می‌شویم.

سبط احمدی در عین حال ضمن تأکید بر سختی‌های تولید این سریال گفت: خب ما احتمال برخی اتفاقات را می‌دهیم که بحران برف یکی از آنهاست خصوصا اینکه گروه «ایل‌دا» فعلا در ارتفاعات خرم آباد مشغول تصویربرداری هستند و ممکن است بر تولید ما نیز سایه بیندازد.

این تهیه‌کننده همچنین اعلام کرد: مراحل ضبط و تصویربرداری سریال «ایل‌دا» تا اواخر فروردین 99 به اتمام خواهد رسید.

لازم به توضیح است؛ سریال «ایل‌دا» در حوزه دفاع مقدس است و اتحاد، همبستگی و ایستادگی مردان و زنان عشایر و روستایی مناطق مرزنشین و غرب کشور و قصه ایثار و فداکاری مردم غرب کشور در سال‌های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ را روایت می‌کند. بر این اساس این سریال نمایشی از انقلاب، جنگ و دفاع‌مقدس خواهد داشت چرا که از حماسه‌های ۵۸ و ۵۹ مرزنشینان و عشایر شروع و به روز‌های سخت جنگ تحمیلی هم می‌رسد.

سریال در گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم و به تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا سبط‌احمدی و کارگردانی راما قویدل تولید می‌شود. «ایل‌دا» در مناطق زیبا، بکر و منحصر بفرد لرستان و در فضایی کاملاً روستایی و بومی تولید و قسمت اعظم لوکیشن‌ها در فضا‌های خارجی این مناطق به تصویر کشیده می‌شود.

«ایل‌دا» یکی از بزرگترین سریال‌های تلویزیون در حوزه دفاع مقدس است. این سریال قصه فداکاری و ایثار مردم غرب کشورمان در اوایل جنگ تحمیلی است. فیلمنامه «ایل دا» را نوشین پیرحیاتی نوشته که قرار است در ۲۶ قسمت و ۸۰ لوکیشن استان لرستان تصویربرداری شود.

در این مجموعه مجید مظفری (صالح خان)، خسرو شهراز (نصیر خان)، فاطمه گودرزی (دا گل)، علی دهکردی (دکتر هوشنگ)، جعفر دهقان (کاکاوند)، رحیم نوروزی (ایرج)، کاظم هژیر آزاد (شیر علی خان)، کوروش سلیمانی (شیرزاد)، امیرمحمد زند (فرهاد)، قربان نجفی (شیخ رحیم)، سینا رازانی (کریم)، مهدی صبایی (منصور)، رضا نجفی (عمو برفی)، مژگان صابری (هاویر)، بهروز چاهل (دکتر هندی)، محمدصادق ملک (جابر و قادر)، سیامک ادیب (قباد)، پویان گنجی (یاور)، میترا رفیع (گندم)، زینب قادری (راحیل)، مسعود امین ناجی (بهادر)، طیبه دوست (زیور)، منصور نواصری (کامل)، امید محمد نژاد (کیومرث)، فاطمه آقا بابایی (ننه نازار)، مهدی افشار (گروهبان واحدی)، معصومه بافنده (آساره) ایفای نقش خواهند کرد و بیش از ۱۰۰ بازیگر بومی استان لرستان نیز در آن حضور خواهند داشت.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: راما قویدل سریال ایرانی سریال دفاع مقدسی سریال ایل دا سبط احمدی ایل دا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رستگاری به افق فلسطین

  ازجمله این‌که همچنان مخاطبان بسیاری ضمن تشکر از تولید و پخش برنامه‌های «زندگی پس از زندگی» و «محفل»، بیان کرده‌اند که منتظر تولید سری جدید این برنامه‌ها هستند. همچنین درخواست کردند عوامل این دو برنامه در ۱۶۲ حضور پیدا کرده تا بتوانند به صورت مستقیم و بی‌واسطه با آنها گفت‌و‌گو کنند. در کنار این دو برنامه؛ «به احترام خدا»، «به افق فلسطین» و «رستگاری» جزو کلیدواژه‌های پرتکرار پیامک‌هایی بود که به این سامانه ارسال شد. 

به احترام خدا
جالب است بدانید میان برنامه کوتاه چند دقیقه‌ای «به احترام خدا» جزو پرتکرارترین کلیدواژه‌های پیامک‌های مردمی است که حدود ۵۰ بار تکرار شده. این میان‌برنامه در ماه رمضان روی آنتن می‌رفت و به موضوعات مختلفی از جمله: مهارت‌های تذکر به روزه‌خواری، تقوای فردی و اجتماعی، گناه علنی و بلوغ و افطاری ساده می‌پرداخت. در کنار تشکر از تولید و پخش این میان‌برنامه، مخاطبان تمایل به بازپخش آن هم داشتند. 
 
آن‌سوی مرگ
باوجود این‌که ماه رمضان به پایان رسیده است اما همچنان برنامه زندگی پس از زندگی پیامک بسیاری از مخاطبان را شامل می‌شود. آنها از تولید و پخش این برنامه تشکر کرده‌اند و انتظار دارند این برنامه در ماه رمضان سال‌های بعد هم ساخته و روی آنتن برود. از طرفی اجرای عباس موزون، مورد توجه‌شان قرار گرفته و اغلب نگاه‌شان به سوژه‌ها و مهمان‌هایی که به این برنامه آمدند هم مثبت بوده است. همچنین تمایل به ارتباط مستقیم با عباس موزون در سامانه ۱۶۲ دارند و درخواست داشته‌اند که این مجری و کارشناس از طریق این سامانه پاسخگوی مستقیم مردم باشند.
 
«رستگاری» در شبکه دو
سریال «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در ماه رمضان از شبکه دو پخش می‌شد. این مجموعه به خاطر محتوا و مضمون ماورایی که داشت و از تکنیک‌های جدید برای ساخت برخی سکانس‌های این سریال استفاده شد، توانست نظر مخاطبان بسیاری را جلب کند. از این رو در پیامک‌هایی که مخاطبان به این سامانه ارسال کرده‌اند، از پخش این سریال تشکر کرده و همچنین بازی محمود پاک‌نیت مورد توجه‌شان قرار گرفته است. رستگاری نخستین تجربه ده‌نمکی در ساخت سریال ماورایی بود که هم نظرات مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرد و هم با برخی نکات منفی هم روبه‌رو شد. با این‌حال این سریال هم جزو کلیدواژه‌های پرتکرار پیامک‌ها محسوب می‌شود.
 
در «جریان» بمانید
یکی از برنامه‌هایی که پخش آن مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته است، برنامه «جریان» شبکه یک است. این برنامه که به صورت زنده در روزهای زوج با اجرای علیرضا زادبر پخش می‌شود، برنامه‌ای در حوزه مسائل سیاسی است که به بررسی تحولات کشور از منظر راهبردی می‌پردازد. در پیامک‌های بسیاری بیننده‌های برنامه از پخش آن تشکر کرده بودند و به یکی از کلیدواژه‌های پرتکرار در پیامک‌ها تبدیل شد.
 
ساعت به افق فلسطین
عوامل برنامه «به افق فلسطین» به‌تازگی در ۱۶۲ حضور پیدا کرده و به صورت مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کردند و به سؤالات آنها پاسخ دادند. این برنامه که از شبکه افق پخش می‌شود، نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است. از این رو یکی از کلیدواژه‌های پرتکرار پیامک‌ها مربوط به این برنامه است که از عوامل برنامه و رویکرد و گفت‌وگوهایی که دارند تشکر شده است. همچنین از سازندگان این برنامه خواسته شده همچنین به تولید آن ادامه دهند و از شخصیت‌ها و چهره‌های مهم دیگری به‌عنوان مهمان در برنامه دعوت کنند.

در خواست بازپخش «بازپرس»
یکی از درخواست‌هایی که مخاطبان رسانه‌ملی داشتند، بازپخش سریال‌های پلیسی امنیتی چون «بازپرس» و «گاندو» است. بازپرس به کارگردانی احمد معمی ساخته شده و ماجرای این سریال درباره یک بازپرس به نام صدراست که در جریان یک قاچاق اقتصادی بزرگ قرارگرفته و به‌دنبال سرنخ‌ها، این پرونده به یک آقازاده و یک تهیه‌کننده رانتخوار می‌رسد و چند ماجرای دیگر به‌دنبال این ماجرا اتفاق می‌افتد. 

با هم بخندیم
یکی از گونه‌های جذاب سریال‌سازی برای مخاطبان تلویزیون، مجموعه‌های طنز است. از این‌رو همواره سریال‌های طنز جزو آثار پرمخاطب تلویزیون محسوب می‌شود. در این میان برخی سریال‌های طنزی که در سال‌های گذشته پخش شده‌ همچنان مورد توجه مخاطبان است و درخواست پخش آن را دارند. به‌عنوان مثال در پیامک‌های بسیاری به پخش مجموعه‌های «خنده بازار»و«افسانه هزارپایان» اشاره شده و درخواست بازپخش این مجموعه‌ها را داشتند. همچنین از برنامه «هموطنز» و اجرای کامران تفتی و از سازندگانش که اقدام به تهیه و تولید چنین برنامه‌ای داشتند هم بسیار تشکر شده است. در ادامه عده‌ای هم درخواست پخش فیلم‌های سینمایی بسیاری را از شبکه نمایش داشتند. از جمله فیلم سینمایی «محمد رسول‌ا...(ص)‌» به کارگردنی مجید مجیدی و همچنین فیلم‌های سینمایی جنگی خارجی و فیلم‌هایی که در دهه ۶۰ در حوزه دفاع‌مقدس ساخته و اکران می‌شد. در پایان نیز از نشست‌های خبری شبکه خبر‌۲ تشکر بسیاری شده‌است.


دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • رستگاری به افق فلسطین
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم